با کاهش ۵۰ درصدی شبکه سولانا، چرا باید همچنان به این شبکه امیدوار بود؟

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 984 نفر

با کاهش ۵۰ درصدی شبکه سولانا، چرا باید همچنان به این شبکه امیدوار بود؟

متریک برنامه غیرمتمرکز اولیه Solana در اوایل ماه نوامبر پس از اینکه ارزش کل شبکه قفل شده (TVL) در ۱۵ میلیارد دلار باقی ماند، ضعف خود را نشان داد.

نمودار بالا نشان می‌دهد که چگونه سپرده‌های برنامه غیرمتمرکز سولانا (DApp) طی سه ماه گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته است و این شاخص به پایین‌ترین سطح خود از ۸ سپتامبر رسیده است.

در ۲۱ فوریه، صرافی FTX.US، یک واحد بازی بلاک چین جدید را راه اندازی کرد. همچنین شایان ذکر است که Solana Ventures با FTX و Lightspeed Venture در ۵ نوامبر شریک شد تا یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری اختصاص داده شده به این بخش را راه اندازی کند.

برای تأیید اینکه آیا این کاهش در TVL باید نگران کننده باشد، باید معیارهای استفاده از DApp را تجزیه و تحلیل کرد. برخی از DApp ها از نظر مالی قابل توجیه نیستند، بنابراین ارزش واریز شده بی ربط است.

همانطور که داده‌های DappRadar نشان می‌دهند، در ۲۸ ژانویه تعداد آدرس‌های شبکه Solana که با برنامه‌های غیرمتمرکز تعامل دارند به طور متوسط ۱۸٪ کاهش یافته است. تنها تغییر مثبت شبکه سولانا، پروتکل وام گیری Solend بود.

کاهش علاقه به Solana DApps در سود آزاد معاملات آتی آن نیز منعکس شد که در ۶ نوامبر به ۲ میلیارد دلار رسید و اخیراً با یک اصلاح شدید مواجه شده است.

بخش بازی می تواند یک عامل شگفت انگیز باشد

اگرچه Solana در مقایسه با پلت‌فرم‌های قرارداد هوشمند مشابه، بیشترین ضربه را خورده است، اما استفاده از این شبکه قوی در بازارهای توکن‌های غیرمثلی (NFT) توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. جالب است بدانید که این پروتکل با ۱۷۸،۸۲۰ آدرس فعال Magic Eden در ۳۰ روز گذشته اندازه‌گیری شده است.

علاوه بر این، سرمایه گذاری Solana Ventures در بخش بازی می تواند ظرفیت پردازش این شبکه را بیشتر به نمایش بگذارد. به عنوان مثال، بازی ها نیمی از ۱۰ DApp برتر را در هر بلاک چین تحت پوشش DappRadar نشان می دهند. این بازی‌ها شامل Splinterlands با ۵۷۸،۲۸۰ آدرس فعال و Alien Worlds با ۵۴۴،۹۰۰ آدرس است.

داده‌های بالا نشان می‌دهد که سولانا در برابر زنجیره‌های رقیب در حال از دست دادن موقعیت خود است، اما دارندگان آن نگران این موضوع نیستند زیرا ۷۴ درصد از سکه‌ها همچنان در استیک قرار دارند. تا زمانی که مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آزمایشگاه سولانا همچنان پتانسیل خود را نشان دهد، دلیل کمی برای کاهش قیمت SOL وجود دارد.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx