برگشت ناپذیری تراکنش ها و از بین رفتن کل بیت کوین ها!

برگشت ناپذیری تراکنش ها و از بین رفتن کل بیت کوین ها!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2824 نفر

برگشت ناپذیری تراکنش ها و از بین رفتن کل بیت کوین ها!

یک تحلیلگر مطرح به اسم Timothy Peterson ادعا کرده است که از سال ۲۰۱۰ تا الان ۴.۵ میلیون بیت کوین گم شده است! امکان بازگشت آن ها نیز به علت برگشت ناپذیری تراکنش ها وجود ندارد! نکته ی بد این است که این روند ادامه دار است!

این تحلیلگر بیان کرده است که روزانه ۱۵۰۰ بیت کوین در حال گم شدن است. به این شکل که وقتی تراکنشی انجام می شود، بخشی از این بیت کوین از دست می رود. ضمنا امکان بازگشت آن نیز وجود ندارد. یا اگر وجود داشته باشد، هزینه ی آن از پول از دست رفته بیشتر است.

اگر ادعاهای این تحلیلگر که بر اساس داده های موجود در مقاله ای منتشر شده است درست باشد، اتفاق بدی برای بازار بیت کوین افتاده است. تایید این ادعاها یعنی کل بیت کوین های در حال گردش در دنیا ۱۸.۵ میلیون نیست! بلکه رقمی نزدیک ۱۴ میلیون است. این یعنی ۴ و نیم میلیون بیت کوین گم شده است! و امکان بازگشت ندارد.

پیترسون در این باره می گوید:

از سال ۲۰۱۰، سالی ۴ درصد از بیت کوین ها گم شده است. این یعنی تعداد بیت کوین های موجود ۱۳.۹ میلیون است. نه ۱۸.۳ میلیونی که اعلام شده است. این یعنی ۲۸ درصد بیت کوین ها برای همیشه از دست رفته اند.

ضمنا او به داده های سایت chainanalysis اشاره کرده و گفته است که با یک جمع و تفریق به عدد ۱۹۰۰ بیت کوین در روز می رسید. اما طبق محاسبات خودش، این عدد به صورت روزانه ۱۵۰۰ بیت کوین است.

بیت کوین های موجود

واکنش ها و تبعات

واکنش های مختلف به این داده ها وجود داشته است. به نظر می رسد این موضوع باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. چرا که اگر این موضوع صحیح باشد، در مدت ۳۰ سال تمامی ۲۱ میلیون بیت کوین از بین می رود! این موضوع می تواند آسیب جدی به اقتصاد بیت کوین و جهان وارد کند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx