با سقوط بیت کوین (BTC) تا ۱۶.۲ هزار دلار، آینده این ارز دیجیتال چه خواهد بود؟

با سقوط بیت کوین تا 16.2 هزار دلار، آینده این ارز دیجیتال چه خواهد بود؟
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2358 نفر

با سقوط بیت کوین (BTC) تا ۱۶.۲ هزار دلار، آینده این ارز دیجیتال چه خواهد بود؟

قیمت بیت کوین (BTC) در ۲۶ نوامبر به دنبال فروش گسترده نهنگ ها به شدت کاهش یافت. داده های شرکت های درون زنجیره ای حاکی از افزایش میزان بیت کوین های ورودی به صرافی ها توسط نهنگ ها بودند.

انتقال ۹۳ هزار بیت کوین به صرافی ها

نهنگ ها دقیقاً زمانی دست به فروش زدند که بیت کوین در بالاترین سطح قیمتی خود قرار داشت و دیدگاه کلی بازار نسبت به این ارز دیجیتال مثبت بود. در پی این فروش، بیت کوین افت شدیدی را تجربه کرد و قراردادهای آتی نیز به ارزش تقریبی ۱.۸ میلیارد دلار نابود شدند. صرافی هایی نیز مانند بایننس شاهد تصفیه ای ۴۰۰ میلیون دلاری تنها در عرض چند ساعت بودند.

طبق داده های Santiment، پس از عبور قیمت بیت کوین از ۱۹۳۰۰ دلار، بسیاری از نهنگ ها، به سرعت میزان بالایی از دارایی های خود را فروختند که دیگر با فروش های خود در دسته نهنگ هایی که بیش از ۱۰۰۰ واحد بیت کوین در اختیار دارند، جایی ندارند. تحلیلگران Santiment در این خصوص گفتند:

نهنگ های بیت کوین که ۱۰۰۰ واحد و یا حتی بیشتر بیت کوین داشتند تقریباً بلافاصله پس از افزایش قیمت این ارز دیجیتال به ۱۹.۳ هزار دلار، دارایی های خود را نقد کردند. ۱۱ تا از این نهنگ ها در واقع به حدی بیت کوین های خود را فروختند که دیگر در گروه ۱۰۰۰+ واحد بیت کوین نیستند.

محققان Intotheblock نیز شاهد روند مشابهی بودند. افت قیمت بیت کوین با لحظه ای که نهنگ ها ۹۳،۰۰۰ بیت کوین را به صرافی ها منتقل کردند همراه بود. هنگامی که بیت کوین در اوج سالانه خود بود مجموع این ۹۳،۰۰۰ بیت کوین منتقل شده به صرافی ها ارزشی بالغ بر ۱.۸ میلیارد دلار داشت.

پس از سقوط سریع ارزش بیت کوین، دیدگاه ها و نظرات معامله گران و تحلیلگران به دو دسته تقسیم شده است. برخی بر این باورند که بیت کوین اصلاح عمیق تری خواهد داشت و حتی تا سطح حمایتی ۱۳،۸۰۰ دلاری سقوط خواهد کرد. دسته ای دیگر اعتقاد دارند که هم اکنون خریداران برای افزایش قیمت این ارز دیجیتال تا بالای ۱۸،۰۰۰ دلار انگیزه کافی دارند.

دیدگاه نزولی کوتاه مدت بیت کوین

دیدگاه نزولی کوتاه مدت بیت کوین حول دو محور می چرخد. در ترندهای صعودی قبل بیت کوین، این ارز دیجیتال تا رسیدن به اوج خود نزولی ۳۰ درصدی داشت. پس در صورت تکرار این ترند، بیت کوین تا ۱۴۵۰۰ دلار ممکن است به سقوط خود ادامه دهد.

مسئله دوم، فعالیت سرمایه گذاران کوتاه مدت است که در حال افزایش است. در گذشته، زمانی که تعداد آدرس های جدید افزایش می یافت، روند بیت کوین نزولی میشد.

دیدگاه صعودی کوتاه مدت بیت کوین

علیرغم افت شدید بیت کوین، دیدگاه بازار در خصوص بیت کوین به طور کلی همچنان مثبت و صعودی است. بسیاری از تحلیلگرانی که پیش بینی می کنند بیت کوین در کوتاه مدت سقوط خواهد کرد، هنوز انتظار دارند که بیت کوین تا پایان سال به بالاترین حد خود خواهد رسید. با توجه به این موضوع، برخی از معامله گران نیز در مورد روند کوتاه مدت بیت کوین خوش بین هستند.

عامل دیگری که باعث دیدگاه مثبت نسبت به بیت کوین شده است، میزان ورودی استیبل کوین ها به صرافی ها می باشد. در صورتی که میزان ورودی استیبل کوین ها به صرافی ها افزایش پیدا کند، این مسئله حاکی از ورود سرمایه حاشیه ای به بازار است. تحلیلگران CryptoQuant در این خصوص گفتند:

طی چند ماه گذشته، مقدار استیبل کوین هایی که به صرافی ها منتقل شده است به شدت افزایش یافته است. این مسئله منجر به کاهش و پایین نگه داشتن فشار فروش از اواخر سپتامبر شده است. در حال حاضر، فشار فروش اندکی رو به افزایش است که می تواند نشان دهنده اصلاح باشد. اما با پایین ماندن دارایی های نهنگ ها به نظر می رسد که فشار فروش زیاد نخواهد بود. تحلیلگران ما با نگاه بلند مدت خود پیش بینی می کنند که بیت کوین به بالاترین قیمت قبلی خود برسد و از ۲۰،۰۰۰ دلار عبور کند.

با این وجود برای بیت کوین بسیار حیاتی است که در بازه ۱۷ هزار دلاری به ثبات برسد. و از طرفی نشانه های زیادی مبنی بر اصلاح عمیق بیت کوین و ناهموار شدن مسیر این ارز به سمت بالاترین حد خود در حال حاضر وجود ندارد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx