سوابق ۲۰۰ روز از تراکنش ها در بلاکچین ورج ناپدید شده است!

سوابق 200 روز از تراکنش ها در بلاکچین ورج ناپدید شده است!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1649 نفر

سوابق ۲۰۰ روز از تراکنش ها در بلاکچین ورج ناپدید شده است!

شبکه بلاکچین ورج (XVG) دچار مشکل سازماندهی مجدد بلوک ها به صورت حاد شده و سابقه تراکنش های انجام شده از جولای سال ۲۰۲۰ پاک شده است.

با وجود اینکه مشکل پیش آمده برای بلاکچین ورج “عمیق ترین سازماندهی مجدد بلوک ها در بین ۱۰۰ رمزارز برتر” توصیف شده، اما هنوز احتمال ایجاد این مشکل به دلیل یک حمله هماهنگ شده تایید نشده است.

ناپدید شدن ۵۶۰ هزار بلوک

آنتوان له کالوز (Antoine Le Calvez)، مدیرعامل کوین متریکس (Coinmetrics) اولین کسی بود که متوجه این مشکل شد. وی اسکرین شاتی را در توییتر منتشر کرد که نشان می داد حداقل ۵۶۰ هزار بلوک در تاریخ ۱۵ فوریه ناپدید شده اند.

توییت آنتوان له کالوز

توییت آنتوان له کالوز

به اعتقاد کالوز مشکل سازماندهی مجدد بلوک ها ممکن است به دلیل دابل اسپند (double-spend) رخ داده باشد. دابل اسپند زمانی رخ می دهد که از یک توکن در دو تراکنش متفاوت استفاده می شود. به گفته وی به دلیل وسعت این مشکل، توسعه دهندگان ورج به مدت زمان زیادی برای پیدا کردن منشا این مشکل نیاز خواهند داشت.

از دست رفتن دارایی تریدرها

به دلیل این مشکل آندسته از کاربرانی که از تاریخ جولای سال ۲۰۲۰ توکن های XVG را خریده یا فروخته اند، ممکن است تمام موجودی خود را از دست داده باشند.

محقق شرکت Deribit Insights به نام هاسو (Hasu) در توییتی اعلام کرد که موجودی هزاران کیف پول ممکن است به سادگی ناپدید شده باشد. یکی از تریدرهای XVG،‌ در تایید این صحبت ها، اعلام کرد که بعد از این حمله موجودی کیف پولش صفر شده است. این محقق در این خصوص گفت:

با در نظر گرفتن این مسئله که گره ها زنجیره ایجاد شده توسط هکر را با زنجیره قبلی جایگزین خواهند کرد، رفع این مشکل بسیار آسان خواهد بود. این مشکل آسیب پذیری بلاکچین هایی را نشان می دهد که توسط ماینینگ GPU پشتیبانی می شوند.

بیانیه تلگرامی AlexanDre

بیانیه تلگرامی AlexanDre

کاربری در توییتر اسکرین شات تایید نشده ای از AlexanDre مشاور ورج منتشر کرده که بروز این مشکل را مرتبط با برخی از گره ها دانسته که می خواستند یک فورک ایجاد کنند. به اعتقاد وی این مشکل نمی تواند ناشی از یک حمله ۵۱ درصدی باشد.

در پی این مشکل قیمت XVG با کاهشی ۱۵ درصدی به ۰.۰۲۲۴ دلار نزول کرد و این رمزارز جایگاه خود را در بین ۱۰۰ رمزارز برتر بازار از دست داد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx