صفر تا صد: تتر ، دلار دیجیتال

تتر
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1300 نفر

تتر ، دلار دیجیتال

تتر یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت ۱ دلار آمریکا است. ابتدا این ارز در سال معرفی RealCoin نامیده شد. هدف این ارز پشتیبانی هر واحد تتر استخراج شده با یک دلار فیزیکی ذخیره شده در بانک است. پس اگر قصد دارید تا سودهای خود را از معامله خارج کنید یا از ضررهای آتی جلوگیری کنید; تتر بهترین گزینه برای شماست. تتر بهترین راه حل برای نقدینگی در دنیای ارزهای دیجیتال نیست ولی مشکلات بسیار زیادی را حل می‌کند. تتر توسط کمپانی مادر Omni کنترل می‌شود. پلتفرمی متن باز (Open Source) مبتنی بر بلاکچین بیت کوین. پس این ارز همانند بیت کوین امن و غیرمتمرکز است. البته که این ارز در شبکه‌های ترون ، اتریوم، ایاس و سولانا هم فعالیت می‌کند.

پس تا اینجای کار تتر ارز و پلتفرم بسیار خوب و مفیدی است. اما در کمال تعجب در پاسخ دادن به سوالهای مربوط به  شفاف سازی این شبکه ناتوان است. سوال‌های مانند: آیا واقعا توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شود؟ رابطه تتر و صرافی بیت فینکس چیست؟ در صورت نابودی بیت کوین، نابود می‌شود؟

تتر در حال حاضر رتبه ۴ بازار ارزهای دیجیتال است و با این حجم از سرمایه در گردش، این شبکه می‌تواند بسیار خطرناک واقع شود. در این مقاله قصد به بررسی و معرفی کامل تتر و شبکه آن را داریم.

آیا واقعا با دلار پشتیبانی می‌شود؟

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم هیچ‌کس واقعا نمی‌تواند اثبات کند تتر آن طور که باید توسط دلار پشنیبانی می‌شود. معمولا موسسه‌های نوپا برای اثبات کارآمدی و پلتفرم قوی و معتبر خود معمولا سعی به ایجاد همکاری با شرکت‌ها و موسسه‌های بزرگتر دارند تا برای سرمایه‌گذاری دیگران جلب اعتماد کند. اما تتر هیچ وقت این کار را انجام نداد و فقط مقاله‌ای برای اثبات خود منتشر کرد که مورد انتقاد اشخاص زیادی قرار گرفت. تنها چیزی که در این مقاله اثبات شد دسترسی تتر به حجم زیادی از سرمایه بود.

رابطه مخفیانه با بیت فینکس؟

با این که تیم مدیرتی پشت تتر و صرافی بیت فینکس کاملا جدا از هم هستند ولی  شماری از اسناد در سال ۲۰۱۷ اثبات کرد فیلیپ پاتر و جیانکارلو دواسینی که هر دو از مدیران بیت فینکس هستند از موسسان سازمان Tether Holdings Limited در جزایر بریتیش ویرجین هستند. آن‌ها این موسسه را در سال ۲۰۱۴ ثبت کرده‌اند ولی نکته قابل تامل این است که تتر در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد.

این مسئله را هیچ یک از طرفین تایید نکردند ولی  شخصی با نام ران توروسیان (Ron Torossian) سخنگوی یکی از بخش‌های موسسه تتر اعلام کرد که آقای جان ون درولد (Jon Van der Velde) بنیان‌گذار اصلی هر دو موسسه است.

چرا تتر اینقدر پرطرفدار است؟

بسیاری از کاربران معتقدند عدم پشتیبانی تتر با دلار آمریکا مسئله مهمی برایشان تلقی نمی‌شود و تا زمانی که این ارز معادل یک دلار است و مشکلات آن‌ها را حل می‌کند از آن استفاده می‌کنند. امر دیگری که باعث علاقه بسیار زیاد مردم به تتر شده جابه‌جایی رایگان تترها با استفاده از کیف پول خود تتر است.

در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی کمیسیون معاملاتی آمریکا احضاریه‌ای برای تتر فرستاد و آن‌‎‌ها را به پولشویی متهم کرد. سپس به بررسی تمام و کمال اسناد این موسسه پرداخت اما مشکلی در این اسناد پیدا نکرد.

تتر گلد، تتر یورو، تتر ین

تتر گلد توکنی دیگر از کمپانی مادر تتر می‌باشد. این رمزارز قیمتی معادل یک انس طلا به قیمت بازار معاملاتی لندن دارد. و به ازای هر توکن یک انس طلا به عنوان پشتیبان توکن ذخیره می‌شود.  البته که طلا تنها توکن فرعی این کمپانی نیست و تتر یورو و تتر ین هم از طرف این موسسه عرضه می‌شوند.

کاربردهای تتر

یکی از دلایل محبوبیت تتر کاربردهای بسیار زیاد آن است. در بازار ارزهای دیجیتال به جز استیبل کوین‌ها هیچ ارز دیگری مستقیم با همه ارزهای دیگر معامله نمی‌شود. دلایل دیگر محبوبیت بسیار زیاد آن تضمین فیزیکی و ایجاد نقدینگی است.

کلام آخر

تتر از زمان عرضه با چالش‌های زیادی از طرف نهادها و ارگان‌های دولتی مختلف در سرتاسر دنیا روبه‌رو شده. ولی از همه آن‌ها سربلند خارج شده. این ارز محبوب ترین رمزارز دنیا شناخته می‌شود چرا که همه کسانی که در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. حداقل یکبار از این ارز استفاده کرده اند.

برای خرید و یا فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها به وبسایت صرافی ارزینجا مراجعه فرمایید

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx