صفر تا صد: بایننس ، حلال مشکلات

binance بایننس
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1090 نفر

بایننس ، حلال مشکلات

بایننس یک صرافی پیشگام در زمینه ارزهای دیجیتال و رمزارزها با هدف پوشش کامل دنیای رمزارزها و کارمزد پایین تراکنش‌ها می‌باشد. این صرافی که توسط آقای Changpeng Zhao مدیریت و رهبری می‌شود در حال حاضر علاوه بر بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها از ۴۰ ارز فیات نیز پشتیبانی می‌کند و به شبکه و توکن اختصاصی نیز مجهز است. آقای ژائو در سال ۲۰۱۳ عضوی از انجمن توسعه بیت کوین بوده است.

بایننس از همه انواع ترید رمزارزها پشتیبانی می‌کند و دیدگاهی برای تغییر به یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان یا DAO دارد. سرورهای مرکزی این صرافی در جزایر مالت و کیمن واقع شده است. و موجودی بیت کوین این صرافی در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار واحد است و از ۵۶۳ جفت ارز دیجیتالی پشتیبانی می‌کند.

این صرافی هم چنین پشتیبانی صرافی WazirX هند را که بزرگترین صرافی ارزدیجیتال این کشور است به عهده داشته و مسئولیت پروتکل های Dapp چین را تا قبل از ممنوعیت پذیرفته بود. پروتکل صرافی غیرمتمرکز بایننس مبتنی بر شبکه Binance Smart Chain است و با توکن بومی BNB فعالیت می‌کند.

بایننس به دلیل حجم بسیار زیاد بازار خود و تعداد بالا و افزاینده کاربران خود بسیار در زمینه احراز هویت سخت‌گیر بوده و برای امنیت حساب کاربران خود اهمیت زیادی قائل است. این توجه بسیار زیاد از زمان هک صرافی بایننس در ماه می سال ۲۰۱۹ میلادی اهمیت پیدا کرد. پس از آن تایید دو مرحله‌ای و تایید توسط پیام کوتاه به پروتکل امنیتی این صرافی اضافه شد.

این صرافی از انواع مختلف خرید و فروش رمزارزها مثل P2P، سواپ و … پشتیبانی کرده و با همکاری موسسه SWIPE کارت‌های اعتباری مبتنی بر رمزارزها را ارائه می‌دهد. که درباره این خدمات در ادامه توضیحات بیش‌تری ارائه می‌شود.

 

بلاک چین هوشمند اختصاصی

این پروژه از زمان فعال سازی شبکه بایننس در سال ۲۰۱۹ کلید خورد. هدف، ساخت یک بلاک چین با سرعت بالا و پشتیبانی از حجم تراکنش‌های بالا بود. برای دستیابی به این هدف بایننس تصمیم گرفت تا به‌جای پیش برد همزمان چندین برنامه، تمرکز خود را تماما بر پروژه صرافی غیرمتمرکز این موسسه یا Binance DEX معطوف کند.

در نهایت برای تکمیل سیستم این پلتفرم شبکه هوشمند بایننس با هدف رقابت با اتریوم، با پشتیبانی از DeFi، قراردادهای هوشمند فعال شد و پس از گذشت مدتی پروژه CeDeFi یا برنامه‌های مالی نیمه متمرکز فعال شد.

در این شبکه فعالیت‌‌ها و تراکنش‌ها توسط ۲۱ اعتبارسنج که به صورت روزانه توسط بایننس انتخاب می‌شوند اداره می‌شود.این شبکه از EVM پشتیبانی کرده و بصورت مستقل از شبکه اصلی بایننس فعالیت می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از EVM به مقاله آموزش اتریوم ارزینجا مراجعه فرمایید.

 

توکن و کیف پول بومی Binance

توکن بومی این صرافی با نام BNB ابتدا در شبکه اتریوم شروع به فعالیت کرد. اما بعد از راه اندازی شبکه بایننس به این شبکه اضافه شد. این توکن در سال ۲۰۱۷ به صورت ICO رونمایی شد و محدودیت عرضه ۲۰۰ میلیون واحد برای آن ثبت شد. ۱۰۰ میلیون واحد از این توکن طی رویداد ICO وارد بازار شد. اما در حال حاضر تعداد کل توکن های موجود کم‌تر از ۱۸۰ میلیون واحد است. چرا که هر ساله بایننس ۲۰ درصد از سود خالص خود را صرف بازخرید و سوزاندن این توکن‌ها می‌کند.

در آوریل سال ۲۰۲۱ بایننس ۱.۱ میلیون واحد BNB که معادل بیش از ۵۹۵ میلیون دلار بود را سوزاند. اصلی ترین استفاده این توکن در پرداخت کارمزد شبکه‌های بایننس است اما در موارد دیگری مانند پرداخت‌های درون برنامه‌ای، پرداخت های اینترنتی و … استفاده می‌شود. هم چنین می توانید از این توکن برای سرمایه‌گذاری در معارفه توکن های جدید در صرافی بایننس استفاده کنید.

کیف پول تراست والت در سال ۲۰۱۸ توسط این صرافی خریداری شد. این کیف پول توسط اکثریت پلتفرم‌ها پشتیبانی شده و غیرمتمرکز است. این کیف پول این قابلیت را دارد تا با استفاده از آن مستقیم به خرید بیت کوین، اتریوم، بایننس و ارزهای دیگر پرداخت. هم چنین قابلیت نمایش نمودار قیمتی با درصد تغییرات روزانه، اجرای Dapp و … در آن تعبیه شده. در این کیف پول شما می‌توانید به استیک کردن، وام دادن و وام گرفتن رمزارزها بپردازید و کسب درآمد کنید.

علاوه بر موارد فوق بایننس در سال ۲۰۱۹ از استیبل کوین خود با نام BUSD با ارزش ثابت ۱ دلار رونمایی کرد این توکن با هدف جایگزینی تتر به دلیل کاهش کارمزد تبدیل کوین‌ها و توکن‌های دیگر به استیبل کوین‌ها فعالیت می‌کند.

در حال حاضر برای انتقال BUSD کارمزد پرداختی تنها ۰.۰۰۰۳۷۵ BNB خواهد بود.

 

Binance Bridge

پل بایننس یا بایننس بریج تکنولوژی جدید بایننس با قابلیت همکاری میان بلاک چین‌های مختلف است. این پروژه بسیار شبیه به پروژه میان بلاکچینی پولکادات است.

در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در دنیای رمزارزها وجود دارد عدم همبستگی شبکه‌های مختلف است. برای مثال وقتی شما تراکنشی در شبکه بیت کوین انجام دهید; شبکه‌های دیگر از انجام این تراکنش مطلع نمی‌شوند. هدف بایننس بریج حل این مشکل است. توکن‌های پوششی یا Warpped tokens قابلیت  استفاده از توکن های بومی هر شبکه در شبکه‌های دیگر را ممکن می‌سازد. در حال حاضر این فناوری از انتقال از شبکه های ERC20 و TRC20 پشتیبانی می‌کند و قابلیت تبدیل آن‌ها به BEP2 و BEP20 را دارد.

در حال حاضر هر دو شبکه بایننس فعال است و در سرتاسر دنیا استفاده می‌شود. هم‌چنین BEP2 شبکه مبتنی بر Binance Chain و BEP20 شبکه مبتنی بر Binance Smart Chain است.

در بایننس بریج به عملیات انتقال از شبکه های دیگر به شبکه بایننس Peg-in و به عملیات انتقال از شبکه بایننس به دیگر شبکه‌ها Peg-out گفته می‌شود. برای انجام Peg-In به یک والت با قابلیت پشتیبانی از این عملیات مانند MetaMask احتیاج است. ادامه این فرآیند بصورت خودکار توسط شبکه بایننس انجام خواهد شد. در حال حاضر حجم معاملات میانشبکه‌ای محدود است ولی به مرور زمان این محدودیت کمتر خواهد شد. بایننس بریج در آینده می‌تواند جایگزین توکن‌های پوششی مانند WBTC شود.

 

Binance Debit Cards

بایننس قصد دارد به عنوان بزرگترین صرافی ارزدیجیتال اقدام به عرضه کیف پولی با قابلیت پشتیبانی از انواع مختلف ارزها و همکاری با ویزاکارت برای استفاده ار رمزارزها به عنوان پول رایج کند.

این فناوری در سپتامبر ۲۰۲۰ طی یک همکاری با موسسه سوایپ برای استفاده در کشورهای اروپایی رونمایی شد. این کارت از ارزهای بیت کوین، اتریوم، بایننس، SXP و BUSD برای پرداخت پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این قابلیت شما به حساب کاربری احراز شده در سطح ۲ صرافی بایننس احتیاج دارید.

با استفاده از این کارت و اتصال آن به حساب بایننس خود در کنار نگهداری و هودل ارزهای خود می‌توانید تمام پرداخت‌های خود را مانند یک کارت متداول با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام دهید. امنیت این کارت هم تماما توسط صرافی بایننس تضمین می‌شود.

این کارت قابلیت همزمان پشتیبانی از ارزدیجیتال و ارزفیات را دارد، و اگر همزمان هر دو نوع ارز را داخل حساب خود موجود داشته باشید، اولویت استفاده با ارزهای فیات است. هم چنین این کارت علاوه بر تمام قابلیت‌های کارت‌های متداول امکان پرداخت NFC را با استفاده از google pay و Samsung pay ممکن می‌سازد.

با استفاده و نگهداری از توکن بایننس می‌توانید به کسب درآمد تا ۸% مبلغ کسر شده از حساب را بپردازید. نکته منفی این است که این بازپرداخت تنها با نگهداری BNB ممکن است و حساب‌های چند هزاردلاری بیت کوین و اتریوم از این مزیت بهرمند نخواهند شد.

چانگ‌پنگ ژائو مدیر عامل بایننس: قابلیت تبدیل و استفاده مستقیم رمزارزها به ارزهای فیات باعث ایجاد تجربه‌ی استفاده راحت‌تر از رمزارزها برای همه خواهد شد.

هدف سوایپ همگام سازی رمزارزها و ارزهای فیات در تراکنش‌ها است. این موسسه به کاربران خود اجازه می‌دهد که با حساب‌های بانکی خود به خرید و فروش BNB بپردازند. این قابلیت باعث دسترسی مستقیم ۵۰ میلیون نفر از مردم دنیا به این رمزارز و استفاده از آن در ۶۰ میلیون نقطه از دنیا خواهد شد. سوایپ در حال حاضر در ۳۱ کشور فعالیت می‌کند و از ارزهای یورو، پوند،دلار آمریکا،وون کره و پزوس فیلیپین پشتیبانی می‌کند و به زودی فعالیت خود را در دیگر کشورهای آسیایی و آمریکای شمالی شروع می‌کند.

 

کلام آخر

بایننس در حال حاضر به عنوان بزرگترین و معتبر ترین صرافی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. و با سیاست‌های درست خود توانایی پیشرفت و ساخت آینده‌ای روشن را دارد. مدیر عامل این صرافی که به عنوان CZ شناخته می‌شود یکی از افراد تاثیرگذار دنیای ارزهای دیجیتال است و به گفته‌های وی انتظار BNB چندهزار دلاری را در آینده نزدیک داشت.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx