تحقیقات نشان می دهد که سیستم بانکی دو برابر بیت کوین انرژی مصرف می کند!

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1429 نفر

تحقیقات نشان می دهد که سیستم بانکی دو برابر بیت کوین انرژی مصرف می کند!

با وجود نگرانی های زیاد در مورد مصرف انرژی بیت کوین، یک مطالعه جدید بیان می کند که سیستم بانکی سنتی انرژی بسیار بیشتری نسبت به شبکه بیت کـوین مصرف می کند.

طبق تخمین های سایت گلکسی دیجیتال، میزان مصرف سالانه انرژی بیت کـوین ۱۱۴ (ترا وات ساعت) است در حالی که صنعت بانکداری هر ساله بیش از ۲۶۰ (ترا وات ساعت) مصرف می کند.

مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)، مدیرعامل هلدینگ گلکسی دیجیتال Galaxy Digital، روز جمعه گزارشی در مورد مصرف انرژی بیت کوین منتشر کرد که با دسترسی منبع باز،‌ شیوه محاسبات آن را ارائه می دهد.

این تحقیق برآورد می کند که مصرف برق سالانه بیت کوین برابر با ۱۱۴ (ترا وات ساعت) است که شامل انرژی برای تقاضای ماینر، مصرف برق ماینر و مصرف برق نودها است. طبق برآورد، این مقدار حداقل دو برابر کمتر از کل انرژی مصرف شده توسط سیستم بانکی و همچنین صنعت طلا به صورت سالانه است.

مایکل نووگراتز اظهار داشت:

“مصرف انرژی بیت کوین با استفاده از ابزارهایی مانند شاخص مصرف برق بیت کـوین کمبریج در زمان واقعی محاسبه می شود. این در حالی است که، ارزیابی استفاده انرژی در صنعت طلا و سیستم مالی سنتی چندان ساده نیست.”

لازم به ذکر است، از آنجایی که صنعت بانکداری به طور مستقیم داده های مصرف برق را گزارش نمی کند، میزان این برآورد نیز ممکن است بیشتر شود.

همچنین برآوردهای میزان مصرف انرژی معادن طلا ممکن است خیلی بیشتر از آمار نشان داده شده باشد. چرا که منابع اصلی مصرف انرژی، مانند انرژی کربن لاستیک های مورد استفاده در معادن طلا، حذف شده است.

تحلیل گلکسی دیجیتال در مورد مصرف انرژی بیت کوین در حالی رخ داد که به دنبال تصمیم ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، بازار ارزهای دیجیتال دستخوش نوسانات و ریزش شدید شد.

ایلان ماسک اعلام کرد که به دلیل نگرانی از آلودگی زیست محیطی استخراج بیت کـوین، پذیرش بیت کوین به عنوان پرداخت برای خرید خودرو را متوقف کرده است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارزهای دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx