تحلیلگر بانک آمریکا با انتقاد از بیت کوین: خرید یک واحد بیت کوین مانند داشتن ۶۰ اتومبیل است!

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1381 نفر

تحلیلگر بانک آمریکا با انتقاد از بیت کوین: خرید یک واحد بیت کوین مانند داشتن ۶۰ اتومبیل است!

فرانسیسکو بلانچ، تحلیلگر بانک آمریکا، بیت کوین را به عنوان یک دارایی “فوق العاده بی ثبات، غیر عملی و مخرب محیط زیست” دانست و این ارز دیجیتال را مورد انتقاد قرار داد و گفت بیت کوین به عنوان یک دارایی با یک تورم بی فایده می باشد.

وی علیرغم این نظر، یک ارزیابی خوبی هم نسبت به ارزهای دیجیتال داشت و این فناوری را روشی برای پرداخت عالی دانست زیرا قادر به انجام ۱۴۰۰ تراکنش در ساعت بوده که در مقایسه با ۲۳۶ میلیون تراکنش پردازش شده توسط ویزا شگفت انگیز است.

این گزارش، مانند موسسات مالی سنتی در سال های گذشته، موضع تند و سختی را در برابر ارزهای دیجیتال تکرار می کند و در تضاد کامل با سایر بانک های بزرگ مانند گلدمن ساکس و جی پی مورگان است که بیت کوین را به عنوان یک دارایی مورد استقبال قرار داده اند.

همچنین فرانسیسکو بلانچ با مخالفت نسبت این تصور که عرضه ثابت ۲۱ میلیون بیت‌کوین به مرور زمان باعث رشد قیمت آن خواهد شد، استدلال می کند که قیمت بیت کوین ناشی از عرضه و تقاضا آن است که به دلیل ثابت بودن عرضه، نوسان تقاضا تنها چیزی است که قیمت را تحریک می کند.

بلانچ همچنین این ایده که بیت کوین یک دارایی امن است، را رد کرد. 

وی اظهار داشت: 

“بیت کوین همچنین یک دارایی ریسک پذیر می باشد و بی ثبات باقی می ماند و به عنوان ذخیره سازی ثروت یا سازوکار پرداخت غیر عملی می شود.”

به این ترتیب، بحث اصلی در مورد نگهداری بیت‌کوین، بازده پایدار یا محافظت از تورم نیست، بلکه افزایش قیمت است، عاملی که به تقاضای بیت کوین بستگی دارد.

با این حال، تصورات در مورد تاثیرات منفی زیست محیطی بیت‌کوین ممکن است تهدیدی برای پذیرش شرکت ها و موسسات باشد.

یک گزارش ادعا می کند که در واقع سه چهارم استخراج بیت‌کوین در چین اتفاق می افتد که بیش از نیمی از برق توسط زغال سنگ تولید می شود. همچنین ادعا شده است که نیمی از استخراج چین در استان سین کیانگ اتفاق می افتد که ۸۰٪ انرژی آن از زغال سنگ تأمین می شود.

گزارش اظهار داشت که افزایش قیمت ها باعث افزایش دشواری استخراج می شود که به طور غیرقابل انکاری بر تولید کربن استخراج بیت کوین می افزاید.

محاسبه شده است که یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در بیت‌کوین همان میزان کربن ۱.۲ میلیون اتومبیل با سوخت بنزین را در طول یک سال تولید می کند. این بدان معنی است که ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری تسلا معادل ۱.۸ میلیون اتومبیل بنزینی است.

بلانچ همچنین خاطرنشان کرد ۱۸۱ شرکت با خطرات مرتبط با بیت‌کوین پیرامون “پولشویی، فساد، رشوه، کلاهبرداری و نقض حریم خصوصی اطلاعات روبرو شده اند و همچنین ارزهای دیجیتال بانک مرکزی وجود طولانی مدت بیت‌کوین را تهدید می داند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx