ترکیه در حال تصویب و تنظیم مقررات ارز دیجیتال

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1328 نفر

ترکیه در حال تصویب و تنظیم مقررات ارز دیجیتال

ارز دیجیتال و بیت کوین در ترکیه با مقررات نظارتی و قانون روبرو خواهد شد و این دولت در برابر ارز دیجیتال موضع گیری خود را تغییر داده است.

یکی از وزیران ارشد ترکیه گفت که اخیراً در مورد ارزهای دیجیتال تغییر عقیده داده اند و دیگر احساس منفی نسبت به ارز دیجیتال ندارند و مقررات مربوط به ارز دیجیتال در دست تنظیم است و دولت برای تنظیم آن برنامه های خود را شفاف کرده است.

علیرغم اینکه کارشناسان برجسته کشور ترکیه گفته بودند که تقلب در ارزهای دیجیتال نگرانی جدی برای کشور ترکیه است، اما مصطفی وارانک، وزیر صنعت و فناوری ترکیه، امروز در مصاحبه با بلومبرگ گفت که دولت ترکیه به زودی مقررات این حوزه را بصورت شفاف معرفی می کند.

همچنین افزود:

“من دیگر نسبت به ارزهای دیجیتال احساس منفی نمی کنم و اکنون فهمیدم که ارزهای دیجیتال چقدر موثر و نیاز جامعه هستند. اگرچه ارز  دیجیتال برای تقلب مالی و پولشویی مناسب است، اما ما به فضای ارزهای دیجیتال نیازمندیم و نمی توان آن را نادیده گرفت حتی اگر دارای چنین ریسک های بزرگی باشد.”

اظهارات این وزیر ارشد در پی بیانیه جمعه گذشته اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بود که گفته شده بود دولت در حال کار بر روی طرحی برای پایه گذاری اقتصادی و قانونی ارزهای دیجیتال است.

ترکیه ارزهای دیجیتال را به رسمیت می شناسد

همانطور که در گزارش های قبل گفته شد ترکیه قصد ایجاد ارزدیجیتال ملی دارد. ناجی آقبال، بزرگترین بانکدار ترکیه، روز جمعه به اعضای پارلمان گفت که این کشور قصد دارد در نیمه دوم سال آینده ارزدیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را به صورت آزمایشی راه اندازی کند.

هدف ترکیه برای تنظیم مقررات و ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی در ترکیه به این معنی است که اکنون این کشور این صنعت را به رسمیت می شناسند.

دیده می شود که علاقه عمیق اخیر ترکیه به ارز دیجیتال و تغییر عقیده این کشور نسبت به این حوزه دلایل قابل توجهی دارد.

دلیل روشنی که وجود دارد این است که مقامات دولت ترکیه از دنبال کنندگان پر و پا قرص ایلان ماسک هستند.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ با وی ملاقات کرد تا در مورد تولید خودرو گفتگو کند. گفته می شود که آنها آخرین بار در ژانویه در مورد اکتشافات فضایی صحبت کردند، اما فعلا گزارشی از بحث حوزه ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx