تاریخچه تلاش‌های نافرجام چین برای سرکوب بیت کوین

  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1208 نفر

تاریخچه تلاش‌های نافرجام چین برای سرکوب بیت کوین

 

چین، از زمان پیدایش و عرضه عمومی بیت کوین را زیرنظر داشته است. و تلاش‌های متعددی برای سرکوب آن انجام داده است. تمامی تلاش‌های این کشور باعث ایجاد و افزایش FUD (مخفف ترس، شک و عدم اطمینان) شده; که به‌همین شیوه باعث کاهش قیمت مقطعی این ارز دیجیتال می‌شود.

ژوئن ۲۰۰۹ – ممنوعیت ارزهای دیجیتال; تنها چند ماه پس از عرضه عمومی بیت کوین، وزارت بازرگانی و فرهنگ چین استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد. این اولین واکنش به ارزهای دیجیتال بود.

دسامبر ۲۰۱۳ – اولین بازار گاوی; چهار سال بعد، چین اولین حمله مستقیم خود را با بی ارزش نامیدن بیت‌کوین انجام داد. علاوه بر این، بانک PBoC و وزارت فناوری اطلاعات دستور توقف همه فعالیت‌های مبتنی بر بیت کوین را صادر کردند. این امر باعث افت قیمت شدید این ارز شد.

مارس ۲۰۱۴ – ادامه بازار خرسی; پس از منع فعالیت سال ۲۰۱۳ و برگشت دوباره بازار به قدرت اولیه، چین بار دیگر اعلام کرد که تمامی تراکنش‌های بیت‌کوین هم ممنوع است. در نتیجه قیمت بیت‌کوین از ۱۰۰۰ دلار به کم‌تر از ۴۰۰ دلار نزول کرد.

دسامبر و سپتامبر ۲۰۱۷ – ترک اجباری صرافی‌ها; در سال ۲۰۱۷ بعد از اولین لمس بیت کوین با قیمت ۲۰ هزار دلار چین با دو قانون جدید آشوبی در بازار به‌ پا کرد. اولین قانون درباره ممنوعیت استفاده از عرضه اولیه ارزها و مغایرت آن‌ها با قوانین مالی چین بود. دومین قانون باعث خروج تمام صرافی‌ها از جمله از چین شد; زیرا چین معتقد بود فعالیت صرافی‌ها در تسهیل فعالیتهای جنایی مانند قاچاق مواد مخدر ، پولشویی و قاچاق کالا استفاده می شود.

آگوست ۲۰۱۸ – اخبار ممنوعیت ماین; پس از افت قیمت ۶۵ درصدی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ چین ممنوعیت ماین ارزهای دیجیتال را در رسانه‌های مجازی منتشر کرد ولی بصورت رسمی تایید یا تکذیب نکرد.

آپریل ۲۰۱۹ – تایید ممنوعیت ماین; در نهایت این قانون در سال ۲۰۱۹ کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی تایید شد و بیت کوین بار دیگر با افت قیمتی شدید مواجه شد.

اکتبر ۲۰۲۰ – فعالیت دوباره مردم و ممنوعیت دوباره; پس از همه گیری کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ افراد زیادی با استفاده از خلاء قانونی به ماین و معامله ارزهای دیجیتال پرداختند، با وجود اعلام ادارات برق استان‌های مختلف چین برای قطع برق ماینرها موفق به کنترل امور نشدند و بیت کوین سقف قیمتی جدید ۳۰ هزار دلار را ثبت کرد.

سپتامبر ۲۰۲۱ – قانون گذاری نهایی; پس از نوسانات قیمتی شدید بیت کوین و صعود آن تا ۶۵ هزار دلار و نزول دوباره تا ۳۰ هزار دلار، چین در سپتامبر ۲۰۲۱ با اعلام ممنوعیت کامل رمزارزها و همه فعالیت پیرامون آن‌ها باعث افت قیمت ۵ درصدی بیت کوین و تحریم چین توسط صرافی‌های مطرحی مانند بایننس از چین شد.

نظر شما چیست؟ آیا این بار هم بیت کوین قوی تر از قبل برمی‌گردد؟
از نظر خیلی‌ از تحلیل‌گران و افراد مطرح تمامی این فعالیت ها توسط دولت چین برای ایجاد فرصت‌های جدید انجام می‌شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx