جو بایدن قوانین پیشنهادی FinCEN در خصوص کیف پول های خصوصی را متوقف کرد!

جو بایدن قوانین پیشنهادی FinCEN در خصوص کیف پول های خصوصی را متوقف کرد!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1872 نفر

جو بایدن قوانین پیشنهادی FinCEN در خصوص کیف پول های خصوصی را متوقف کرد!

جو بایدن، چهل و ششمین رییس جمهور ایالات متحده، در یکی از اولین اقدامات خود در اولین روز کاری اش، روند نظارتی فدرال از جمله مقررات جنجالی کیف پول های خصوصی ارزهای دیجیتال را متوقف کرد. این قوانین قبلا توسط استیون منوچین وزیر سابق خزانه‌ داری پیشنهاد شده بودند.

این بیانیه برای روسای آژانس های مختلف فدرال از جمله اجرای جرایم مالی (FinCEN) ارسال شده است. در این فرمان که تا ۶۰ روز قابل اجرا خواهد بود، به موضوع کیف پول ها به طور ویژه اشاره نشده ولی تمام قوانین تا بررسی مجدد متوقف خواهند شد.

واکنش مثبت جامعه ارزهای دیجیتال

این فرمان جو بایدن با واکنش مثبت جامعه ارزهای دیجیتال همراه شده است. جیک چروینسکی (Jake Chervinsky) عضو گروه مالی کامپوند در این خصوص گفت:

ما سخت جنگیدیم و حق استراحت و بازبینی را بدست آوردیم. جانت یلن (Janet Yellen)، استیون منوچین نیست. من خوش بین هستم.

طرح FinCEN

طرح پیشنهادی FinCEN در خصوص کیف پول‌ های خصوصی در تاریخ ۱۸ دسامبر و در زمان حضور منوچین ارائه شد. در صورتی که این طرح به تصویب می رسید، بانک ‌ها و کسب ‌و کارهای ارائه دهنده خدمات پولی ملزم به ارائه گزارش، نگهداری سوابق و احراز هویت کاربرانی می شدند که از کیف پول‌ های خصوصی ارزهای دیجیتال استفاده می کردند.

این طرح با انتقاد شدید افراد مطرحی همچون جک دورسی، مدیرعامل شرکت خدمات مالی اسکوئر، رو به رو شد. وی در این خصوص گفت که الزامی برای جمع ‌آوری اسامی و آدرس کاربران نباید وجود داشته باشد، همانطور که چنین الزامی برای کاربران ارزهای فیات وجود ندارد.

منتقدان این طرح همچنین اظهار داشتند که اجرای این قانون در بسیاری از پروژه ها از نظر فنی غیرممکن است زیرا به عنوان مثال در قراردادهای هوشمند نام و آدرس کاربران قید نمی شود.

بایدن، جانت یلن را به عنوان وزیر خزانه داری منصوب کرده است. اما اظهارات انتقادی خانم یلن که عنوان کرده بود که ارزهای دیجیتال “عمدتا برای تأمین مالی غیرقانونی” استفاده می شود، باعث دلسردی و نگرانی جامعه ارزهای دیجیتال شده است. اما چروینسکی با بیان اینکه یلن آنقدرها هم بد نیست، گفت:

اولا، هر کسی از منوچین بهتر است. منوچین از قبل تصمیم گرفته بود که از ارزهای دیجیتال متنفر باشد. دوما، شاید که خانم دکتر یلن الان طرفدار ارزهای دیجیتال نباشد، اما من از او انتظار دارم که با ذهنی باز در خصوص ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب کند و در تصمیم گیری های خود در خصوص قوانین جدید رویه معمول را رعایت کند.

بایدن همچنین گری گنسلر (Gary Gensler) را به سمت ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منصوب کرده است. به نظر می ‌رسد که گری گنسلر علاقه بیشتری به تمرکز زدایی در مقایسه با همتای پیشین خود داشته باشد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx