سرقت بیش از یک میلیون ریپل از کاربران کیف پول لجر (Ledger)

سرقت بیش از یک میلیون ریپل از کاربران کیف پول لجر (Ledger)
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2572 نفر

سرقت بیش از یک میلیون ریپل از کاربران کیف پول لجر (Ledger)

بعد از لو رفتن ایمیل و اطلاعات شخصی کاربران در اوایل سال جاری، تلاش برای کلاهبرداری از کاربران کیف پول لجر (Ledger) افزایش یافته است.

طبق اطلاعات منتشر شده، به نظر می رسد که بالغ بر ۱,۱۵۰,۰۰۰ ریپل از قربانیان در حملات فیشینگ و سایر شیوه های کلاهبرداری به سرقت رفته است.

در این روش از کلاهبرداری از طریق ایمیل های فیشینگ، کاربران به وبسایت جعلی لجر هدایت می شدند. در این وبسایت جعلی از قربانی خواسته می شد که نسبت به نصب فایل به روزرسانی اقدام کنند. اما در واقع این فایل، حاوی بدافزاری بوده است که در نهایت حساب کاربران را خالی می کرده است.

وبسایت جعلی لجر

طبق گزارش منتشر شده توسط سایت آگاه سازی از کلاهبرداری ها xrplorer، ریپل های به سرقت رفته در پنج سپرده به صرافی Bittrex ارسال شدند،‌ اما این صرافی موفق نشده بود که وجوه به سرقت رفته را ضبط کند.

در روشی دیگر، کلاهبرداران ایمیلی را از طرف تیم ریپل به کاربران ارسال می کردند. این ایمیل ادعا می کرد که تیم ریپل قصد اهدای هدایایی را برای عده ای از کاربران به عنوان بخشی از برنامه حمایتی خود برای جامعه ریپل دارد. برای ثبت نام به منظور دریافت این هدیه، کاربران باید عبارات امنیتی یا کلید خصوصی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می دادند.

پذیرش لو رفتن اطلاعات کاربران توسط لجر

در تاریخ ۲۹ ژوئیه سال جاری، لجر ایمیلی را به کاربران خود ارسال کرد. در این ایمیل لجر پذیرفت که نزدیک به یک میلیون آدرس ایمیل و همچنین اطلاعات شخصی ۹۵۰۰ مشتری به خطر افتاده است. اگرچه آسیب پذیری که منجر به درز اطلاعات کاربران شده بود، به سرعت اصلاح گردید، اما بسیاری از کاربران از این رخنه امنیتی متضرر شده بودند.

آدرس جعلی صرافی بایننس

جالب است بدانید که از روشی مشابه برای کلاهبرداری از کاربران صرافی بایننس در سال ۲۰۱۸ استفاده شداما خوشبختانه کاربران تیزبین به سرعت متوجه این آدرس جعلی شدند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx