تنها ۴% نروژی ها از پول نقد استفاده می کنند!

تنها 4% نروژی ها از پول نقد استفاده می کنند!
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2319 نفر

تنها ۴% نروژی ها از پول نقد استفاده می کنند!

استفاده از پول نقد در نروژ از زمان همه گیری ویروس کرونا کاهش یافته است، اما ارز فیزیکی همچنان دارای نقاط قوتی است که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ممکن است از آن برخوردار نباشند.

روز پنجشنبه، آیدا ولدن باچه (Ida Wolden Bache)، معاون رئیس کل بانک مرکزی نروژ، در جریان کنفرانس پرداخت های مالی نروژ، در خصوص کاهش پرداخت های نقدی و ارزهای دیجیتال بانک ها سخنرانی کرد. وی گفت:

اکنون فقط ۴٪ پرداخت ها با استفاده از پول نقد انجام می شود. این سهم تقریباً مشابه بهار است و بطور قابل توجهی کمتر از قبل همه گیری است. از نظر ما، سهم پرداخت های نقدی در نروژ کمتر از هر کشور دیگری است.

بعد از افزایش نگرانی ها در خصوص همه گیری کرونا، موضوع استفاده از پول نقد که بین مردم دست به دست می شود، به مسئله ای نگران کننده برای کشورها تبدیل شد. همین موضوع سبب شده که بحث ارزهای دیجیتال بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرند.

CBDC ها نیز به یک موضوع داغ در سال ۲۰۲۰ تبدیل شده اند. هم اکنون بسیاری از کشورها در تلاش هستند که ارز دیجیتال خود را راه اندازی کنند. در این بین، به نظر می رسد که کشور چین در عرضه ارز دیجیتال خود با نام یوان دیجیتال از سایر کشورها پیشی گرفته است.

پول نقد یا CBDC؟

خانم ولدن باچه در ادامه صحبت های خود به ویژگی پول نقد پرداخت. او در این خصوص گفت که در صورت خراب شدن سیستم های پرداخت دیجیتال، پول نقد همچنان برای عموم در دسترس خواهد بود. وی گفت:

وجه نقد پول قانونی است که به طور گسترده در دسترس است. اگر سیستم مالی این کشور با CBDC کاملاً دیجیتالی شود، ممکن است برخی از این جنبه ها را در آینده از دست بدهد.

وی افزود:

مسئله این است که اگر پول نقد کنار گذاشته شود و ما CBDC را معرفی نکنیم، آیا چیز مهمی از بین می رود؟ آیا پول بانک مرکزی برای اعتماد به سیستم پولی بسیار مهم است؟ آیا CBDC می تواند در مقایسه با پول نقد در طیف های گسترده تری و با نوآوری های بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد؟

فقدان فوریت در عرضه CBDC در نروژ

به نظر می رسد که کشور نروژ فعلا به بررسی و مطالعه CBDC اکتفا کرده و عجله چندانی برای عرضه ارز دیجیتال خود ندارد. ولدن باچه در خصوص راه اندازی CBDC به نکات دیگری نیز اشاره کرد و گفت که کشور نروژ با راه اندازی ارز دیجیتال خود فاصله زیادی دارد:

فقدان فوریت در عرضه CBDC، دیدگاه ما را تا اینجا منعکس می کند که نیاز شدیدی برای معرفی CBDC وجود ندارد. معرفی CBDC می تواند عواقب قابل توجهی در تعدادی از زمینه ها داشته باشد. تصمیم ما باید کاملاً آگاهانه باشد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx