چرا قیمت بیت‌کوین کاهش یافت و چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد

آیا قیمت بیت کوین از نظر تحلیلگران وارد روند نزولی شده است؟
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1241 نفر

چرا قیمت بیت‌کوین کاهش یافت و چه سناریوهایی برای آن وجود دارد

سقوط بیت‌کوین

قیمت بیت کوین امروز با کاهش قابل توجهی روبرو شد. و به پایین ترین قیمت خود در دو ماه گذشته رسید. این ارز بارها حمایت کلیدی خود یعنی ۵۳۰۰۰ دلار را از دست داد. داده های CoinDesk نشان می دهد که ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار امروز به ۵۱۸۰۸.۵۴ دلار رسید.

همچنین، نمودارهای دیگر CoinDesk نشان می دهد که این ارز در پایین ترین قیمت خود از ۶ اکتبر معامله شد. قبل از این که بیت‌کوین به زیر ۵۳۰۰۰ دلار سقوط کند، به حمایت ۵۴۰۰۰ دلار برخورد کرده بود اما آن را حفظ کرده بود. در زمان نگارش این مقاله، این دارایی دیجیتال نزدیک به ۵۳۰۰۰ دلار معامله می شد.

سناریوهای مختلف

چندین تحلیلگر درمورد این سطح خاص صحبت کردند. آن‌ها بر اهمیت این سطح تأکید داشتند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل شماره ۱

کیتی استاکتون (Katie Stockton)، موسس و شریک مدیریتی Fairlead Strategies; گفت:

حمایت با قیمت ۵۳ هزار دلار برای ما نیز مهم است، اما تا کنون شکسته نشده است.

وی افزود:

ریزش امروز ممکن است به دلیل مومنتم منفی سهام‌هایی با رشد بالا باشد که بر احساسات بازار نسبت به بیت‌کوین در سه ماهه دوم تأثیر گذاشته است.

تحلیل شماره ۲

ویلیام نوبل (William Noble)، تحلیلگر فنی ارشد پلتفرم تحقیقاتی توکن متریک  (Token Metrics); علاوه بر ارائه یک چشم‌انداز کوتاه‌مدت، اهمیت این حمایت را بیان نموده بود. او اظهار داشت:

از ماه سپتامبر، ۵۳ هزار دلار بالاترین قیمت بیت‌کوین بوده است. همچنین وی افزود: این سقف قیمتی ممکن است در کوتاه مدت به عنوان یک حمایت عمل کند. ۵۳ هزار دلار احتمالاً به عنوان حمایت آخر هفته عمل خواهد کرد.

وی افزود:

زمانی که بازار در روز دوشنبه باز شود، فروش بیت کوین ممکن است دوباره افزایش یابد. اگر سهام سقوط کند، همه دارایی های پرخطر از جمله کریپتو ممکن است سقوط دیگری داشته باشند.

تحلیل شماره ۳

برت سیفلینگ (Brett Sifling)، مشاور سرمایه‌گذاری برای شرکت مدیریت ثروت و سرمایه‌گذاری گربر کاوازاکی (Gerber Kawasaki) نیز در این مورد نظر داد. سیفلینگ گفت:

تحلیل بازار دقیق به نظر می‌رسد، ما انتظار داریم بیت کوین در محدوده قیمتی ۵۰۰۰۰ تا ۵۳۰۰۰ دلار حمایت شود. مردم از نظر روانی جذب سفارش خرید/فروش با قیمت ۵۰۰۰۰ دلار می شوند. سیفلینگ خاطرنشان کرد که این سطح یک سطح مقاومت قدیمی بود که اکنون به عنوان حمایت جدید در حال آزمایش است.

او گفت:

در صورتی که نتوانیم ۵۰۰۰۰ تا ۵۳۰۰۰ دلار را نگه داریم، شاهد حمایت در سطوح ۴۵۰۰۰ و ۴۰۰۰۰ دلاری هستیم.

تحلیل شماره ۴

کیانا دانیال (Kiana Danial)، مدیر عامل Invest Diva نیز در مورد اینکه اگر بیت کوین از طریق حمایت موجود راه خود را ادامه دهد، چه اتفاقی می افتد، صحبت کرد. او اظهار داشت:

نمودار قیمتی جفت ارز BTC/USD یک الگوی دو قله خرسی در نمودار روزانه تشکیل داده است.

ریزش روز جمعه تست سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸ درصد و نوار پایینی روزانه ابر ایچیموکو بود. هر دو سطوح از نظر روانی بسیار مهم هستند. ابر ایچیموکو آینده نزولی به نظر می رسد. تایید شکست این سطح (در حدود قیمت ۵۳ هزار دلار) می تواند نشان دهنده مومنتم نزولی بیشتری شود. که می تواند قیمت بیت کوین را به سمت سطوح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصد و ۶۱ درصد در حدود ۴۹ هزار دلار و ۴۴ هزار دلار کاهش دهد.

دانیال قبل از ارائه چشم‌انداز صعودی گفت:

به خاطر داشته باشید که چنین نوسان‌هایی برای ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین طبیعی است. هنگامی که پولبک کامل شود، احتمال بازگشت بیت کوین و رسیدن به اوج های قیمتی جدید در سال جدید بسیار زیاد است.

تحلیل شماره ۵

شیلیانگ تانگ (Shiliang Tang)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت LedgerPrime، نیز یک دیدگاه صعودی ارائه کرد. وی ادعا کرد که پولبک اخیر یک اتفاق مثبت برای حرکت پیشه‌رو قیمت بیت‌کوین خواهد بود.

او گفت: این ریزش مطمئناً به دنبال کاهش قیمت سهام به دلیل ترس از کووید و نگرانی در مورد تورم است.

لازم به ذکر است اگرچه نوسانات بازارهای ارز دیجیتال و سهام پشت سر هم است، اما کاملا بازارهای متفاوتی هستند. و به ویژه کریپتو در یک چرخه صعودی قوی قرار دارد.

تانگ می‌گوید:

علاوه بر این، معیارهای درون شبکه بیت‌کوین برای ادامه روند گاوی همچنان قوی هستند. تعداد سکه‌هایی که از صرافی‌ها خارج می‌شوند بیشتر از تعداد سکه‌های ورودی است.

او پیش‌بینی کرد:

این بدان معناست که وقتی این تخلیه انجام شود، باید شاهد یک شوک عرضه باشیم که در آن قیمت بیت‌کوین به سمت بالا منفجر شود. در هر صورت، این کاهش بیشتر برای از بین بردن معامله گران اهرمی است. و به نوبه خود شرایط سالم تری را برای ادامه روند صعودی در آینده نزدیک ایجاد کرد.

معتبرترین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال در آکادمی ارزینجا

ارزینجا در اینستاگرام – ارزینجا در تلگرام

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx