شاخص ترس و طمع: تاریخچه، تحلیل و روند آن در آینده

شاخص ترس و طمع
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1277 نفر

شاخص ترس و طمع: تاریخچه، تحلیل و روند آن در آینده

شاخص ترس و طمع یک اندیکاتور پیچیده است که عوامل بسیار زیادی را بررسی می کند. این عوامل شامل نوسانات، حجم مبادلات بازار، بحث‌های شبکه‌های اجتماعی، حاکمیت بازار و ترندهای گوگل است. همچنین این شاخص نشان دهنده خوش بینی و بدبینی جامعه رمزارزها به دارایی‌های خود است.

هفته ترس شدید

در تاریخ ششم دسامبر سال ۲۰۲۱، شاخص ترس و طمع بیت کوین به عدد ۱۶ رسید. این عدد پایین ترین مقدار در بازه زمانی ۵ ماهه بود. پس از آن این عدد تا حدودی افزایش یافت، اما بعد از آن در همین مقدار بسیار پایین ثابت ماند. به عبارت دیگر، بیت کوین نتوانست سطح “ترس شدید” را به مدت یک هفته ترک کند.در واقع تنها ۲۸ روز طول کشید تا این شاخص از بالاترین مقدار خود در یک بازه ۸ ماهه  یعنی ۸۴/۱۰۰ به این مقدار برسد.

در یک دیدگاه کوتاه مدت، تحلیلگران معتقدند که این شاخص به پایین ترین مقدار خود خواهد رسید. زیرا بیت کوین نتوانسته سطح حمایتی ۵۰،۰۰۰ دلار را حفظ کند. آخرین باری که شاخص “ترس و طمع” بیت کوین خیلی ضعیف شده بود، زمانی بود که این رمزارز در قیمتی پایین تر از ۳۰،۰۰۰ دلار معامله می شد. این اتفاق بعد از ریزش سهمگین بیت کوین در ۳ ماهه دوم ۲۰۲۱ اتفاق افتاد.

آیا تغییر روی سکه از بیت کوین به اتریوم اجتناب ناپذیر است؟

ارزش کل بازار رمزارزها به ۲.۵ تریلیون دلار کاهش یافت. این مقدار پایین ترین عدد از ۱۵ اکتبر سال میلادی جاری محسوب می‌شود. از تاریخ ۹ تا ۱۰ نوامبر، این مقدار به مدت دو روز تلاش می کرد تا بالای ۳ تریلیون دلار، خود را نگه دارد. که یک رکورد بی نظیر محسوب می‌شود.

حاکمیت بیت کوین، نسبت بین ارزش بازار بیت کوین و بقیه رمزارزها، به پایین ترین مقدار خود در یک بازه زمانی ۷ ماهه رسید. برخلاف ثابت ماندن، اتریوم رفتار بهتری نسبت به بیت کوین از خود نشان داد. نسبت ETH/BTC یک حرکت صعودی بی نظیر به سمت بالاترین مقدار خود در ۲۴ ماه انجام داد. به طور کلی، مجموعه این ترندها از رسیدن یک “فصل آلت کوین ها” خبر می‌دهد. فصلی که در آن آلت کوین های اصلی عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین خواهند داشت.

برای مشاهده اخبار به روز ارزهای دیجیتال، لطفا وبلاگ خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx