خودرو جدید شرکت ام جی به قابلیت گذرنامه دیجیتال مبتنی بر بلاکچین مجهز شده است

خودرو جدید شرکت ام جی با قابلیت گذرنامه دیجیتال مبتنی بر بلاکچین به بازار عرضه شد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1487 نفر

خودرو جدید شرکت ام جی به قابلیت گذرنامه دیجیتال مبتنی بر بلاکچین مجهز شده است

شرکت ام جی (MG)، متعلق به شرکت خودروسازی چینی SAIC Motor، فناوری بلاکچین را در خودروی جدید خود، MG Astor، بکارگرفته است.

بر اساس گزارش لایو مینت (LiveMint)، این خودرو از یک ویژگی جدید به نام گذرنامه دیجیتال (Digital Passport) مبتنی بر فناوری بلاکچین برای ثبت اطلاعات رانندگی کاربر استفاده می کند. برای انجام این پروژه، شرکت ام جی با یک شرکت بلاکچین هندی به نام کوین ارث (Koinearth) همکاری کرده است. براساس این گزارش، این شرکت تجاری سازی این خودرو جدید را تسهیل خواهد کرد.

گفته می شود که سایر شرکت های خودروسازی مانند رنو، فورد، جنرال موتورز، هوندا و بی ام و نیز در حال طراحی محصول مشابهی هستند. اما MG Astor که به تازگی طراحی شده است، اولین خودرو تجاری در هند خواهد بود که به ویژگی گذرنامه دیجیتال مجهز شده است.

داخل کابین MG Astor

داخل کابین MG Astor

هویت دیجیتال

این SUV اطلاعات مربوط به مهارت رانندگی کاربر را ثبت می کند و داده ها در گذرنامه دیجیتال آپلود می شوند و از این طریق به خودرو یک هویت دیجیتال می دهد. اطلاعاتی همچون مصرف سوخت، سرعت و خدمات نگهداری به طور خودکار در این گذرنامه ذخیره می شوند.

برای مشتریان، این گذرنامه دیجیتال یک رابط است که داده های ثبت شده خودرو را به نمایش می گذارد. به گفته راهول چاندرا (Praphul Chandra)، مدیرعامل کوین ارث، این گذرنامه دیجیتال مرکز فناوری مبتنی بر بلاکچین است که این پلتفرم را به شرکت های بیمه، خودروسازان و فروشندگان برای استفاده از داده ها متصل می کند.

در صنعت خودرو باید گفت که داده های این چنینی می توانند بر نرخ بیمه و قیمت خودرو به هنگام فروش تأثیر بگذارد. با استفاده از این داده ها شرکت های بیمه به راحتی می توانند احتمال تصادف یک فرد را محاسبه کنند. بنابراین، با در نظر گرفتن این داده ها، شرکت های بیمه هزینه بیشتری را از این افراد دریافت خواهند کرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx