عدم استقبال ماینرها از سامانه بهین یاب

عدم استقبال ماینرها از سامانه بهین یاب
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3142 نفر

عدم استقبال ماینرها از سامانه بهین یاب

با وجود گذشت حدودا ۱ ماه از راه اندازی سامانه بهین یاب  همچنان بسیاری از ماینرها در این سامانه ثبت نام نکرده اند. لازم به ذکر است که این سامانه درتاریخ ۲۷ مرداد ماه توسط وزارت صمت برای خود اظهاری ماینرها رونمایی شد. به گفته فعالان این صنعت، تنها ماینرهایی که در تعزیرات دارای پرونده هستند، نسبت به این خود اظهاری اقدام کرده اند. دستگاه های بیشتر این ماینرها توقیف شده است و تنها برای رهایی از مشکلاتی که به آنها دچار شده اند، در این سامانه ثبت نام کرده اند.

محمدرضا شرقی، عضو انجمن بلاک چین، در این خصوص گفت:

البته هنوز آنها هم نتوانسته ‌اند از این سامانه به درستی بهره ‌برداری کنند. قرار بود با خود اظهاری، سریع پرونده‌های تعزیراتی مختومه شود. اما متأسفانه نه تنها مختومه نشد، بلکه شعبه ‌های تعزیراتی در استان‌ ها و شهرستان‌ ها رسیدگی به این پرونده ‌ها را سرعت بخشیدند و حتی به سرعت کار را به بخش اجرای احکام رسانده‌ اند و با اینکه فعالان دارای پرونده تعزیراتی، مصوبه دولت را ضمیمه لایحه کرده و ارائه می ‌کنند، مورد پذیرش واقع نمی ‌شود و این اقدام ‌ها کار را برای فعالان صنعت ماینینگ دشوار کرده است.

وی درخصوص نقص سامانه بهین یاب گفت:

هنوز بخش ‌های مهم دیگر آن مبهم بوده و کاربردی نیست. دو دستگاه دیگری که در این سامانه نقش دارند یعنی سازمان گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این سامانه فعال نشده ‌اند و کار ها بسیار کند پیش می ‌رود.

چالش ها و مشکلات ماینرها

فعالیت در حوزه ماینینگ همواره با چالش هایی بوده است که به بخشی جدایی ناپذیر این صنعت تبدیل شده است. این فعال حوزه ارزهای دیجیتال، قیمت گذاری دستگاه های ماینینگ را به عنوان یکی از دغدغه های ماینرها عنوان کرد و افزود:

یش از ۲۰ روز است این سامانه راه ‌اندازی شده ولی هنوز قیمت ‌ها و ارزشگذاری دستگاه‌ ها از سوی گمرک اعلام نشده و اگر قیمت‌هایی که گمرک در زمینه ارزشگذاری دستگاه ‌ها اعلام کند غیرمنطقی باشد، ماینرها متضرر می‌شوند به همین دلیل بیشتر ماینرها از این سامانه استقبال نکرده ‌اند.

وی در ادامه گفت:

ماینرها دستگاه‌ ها را یک یا دو سال پیش وارد کشور کرده ‌اند و به ‌دلیل تشکیل پرونده تعزیراتی بلا استفاده مانده و ارزش خود را از دست داده ‌اند. بنابراین اگر گمرک بخواهد با قیمت قدیم این دستگاه‌ ها را ارزشگذاری کند کار بر ماینرها سخت خواهد شد. از این ‌رو امیدواریم گمرک هم سرعت عمل به خرج دهد و دستگاه‌ ها را بر مبنای واقعیات ارزشگذاری کند.

شرفی در ادامه صحبت های خود به مشکلات و چالش های این صنعت پرداخت و گفت:

تعرفه‌ گذاری غیر منطقی کماکان چالش این صنعت محسوب می‌شود و ماینینگ مقرون به صرفه نیست. امکان استفاده از انشعاب ‌های قدیمی واگذار شده یا فروخته شده نیز وجود ندارد. از سوی دیگر فعالان صنعت ماینینگ امکان ورود به شهرک‌های صنعتی را ندارند و برخی از شهرک‌ها به صنعت ماینینگ مجوز نمی‌ دهند.

نظر یکی از فعالان این حوزه

امید علوی یکی دیگر از فعالان صنعت رمزارزها گفت:

در این سامانه از ماینرها خواسته شده تا محل دستگاه‌های خود را اعلام کنند. از آنجایی که ماینرها به‌ دلیل برخوردهای نامناسب گذشته، زمینه ذهنی خوبی از حاکمیت در این باره ندارند، از این‌ رو به ثبت این بخش از اطلاعات خود بی ‌اعتماد هستند و این موضوع نیز مزید بر علت شده تا در این سامانه ثبت‌ نام نکنند.

علوی در ادامه گفت:

از سوی دیگر طبق آخرین گزارشی که وزارت صمت ارائه داده، ۱۱۰۰ مجوز تأسیس در حوزه ماینینگ در این سامانه ثبت شده و در کنار آن فقط دو پروانه بهره‌ برداری ارائه شده است. این در حالی است که صدور تنها دو پروانه بهره‌ برداری برای بخش خصوصی واقعاً تأسف بار است.

علوی معتقد است که فعالان حوزه ارزهای دیجیتال رغبتی برای راه اندازی فارم های قانونی ندارند چون قیمت های حامل های انرژی بالا است. از این رو، ماینینگ در کشور ما هنوز به صورت زیر زمینی و غیرقانونی انجام می شود. به عقیده فعالان این حوزه مدیران هنوز به این باور نرسیده اند که این صنعت می تواند در شرایط کنونی گره از مشکلات کشور را باز کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx