مجمع جهانی اقتصاد: چهار دلیل عمده باعث افزایش پذیرش رمزارزها در دنیا شده اند

مجمع جهانی اقتصاد: این چهار دلیل باعث افزایش پذیرش رمزارزها در دنیا شده اند
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1549 نفر

مجمع جهانی اقتصاد: چهار دلیل عمده باعث افزایش پذیرش رمزارزها در دنیا شده اند

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در گزارش اخیر خود به دلایل شکل گیری موج پذیرش رمزارزها پرداخته است. از نظر این سازمان چهار عامل اصلی وجود دارند که موجی از پذیرش رمزارزها در سراسر جهان ایجاد کرده اند.

این سازمان در گزارش خود نوشت:

سیاست های بانک های مرکزی، تورم بیش از حد و بی ثباتی اقتصاد کلان باعث ایجاد نوسانات و کاهش ارزش ارزهای فیات کشورها نسبت به سایر ارزهای جهانی به ویژه در طول همه گیری کرونا شده است. این مهم باعث شده که افراد و شرکت هایی مانند میکرواستراتژی، تسلا و اسکوئر در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. این موضوع همچنین باعث افزایش حمایت کاربران و آگاهی سیاست گذاران در کشورهایی مانند ایالات متحده و السالوادور شده است که در حال تدوین سیاست های جدیدی در خصوص ارزهای دیجیتال هستند.

کارمزدهای سرسام آور

مجمع جهانی اقتصاد همچنین خاطرنشان کرد که کارمزدها بخش بزرگی از حواله ها و تراکنش ها را به خود اختصاص داده و به همین دلیل توجه به سیستم های P2P (همتا به همتا)، که در بسیاری از رمزارزها یافت می شود، به صورت روزافزون رو به افزایش بوده است.

یکی دیگر از عوامل افزایش علاقه به دارایی های دیجیتال، ایجاد و مقیاس پذیری سریع استیبل کوین ها بوده است که خود را به یک وسیله مبادلاتی بسیار کارآمدتر تثبیت کرده اند.

به عنوان نمونه، ارزش بازار USDC از ۲۵ میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه بیش از ۶،۱۰۰ درصد عبور کرده است. چنین کششی حتی سوئد را برای توسعه ای-کرون (e-krona) خود به منظور رقابت با ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مجاب کرده است.

در پایان، مجمع جهانی اقتصاد نقش مجموعه گسترده ای از کاربردهایی که دارایی های دیجیتال ارائه می دهند را برجسته کرده است. از نظر این سازمان، تلاش های صورت گرفته برای سبزتر شدن و کاهش مصرف انرژی یکی دیگر از دلایلی بوده که توجه افراد بسیاری معطوف ارزهای دیجیتال شده است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx