مقامات محلی یونان (Yunnan) برق ماینرهای بیت کوین را قطع کرده اند

  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2496 نفر

مقامات محلی یونان (Yunnan) برق ماینرهای بیت کوین را قطع کرده اند

گزارش های رسانه های محلی نشان می دهد که به تولیدکنندگان برق در یونان (Yunnan) که چهارمین استان بزرگ چین از نظر هش ریت بیت کوین (BTC) است، دستور داده شده است که برق مورد نیاز ماینرها تأمین نشود. منابع محلی گزارش می دهند که مقامات شهر بائوشان (Baoshan) که در استان یونان چین واقع شده است، در حال تشدید برخوردهای خود با ماینرهای بیت کوین هستند. این مقامات به تولیدکنندگان برق دستور داده اند که تأمین برق ماینرهای این شهر را متوقف کنند.

در تاریخ ۳۰ نوامبر، خبرنگار چینی ارزهای دیجیتال به نام کالین وو (Colin Wu)، در توئیتر خود نوشت که چندین ماینر به وی خبر ممنوعیت را اطلاع داده اند. وی همچنین در توییتر خود تصاویر اسکن شده از اسناد رسمی که به تولیدکنندگان برق ارسال شده است را به اشتراک گذاشت:

چندین ماینر به وو گفتند که بائوشان واقع در استان یونان، شهری که ماینرهای چینی در آن مستقر شده اند، در تاریخ ۳۰ نوامبر ممنوعیت قانونی را دریافت کرده که نیرو گاه ها را ملزم به توقف تامین برق ماینرها می کند. یونان پس از سیچوان (Sichuan) و شین جیانگ (Xinjiang) سومین مکان بزرگ ماینینگ در چین است.

توییت Colin Wu

با این حال، وو اعتقاد دارد که این ممنوعیت احتمالاً بدلیل “منافع اقتصادی” محلی اعلام شده است و احتمالاً نشان دهنده تمایل به لغو ماینینگ ارزهای دیجیتال از طرف دولت چین نیست:

نیازی برای نگرانی در خصوص تاثیر این ممنوعیت وجود ندارد. نگرش شرکت های برق رسانی محلی نسبت به استخراج ارزهای دیجیتال اغلب در حال تغییر است. این ممنوعیت بیشتر جنبه اقتصادی دارد تا فشار سیاسی.

کاهش هش ریت بیت کوین

به نظر می رسد که این ممنوعیت همزمان با کاهش ۲۴ ساعته هش ریت در سطح دنیا رخ داده است. میزان هش ریت بیت کوین تقریباً ۱۰٪ از ۱۴۰ Eh/s به ۱۲۵ Eh/s کاهش پیدا کرده است، هرچند که همبستگی قدرتمندی بین این دو وجود ندارد. بر اساس شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج (BECI) ، یونان چهارمین منطقه بزرگ چین از نظر هش ریت، پس از شین جیانگ، سیچوان و مغولستان داخلی از آوریل سال ۲۰۲۰ بوده است. جالب است بدانید که یونان با هش ریت ۵.۴۲ درصدی بالاتر از همه کشورها به جز چین، ایالات متحده، روسیه و قزاقستان قرار دارد.

خطرات امنیتی و برخورد مقامات محلی

در ماه ژوئن، وو گزارش داد که مقامات یونان دستور توقف ۶۴ واحد ماینینگ غیر مجاز از جمله هفت مورد که هنوز در دست ساخت بودند را صادر کرده بود. طبق اعلام مقامات این استان، فرار مالیاتی و خطرات امنیتی مانند نحوه اتصال واحدهای ماینینگ به نیروگاه های برق دلیل صدور این حکم عنوان شده اند.

در همان ماه، یک واحد استخراج بیت کوین آتش گرفت که منجر به از بین رفتن هزاران دستگاه شد. برخورد مقامات در نیمه سال جاری زمانی شدت گرفت که یک نیروگاه آبی در ۲۹ مه در یونان منفجر شد که به کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن ۵ شخص منجر شد. به نظر می رسد که این انفجار باعث سخت گیری های بیشتری در خصوص استانداردهای ایمنی نیروگاه های برق آبی در این منطقه شده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx