نظرات ری دالیو در رابطه با موضوعات مختلف رمزارزها

نظرات ری دالیو در رابطه با بیت کوین
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1232 نفر

نظرات ری دالیو در رابطه با موضوعات مختلف رمزارزها

ری دالیو (Ray Dalio)، رئیس Bridgewater Associate، اخیرا در پادکست Lex Fridman حضور داشت. این مصاحبه یک ساعته موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دارد. این موضوعات شامل ریزش بیت کوین، NFTها و حتی رابطه ایلان ماسک و دوج کوین را در بر داشت.

بیت کوین

بیت کوین، بزرگترین رمز ارز از نظر ارزش بازار تا کنون مسیر بسیار طولانی را آمده است. رشد این رمزارز یکی از تاثیر گذارترین اتفاق‌ها بود. و با اضافه شدن چند به روز رسانی و همچنین پذیرش توسط موسسات مختلف، این رشد تاثیر گذارتر هم شد. همچنین رئیس صندوق کاهش ریسک نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

او بیت کوین را به عنوان یک جایگزین پولی دید و این قضیه را تکرار کرد که در آینده ارزش بیشتری نیز کسب خواهد کرد. اما این اتفاق بیت کوین را از چرخه رقابت دور نمی‌کند. یک کشمکش بین گونه‌های مختلف رمزارزها وجود دارد که به دلیل چاپ پولی که موجب کاهش ارزش آن می‌شود است. این مقام اجرایی افزود که کاملا واضح است:

بیت کوین بخشی از این رقابت است اما انواع مختلفی از پول‌ها وجود خواهد داشت.

این جا یک تفاوت اساسی پدیدار می‌شود. دالیو تا جایی سخنان خود را ادامه داد که توکن‌های غیر مثلی نیز می‌توانند این مشکل را به حل کنند.

امسال NFTها با یک افزایش محبوبیت همراه بودند. و به همین دلیل است که او اعتقاد دارد که توکن‌های غیر مثلی می‌توانند به صورت کاملا مستقل رفتار کنند. این میلیاردر آمریکایی از خرید NFTها تا کنون خودداری کرده است اما او کاملا محتاط رفتار خواهد کرد و در این رابطه چنین گفت:

من قطعا دوست دارم NFT بخرم… این چیزها (NFTها) در حال اتفاق افتادن هستند. این کاملا واقعی است…

اما اولویت آن همچنان تغییر نکرده است.

طلا را همچنان به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش ترجیح می‌دهد چون به صورت جهانی آن را به عنوان پول در سالیان طولانی قبول داشته‌اند. او گفت ” طلا همچنان مورد علاقه من است”. او در رابطه با مزیت‌هایی که طلا در مقایسه با رمزارزها دارد چنین گفت:

شما نمی‌توانید ردیابی کنید که طلا برای چه کسی است. اما در رابطه با بیت کوین شما در نهایت می‌توانید آن را ردیابی کنید که چه کسی صاحب آن است….

همچنین آن سومین دارایی بزرگ ذخیره شده در بانک‌های مرکزی دنیا به حساب می‌آید.

آیا بیت کوین به ۱ میلیون می‌رسد؟

دالیو نمی‌تواند تصور کند که قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار برسد. او گفت چنین چیزی غیر ممکن است. با توجه به تحلیل او، پرچم دار رمزارزها تنها حدود ۲۰% طلا ارزش دارد ( به جز طلاهایی که در بانک‌های مرکزی و جواهرات وجود دارد). و به همین دلیل است که بیت کوین یا هر رمزارز دیگه ای از طلا نمی‌تواند جلو بزند.

در حال حاضر بازار رمزارزها در قیمت ۲.۴$ تریلیون ایستاده است در حالی که بیت کوین تنها حدود ۱ تریلیون دلار را به خود اختصاص داده است. این عدد در مقایسه با ارزش طلا ( ۵$ تریلیون)، اصلا قابل مقایسه نیست.

اما این به آن معنی نیست که چنین چیزی امکان پذیر نیست. در زمان نگارش این مقاله، این اعداد به گونه ای هستند که چنین به نظر می‌رسد.

ماسک و دوج

خب، او نظری در رابطه با این قضیه اعلام نکرد. اما او به این موضوع اشاره کرد که مدیرعامل شرکت تسلا به دنبال آن است که قیمت را به ماه برساند. عادلانه است که بگوییم، او در رابطه با افزایش قیمت دوج توسط ایلان ماسک جک‌هایی را تعریف کرد.

اما این قضیه بسیار مهم است که ماسک در رابطه با فرستادن دوج کوین به فضا کاملا شوخی نکرده است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx