نیکولاس مادورو به دنبال توسعه ارز دیجیتال دیگری برای نجات اقتصاد این کشور است!

نیکولاس مادورو به دنبال توسعه ارز دیجیتال دیگری برای نجات اقتصاد این کشور است!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1783 نفر

نیکولاس مادورو به دنبال توسعه ارز دیجیتال دیگری برای نجات اقتصاد این کشور است!

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اعلام کرده که تیم او در حال کار بر روی “سورپریز” دیگری است که مطمئنا باعث شگفتی جامعه ارز دیجیتال خواهد شد. ناظران بازار نیز باور دارند که این همان پروژه توسعه “بولیوار دیجیتال” است.

در حال حاضر، به نظر نمی رسد که این پروژه ارتباط مستقیمی با ارز دیجیتال دولتی ونزوئلا به نام پترو (Petro) داشته باشد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که دولت اقداماتی را برای ایجاد ثبات در اقتصاد این کشور انجام داده است. طی چند ماه گذشته، ونزوئلا قیمت رسمی دلار آمریکا در این کشور را برای مطابقت با قیمت دلار در بازار سیاه افزایش داده و به شهروندان خود امکان افتتاح حساب های بانکی به دلار را فراهم کرده است، هرچند که معاملات همچنان به بولیوار انجام می شوند.

بولیوار دیجیتال

فرناندو مدینا (Fernando Medina)، مدیر ارشد فناوری vlockcahin.tech با بیان اینکه بولیوار دیجیتال، با توجه به اینکه پترو، ارز قانونی این کشور نیست، ممکن است یک ارز دیجیتال ملی (CBDC) با پشتوانه بانک مرکزی باشد، گفت:

از نظر قانون اساسی، بولیوار ارز قانونی است. از نظر من بولیوار دیجیتال، نسخه تکامل یافته این ارز است که با مشکلات زیادی مواجه شده است. این اولین بار نیست که چنین ایده ای در این کشور مطرح می شود.

با این حال، دیگران براین باور هستند که بولیوار دیجیتال تلاشی برای دستیابی به ثبات مالی اقتصادی با استفاده از دلار خواهد بود. ری فالکونی (Ray Falconi)، یکی از اعضای انجمن ملی ارز دیجیتال ونزوئلا در این خصوص گفت:

امکان تبدیل دلارهای دیجیتال که توسط بانک ها مدیریت می شوند و پرداخت با کوین دیجیتال ما که با هر بانکی امکان پذیر است، وجود دارد. به همین دلیل دولت اولین گام را برای افتتاح حساب های دلاری برداشته است. از این طریق دولت قادر به گرفتن پول نقد و ارز دیجیتال و تبدیل آنها به توکنی که با این دلارها پشتیبانی می شود، خواهد بود.

خوزه آنجل آلوارز (Jose Angel Alvarez)، رئیس این انجمن، باور دارد که در آینده با وجود پترو و بولیوار دیجیتال در کنار هم، دولت می تواند یکی از این ارزها را برای معاملات داخلی و دیگری را برای معاملات بین المللی استفاده کند.

با این حال، همه این صحبت ها فقط حدس و گمانه زنی است و باید منتظر ماند و دید که مادورو چه برنامه ای برای پایان دادن به استفاده از پول نقد در این کشور دارد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx