همکاری مرورگر اپرا و سولانا برای پشتیبانی از DAppها و یک کیف پول

سولانا و اپرا
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1124 نفر

همکاری مرورگر اپرا و سولانا برای پشتیبانی از DAppها و یک کیف پول

مرورگر اپرا پشتیبانی از سولانا را پیشنهاد کرده است. کاربران مزیت استفاده از یک کیف پول و همچنین سازگاری کامل با dApps ها را خواهند داشت.

در یک پست رسمی در روز جمعه، تاریخ ۱۰ دسامبر، اپرا همکاری با سولانا لبز (Solana Labs) را اعلام کرد. این همکاری به منظور پشتیبانی بومی از این بلاک چین محبوب است; که اجازه می‌دهد یک کیف پول سولانا در آن راه‌اندازی شود که با تمام dApps ها در این اکوسیستم سازگار باشد.

سولانا به اپرا می‌رود

تیم اپرا در توییتر اعلام کرد که این همکاری تا سه ماهه اول ۲۰۲۲ اتفاق می‌افتد. تا آن موقع، کاربران قادر خواهند بود تا از تمام ویژگی‌های بلاک چین در مرورگرهای دسکتاپ و موبایل بدون هیچ محدودیتی لذت ببرند.

علاقه اپرا به سولانا تعجب آور نیست. حداقل از سال ۲۰۱۸، این مرورگر به دنبال یک هدف برای دستیابی به پشتیبانی رمزارزها بوده است. این تکنولوژی بلاک‌چین، وب ۳ (Web 3.0) نام دارد.

این اخبار خیلی بازار را تحت تاثیر قرار نداد. سهام اپرا در فصل معامله‌گری روز جمعه با قیمت ۷.۲۴ دلار به پایان رسید، که ۴.۳۶ درصد کاهش قیمت داشت. اما قبل از این ریزش با رشد قیمتی از ۶.۹۶ دلار که از اوایل هفته اتفاق افتاده بود، همراه بود.

 

قیمت اپرا

قیمت سولانا هم به این خبر واکنش نشان نداد، و به روند خرسی خود که از اوایل نوامبر که دقیقا بعد از ثبت رکورد تاریخی قیمتی بود، ادامه داد. SOL یا همان توکن بومی شبکه سولانا، در قیمت ۱۶۶.۹۷ دلار با ۷.۸۶ درصد کاهش بسته شد. در زمان نوشتن این مقاله; این قیمت تا ۱۶۹.۲۱ دلار افزایش یافت; که تقریبا ۳۵ درصد از رکورد قیمتی خود پایین‌تر است و با رویکرد کاهش ۱۴ درصدی در هفته مواجه است.

قیمت سولانا

رقابت بر سر WEB 3.0: اپرا یا بریو؟

بر خلاف وب ۱، جایی که در آن کاربران از محتوای گرد آوری شده توسط یک وب سایت استفاده می‌کردند; و وب ۲ که کاربران از طریق یک پلت‌فرم متمرکز با یکدیگر ارتباط داشتند; در وب ۳ هیج نهاد متمرکزی برای کنترل این ارتباط وجود ندارد، اما این تعاملات از طریق تکنولوژی‌هایی مانند بلاک چین انجام می‌شود. در بلاک‌چین داده‌ها درون یک شبکه در جریان است که هیچ ضعف تک نقطه‌ای در آن مشاهده نمی‌شود.

برخی از مثال‌های وب ۳ عبارتست از: Sapien، UjoMusic، Storj، Filecoin، Hive  و Minds.

برخلاف برخی اختلاف نظرها، بریو (Brave) بدون شک برای مدت کوتاهی پادشاه مرورگرهای رمزارزی بود. این مرورگر با استفاده از بلاک‌چین خودش تامین می‌شد و توکن BAT به عنوان مبنایی برای این اکوسیستم بود. هدف آن تغییر طرز فکر درمورد بیزینس تبلیغاتی و ارتقا محتوا است. این توکن به کاربرانی جایزه می‌دهد که تبلیغات را ببینند. و کامیونیتی آن می‌تواند به کیفیت تولید کنندگان محتوا نیز پاداش دهند.

اما اپرا راه‌کارهای عملی‌تری را در نظر گرفته است. نه تنها آن‌ها یک رمز ارز توسعه ندادند بلکه به دنبال ایجاد یک تجربه جدید هم نبودند. اما مرورگر آن‌ها با وب ۳ وفق یافته است به طوری که مانند هیچ پروژه دیگری نیست. علاوه بر سولانا، اپرا یک کیف پول بومی رمزرازی دارد که Dapp ها و قابلیت‌های دیگر که برای تطبیق بلاک‌‍چین تنظیم شده است را پشتیبانی می‌کند.

 

برای مشاهده اخبار به روز ارزهای دیجیتال، لطفا وبلاگ خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx