سرویس نام اتریوم (ENS) در سال ۲۰۲۲ رکورد زد

سرویس نام اتریوم
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 520 نفر

رکورد ۲.۲ میلیونی سرویس نام اتریوم (ENS)

سرویس نام اتریوم (ENS) با وجود آشفتگی ویرانگر در بازار ارزهای دیجیتال، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲.۲ میلیون دامنه را ثبت کرد. که معادل ۸۰ درصد از تمام دامنه‌های ایجاد شده از زمان شروع کار این سرویس می‌باشد. داده‌های Dune Analytics نشان می‌دهد که سرویس نام دامنه توزیع‌شده مبتنی بر اتریوم بیش از ۲.۸۲ میلیون دامنه را تا ۲ ژانویه ثبت کرده است.

خرید دامنه ENS با توکن های اتریوم انجام می شود. با کاهش قابل توجه قیمت ارزهای دیجیتال در طول سال ۲۰۲۲ ، هزینه کارمزد تراکنش های شبکه نیز به شدت کاهش یافت، که در مراحل خاصی در طول سال باعث افزایش تعداد ثبت نام دامنه های اتریوم به عنوان کاربران جدید شد.

روند ENS در سراسر سال ۲۰۲۲

آمار سرویس نام اتریوم در پنج ماه اول سال روند صعودی ثابتی داشتند. اولین رکورد برجسته از نظر ثبت دامنه اتریوم در ماه می شکل گرفت. با این حال، سقوطشبکه لونا و ترس از سرایت متعاقب آن بازار را فرا گرفت که با افت استفاده از سرویس نام اتریوم همزمان شد. اما خیلی زود استفاده از این سرویس رشد کرد و در ماه جولای ۲۰۲۲ رکورد قبلی را شکست. اندکی پس از آن، در ماه سپتامبر به بالاترین سطح ماهانه ۴۳۷,۳۶۵ دامنه جدید رسید. احتمالا ادغام اتریوم نقش مهمی در افزایش فعالیت این شبکه داشته است.

از سوی دیگر، فعالیتENS  سال را در پایین ترین سطح خود به پایان رساند و دسامبر بدترین ماه از نظر فعالیت این سرویس بود. و تنها حدود ۵۲۰۰۰ دامنه جدید ایجاد شد. در همین حال، تعداد ثبت نام های ماهانه نسبت به اوج خود در دو ماه قبل، ۸۸ درصد کاهش یافته است. یکی از پیشرفت‌های مهم از طریق استفاده از سرویس ENS توسط کوین سرویس به دست آمد تا کاربران بتوانند نام‌های کاربری “name.cb.id” را با استفاده از افزونه مرورگر Coinbase Wallet ایجاد کنند. ایده این کار این بود که ایجاد یک هویت وب ۳ رایگان برای همه امکان‌پذیر شود.

شکایت علیه  GoDaddy

یک پیروزی دیگر در قالب بازپس گیری کنترل نام دامنه eth.link بود. ENS در سپتامبر گذشته در دادگاه منطقه ای آریزونا در شکایت خود علیه ارائه دهنده دامنه GoDaddy، در یک حکم به پیروزی دست یافت. رکتTrue Names ، شرکت پشتیبان  ENS، از GoDaddy به دلیل انتقال دامنه  eth.linkبه ثبت کننده نام دامنه Dynadot قبل از تاریخ انقضا و قرار دادن دامنه برای مزایده شکایت کرد. بر اساس این شکایت، سرویس نام اتریوم، GoDaddy را به نقض قرارداد متهم کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx