پس از تحریم روسیه توسط آمریکا، بازارهای جهانی چه واکنشی نشان دادند؟

پس از تحریم روسیه توسط آمریکا، بازارهای جهانی چه واکنشی نشان دادند؟
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 862 نفر

پس از تحریم روسیه توسط آمریکا، بازارهای جهانی چه واکنشی نشان دادند؟

قیمت نفت خام روز چهارشنبه دوباره جهش کرد و این در حالی اتفاق افتاد که بازارهای سهام آسیایی در تلاش برای یافتن جای خود بودند، زیرا سرمایه گذاران تأثیر تشدید درگیری در اوکراین و ممنوعیت جدید ایالات متحده برای نفت روسیه را ارزیابی کردند.

قیمت هر بشکه نفت خام که در ماه ژانویه به دلیل نگرانی های عرضه و انتظارات تقویت اقتصاد جهانی افزایش یافته بود، از زمانی که روسیه حمله خود به اوکراین را در ۲۴ فوریه آغاز کرد، افزایش یافته است. قیمت نفت اکنون تقریباً نسبت به ماه دسامبر دو برابر شده است.

رئیس جمهور جو بایدن، با به خطر انداختن حتی افزایش قیمت سوخت آمریکا که می تواند رشد اقتصادی را متوقف کند، در واکنش به حمله روسیه، ممنوعیت فوری واردات نفت و دیگر انرژی‌های روسیه را در میان حمایت قاطع رای دهندگان و قانونگذاران آمریکایی اعمال کرد.

این محدودیت‌ها و تحریم‌ها که توسط آمریکا و اروپا علیه مسکو اعمال شده است به دلیل راه‌اندازی بزرگ‌ترین جنگ در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است. حملات روسیه شهرهای اوکراین را هدف قرار داده و صدها غیرنظامی را کشته است.

بریتانیا همچنین اعلام کرد که واردات نفت و محصولات نفتی روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ به تدریج متوقف خواهد کرد.

استفن اینس، شریک مدیریت دارایی SPI، گفت:

شوک نفتی ذاتاً یک شوک انباشته است، نه یکباره، و احتمال اینکه بازار قبل از بازگشت به ۱۰۰ دلار به ۱۵۰ دلار برسد، هضم آن برای سرمایه گذاران آسان تر است. اعمال تحریم‌ها بدون ایجاد شرایط احتمالی عرضه جایگزین، خطر افزایش قیمت نفت برنت را به همراه دارد.

بنچمارک جهانی برنت (BRN) آخرین بار با ۲.۶۶ درصد افزایش در روز، ۱۳۱.۳۹ دلار در هر بشکه معامله شد، اما همچنان از قله ۱۳۹.۱۳ دلاری که روز دوشنبه ثبت شد، پایین‌تر است.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (CLC) با ۲.۱۹ درصد افزایش به ۱۲۶.۴۱ دلار در هر بشکه رسید.

روسیه اقدامات خود در اوکراین را «عملیات ویژه» می‌خواند و اوایل این هفته هشدار داد که قیمت‌ها ممکن است به ۳۰۰ دلار در هر بشکه برسد و اگر غرب جلوی صادرات نفت این کشور را بگیرد، می‌تواند خط لوله اصلی گاز به آلمان را ببندد.

در بازارهای سهام، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه MSCI در خارج از ژاپن ۰.۲۶ درصد کاهش یافت، زیرا تغییر جهت در بازار سهام چین باعث از بین رفتن سودهای قبلی شد.

رودریگو کاتریل، استراتژیست ارشد FX در بانک ملی استرالیا، گفت: بازارها بی ثبات باقی خواهند ماند و با توجه به وضعیت پیچیده اقتصاد جهانی نمی توانند پیامدهای آن را با اطمینان قیمت گذاری کنند.

قیمت طلا (XAU) با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۲.۰۵۵ دلار در هر اونس رسید.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx