تحریم انرژی روسیه، سقوط بازار سهام و رشد نفت و طلا

تحریم انرژی روسیه، سقوط بازار سهام و رشد نفت و طلا
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 911 نفر

تحریم انرژی روسیه، سقوط بازار سهام و رشد نفت و طلا

در میان گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت خام روسیه است و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه افزایش اخیر قیمت‌های نفت موجب افزایش قیمت نفت در آینده می‌شود، سهام آمریکا روز دوشنبه به پایین‌ترین حد در هشت ماه گذشته سقوط کرد و نفت به بشکه‌ای ۱۳۰ دلار و قیمت طلا به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید.

شاخص S&P500 نزدیک به ۳% سقوط کرد و به ۴۲۰۱.۰۹ رسید، در حالی که Nasdaq Composite با ۳.۶% افت به ۱۲۸۳۰.۹۶ رسید. میانگین صنعتی داوجونز با ۲.۴ درصد کاهش به ۳۲۸۱۷.۳۸ واحد رسید.

سهام اختیاری مصرف‌کننده و سهام فناوری با کاهش گسترده روبه‌رو شدند و انرژی و آب و برق تنها بخش‌های سبز بازار بودند.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با جهش ۳.۷ درصدی به ۱۱۹.۹۴ دلار در هر بشکه در حالی که مذاکرات بین آمریکا و اروپا درباره ممنوعیت نفت روسیه ادامه داشت. WTI در اوایل جلسه به مرز ۱۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

استیفل روز دوشنبه گفت که اعمال تحریم ها بر صادرات انرژی روسیه تهدید بسیار کمی را برای اقتصاد ایالات متحده ایجاد می کند اما برای کشورهای اروپایی بسیار دردناک تر خواهد بود.

لیندسی پیگزا، اقتصاددان ارشد بانک سرمایه گذاری در یادداشتی گفت: تحریم ها علیه روسیه شدید و سریع بوده اند، اما تا حد زیادی از بازار انرژی این کشور جلوگیری کرده اند. با ادامه درگیری ها، فشارها برای اعمال تحریم‌ها به صادرات انرژی روسیه برای تحمیل درد اقتصادی به این کشور افزایش می یابد.

رویترز در اواخر بعد از ظهر دوشنبه به نقل از «دو نفر از افراد آشنا» گفت: در همین حال، گزارش ها حاکی از آن است که ایالات متحده حاضر است حتی بدون مشارکت متحدان اروپایی خود، واردات نفت روسیه را ممنوع کند.

به گزارش رسانه ها، دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین در روز دوشنبه بدون هیچ دستاورد مهمی به پایان رسید.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده با ۳ واحد افزایش به ۱.۷۵ درصد رسید.

با ادامه تهاجم روسیه به اوکراین، طلا برای اولین بار در ۱۹ ماه گذشته از مرز ۲۰۰۰ دلار در معاملات یک شبه عبور کرد. هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۱.۷ درصد افزایش به ۲۰۰۰.۶۰ دلار رسید.

در اخبار شرکت آمریکایی، امریکن اکسپرس (AXP) اعلام کرد که تمام عملیات خود را در روسیه به حالت تعلیق در می آورد. سهام این شرکت کارت اعتباری ۸ درصد سقوط کرد که بدترین عملکرد در Dow است.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx