پولکادات رشد سریعتری از اتریوم را در پیش گرفته است

پولکادات رشد سریعتری از اتریوم را در پیش گرفته است
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1078 نفر

پولکادات رشد سریعتری از اتریوم را در پیش گرفته است

در حالی که اقتصاد جهانی در حال احیا بود، با شیوع امیکرون بار دیگر به این روند ترس اعمال شد و همین امر مستثنی از این نبود که در کل سال سرمایه گذاران رمزارزها در ترس و هیجان به سر ببرند.

اگرچه سال پیش میلادی، سالی بسیار عالی برای بیت کوین و اتریوم بود، اما در کنار ثبت رکوردهای تاریخی این دو رمز ارز معروف، رمز ارزهای دیگری مانند پولکادات بسیار موفق عمل کردند.

برای این که بتوان یک دید کلی نسبت به پولکادات داشت، این رمز ارز علی رغم این که اتریوم توانسته بود با رشد ۲۵% همراه باشد، ارزی مانند پولکادات در همین مدت با رشد ۱۶۰ درصدی همراه بوده است. علاوه بر آن، بر اساس گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است، بسیاری از سرمایه گذاران سازمانی و همچنین خرده فروش‌ها علاقه شدیدی به گسترش حوزه فعالیت خود از طریق پولکادات نشان داده اند.

DOT دارایی محبوب مشتریان سازمانی

در مدت زمان دو سال گذشته، علی رغم این که بسیاری از نهادهای مالی مانند بانک‌ها، صندوق های کاهش ریسک و حوزه‌های دیگر از طریق سرمایه گذاری در بیت کوین به این حوزه وارد شده‌اند، در سال ۲۰۲۱ مشاهده شد که تعداد شرکت‌هایی که به دنبال سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال با استفاده از پولکادات هستند افزایش چشمگیری داشته است.

در همین راستا، یک گزارش توسط تحلیل گر داده‌های بلاکچینی به نام مساری (Messari) منتشر شد. در این گزارش نشان داده شده است که ۲۱ شرکت از معروف ترین شرکت‌های سرمایه گذاری در دنیا در پولکادات سرمایه گذاری کرده‌اند. این سرمایه گذاری‌ها موجب شده است تا این رمز ارز یک دارایی مناسب به نظر برسد. بعد از پولکادات دارایی‌های دیگری مانند NEAR، ترا و اسیس نتورک (ROSE) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دلیل اصلی رشد پولکادات

یکی از دلایل اصلی که موجب رشد پولکادات در سال ۲۰۲۱ شده است، توجه اصلی این رمزارز به قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این جنبه از تکنولوژی رمزارزها تعیین کننده رشد بسیاری از پروژه‌ها در آینده نه چندان دور خواهد بود.

از نظر دیدگاه طراحی عملیاتی بومی پولکادات، این پروژه یک مفهوم جدید تحت عنوان پاراچین  معرفی کرده است که بلاکچین‌های لایه یک چندگانه را حمایت می‌کند. در واقع بلاکچین‌های مختلف بر بستر پاراچین که یک هسته مرکزی است راه اندازی می‌شوند و از طریق این زنجیره اصلی قابلیت همکاری دارند.

این چینش قابلیت آن را دارد که با مشکلات تراکنشی که شبکه‌هایی مانند اتریوم با آن سروکار دارند را حل کند. هزینه تراکنش‌های اتریوم اخیرا به قیمت ۴۰$ رسیده است. البته برای رفع این مشکل به روز رسانی‌هایی در امسال در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به EIP 1559 اشاره کرد.

علاوه بر آن، با پیاده سازی ETH 2.0 همچنان راه بسیار طولانی برای غلبه بر تعداد بالای تراکنش‌ها در اتریوم ادامه دارد. با ره اندازی اتریوم ۲.۰، این شبکه قادر خواهد بود در هر ثانیه ۳۰ تراکنش انجام دهد که همچنان از تعداد تراکنش‌هایی که در ثانیه توسط پولکادات انجام می‌شود پایین‌تر است. تعداد تراکنش‌های پولکادات در حال حاضر ۱۷۰ تراکنش در ثانیه است.

شبکه پولکادات در حال رشد است

یکی دیگر از دلایلی که موجب رشد پولکادات شده است گسترش یافتن استخر توسعه دهندگان این شبکه است که موجب شده پروژه‌های بسیار بزرگ به سمت این بلاکچین مهاجرت کنند. با توجه به این نکته، مطالعه‌ای که توسط Electric Capital انجام شده است نشان می‌دهد که پولکادات یکی از بزرگترین اکوسیستم توسعه دهندگان را در حال حاضر در اختیار دارد که در حوزه Web 3.0 حضور دارند.

رشد پولکادات در مقایسه با اتریوم بسیار سریعتر بوده است وقتی که در نقاط مختلف تاریخی آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم. علاوه بر آن، گسترش شبکه این پروژه از بقیه اکوسیستم‌ها مانند سولانا و ترا پیشی گرفته است که سرعت رشد آن در حدود ۶،۷۰۰% به صورت سالیانه در سال ۲۰۲۱ بوده است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx