چگونه اتریوم ۲.۰ به جامعه رمزارزها کمک خواهد کرد؟

چگونه اتریوم 2.0 به جمعه رمزارزها کمک خواهد کرد؟
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 907 نفر

چگونه اتریوم ۲.۰ به جامعه رمزارزها کمک خواهد کرد؟

اتریوم ۲.۰ نسخه بعدی فناوری بلاکچین اتریوم است که بلاکچین فعلی را با عملکرد جدیدی توسعه می‌دهد. اتریوم ۲.۰ راه‌حل‌های زیادی در رابطه با رمزارز فعلی دارد. اتریوم به منظور ارائه پلتفرمی توسعه یافته است که می تواند قراردادها و برنامه های غیرقابل تغییر و برنامه ای را از طریق ارز خود تسهیل کند. با این حال، این پلتفرم با محدودیت های خاصی مانند پردازش کند تراکنش و هزینه های بالای تراکنش مواجه است.

توسعه‌دهندگان اتریوم برای ارائه پلتفرم‌های غیرمتمرکز دلپذیرتر، و همچنین مدیریت چند برابری تراکنش‌ها، این بلاکچین را با ویژگی‌ها و راه‌حل‌های جدید به‌روزرسانی کرده‌ است. اتریوم ۲.۰ یک توسعه حیاتی در فضای رمزارزها برای کاربران است.

چه چیزی اتریوم ۲.۰ را با اتریوم متفاوت می کند

انتظار می رود اتریوم ۲.۰ بر محدودیت های فعلی غلبه کند که سد بسیار بزرگی برای کاربران و توسعه دهندگان است. این به روز رسانی سرعت، کارایی و مقیاس پذیری شبکه را با امنیت بالاتر ارتقا می دهد. در زیر سه ویژگی حیاتی که قرار است به آپدیت اضافه شود، آورده شده است.

  • اثبات سهام
  • شاردینگ
  • و eWASM

اثبات سهام

اتریوم ۲.۰ مکانیسم اثبات کار را با اثبات سهام اعتباردهنده ها جایگزین می کند. این ویژگی نگرانی های مربوط به انرژی را برطرف می کند زیرا مکانیسم PoW به مقدار زیادی انرژی برای محاسبه معادلات پیچیده برای استخراج اتریوم نیاز دارد. اثبات سهام یک گزینه جایگزین و کم مصرف برای توسعه دهندگان بلاکچین است که در آن اعتبار سنجی ها صحت تراکنش ها را به جای ماینرها تایید می‌کنند.

توسعه دهندگان اتریوم ۲.۰ بر این باورند که PoS تنها ۰.۰۵ درصد از کل انرژی اتریوم را مصرف خواهد کرد. به این ترتیب، آنها قصد دارند ETH را به یک بلاکچین کارآمدتر کربنی تبدیل کنند.

شاردینگ

شاردینگ مقیاس پذیری را برای این شبکه بلاکچین با تقسیم آن به مناطق یا شاردهای مختلف برای اجرای چندین تراکنش به طور همزمان فراهم می کند. این مکانیسم به اتریوم اجازه می دهد تا ازدحام تراکنش ها را مدیریت کند. در حال حاضر، بلاکچین بیت کوین هفت تراکنش را در ثانیه اجرا می کند، در حالی که ETH می تواند ۱۵ تا ۴۵ تراکنش را در شبکه خود انجام دهد. این اعداد پایین می توانند رشد اتریوم و بیت کوین را خفه کنند.

با شاردینگ، فناوری ETH می‌تواند تراکنش‌ها را در زمان کمتری انجام دهد. انتظار می رود که از سرعت تراکنش سولانا که به دلیل سرعت بالایش به عنوان یک قاتل ETH در نظر گرفته می شود، پیشی بگیرد.

مکانیسم eWASM

ماشین مجازی اتریوم (EVM) – توسعه حیاتی که تمرکز کاربران DeFi را از بیت کوین به ETH تغییر داده است. اساساً EVM شبکه ای است که در تمام گره ها با قابلیت قرارداد هوشمند شکل می گیرد. می توانید بازی بسازید، تراکنش های مالی را انجام دهید یا خدمات آنلاین ارائه دهید. کدهای EVM ماتریس پیچیده ای از کدها هستند و به همین دلیل، تغییر کد برای بسیاری از برنامه نویسان ماهر دشوار است.

به عنوان یک راه حل، توسعه دهندگان برنامه ریزی کردند تا یک زبان گروهی وب جدید، eWASM را اضافه کنند. eWASM به کدهای برنامه ETHاجازه می دهد تا در مرورگرهای وب ارز اجرا شوند. حتی برنامه نویسان می توانند از بین زبان های برنامه نویسی مختلف مانند Rust، C و C++ برای نوشتن کد انتخاب کنند.

مراحل توسعه اتریوم ۲.۰

در حال حاضر، ETH روز به روز تراکنش ها را انجام می دهد و پروژه ها بر روی ETH در حال اجرا هستند. بنابراین، به جای حذف اتریوم، توسعه دهندگان تصمیم گرفته اند بلاکچین را در سه مرحله به روز کنند تا با شبکه اصلی ETH یکپارچه شوند.

فاز صفر

  • این فاز شامل راه اندازی زنجیره Beacon‌ است که به ETH کمک می‌کند تا بین گره‌های چندگانه خود ارتباط برقرار کند.
  • این مرحله در دسامبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد.

فاز یک

  • فاز یک زنجیره Beacon را با شبکه اصلی ETH ادغام می‌کند و این امکان مشارکت در شبکه را فراهم می‌کند.
  • این فاز انتظار می‌رفت در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شود، اما به دلیل مشکلات تکنیکی، برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است.

فاز دو

  • آخرین مرحله اتریوم ۲.۰ یک زنجیره خرد اضافه خواهد کرد. اضافه شدن این زنجیره قابلیت تراکنش های متعدد را فراهم می کند.
  • تخمین زده می شود که زنجیره شارد تا سال ۲۰۲۳ با اتریوم ۲.۰ ادغام شود.

نتیجه‌گیری

از آنجایی که اتریوم ۲.۰ با ویژگی ها و قابلیت های جذاب عرضه می شود، مطمئناً مقیاس پذیری و انعطاف پذیری را برای شبکه فراهم می کند. مکانیسم PoS نگرانی‌های مربوط به انرژی را برطرف می‌کند و این می‌تواند توجه کارآفرینان رمزارز را جلب می‌کند. تعجبی نخواهد داشت که ارزش بازار ETH پس از عرضه کامل اتریوم ۲.۰ افزایش یابد. همچنین کاهش کارمزدها و هزینه های تراکنش و همچنین افزایش امنیت، باعث ایجاد اعتماد در نوآوران و توسعه دهندگان رمزارزها می شود. اتریوم ۲.۰ قطعاً تغییراتی انقلابی در فناوری بلاکچین ایجاد خواهد کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx