ارتباط بین داده های شبکه های اجتماعی و ریزش رمزارزها چیست؟

ارتباط بین داده های شبکه های اجتماعی و ریزش رمزارزها چیست؟
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3406 نفر

با گذشت تنها یک ماه از سال ۲۰۲۲،ارزش بازار رمزارزها به شدت کاهش یافته است. داده های درون شبکه و حرکت نهنگ ها اصلا داغ به نظر نمی رسد.

اما در همین زمان ریزش بازار، ممکن است بسیاری اثر مهم سنتیمنت شبکه های اجتماعی را بر بازگشت قیمت فراموش کنند. به خصوص زمانی که در شبکه‌های اجتماعی عبارت “در ریزش خرید کن” خیلی به چشم بخورد.

در ادامه به بررسی برخی از ابزارهای بسیار مهم که به بازار این سیگنال را می دهند که احتمال صعود وجود دارد آورده شده است.

رمز ارزها در مقایسه با طلا و S&P500

نمودار بالا تعداد دفعاتی که کلمات رمز ارز، طلا و S&P 500 در شبکه‌های اجتماعی رمز ارزی تکرار شده اند را نشان می دهد. با توجه به این نمودار مطلبی که حائز اهمیت است تعداد ارجاع های طلا در اواخر ماه نوامبر سال ۲۰۲۱، قبل از سقوط شدید رمزارزها در سوم دسامبر، است.  همچنین میله های بلند S&P 500 در اوایل همین هفته نیز به چشم می خورد.

البته که نمونه بالا تنها بخش کوچکی از اتفاقات است. اما ما با استفاده از آن می توانیم تا حدودی به ارتباط بین این ارجاعات و ریزش بازار رمز ارزها پی ببریم. در واقع می توان این گونه نتیجه گیری کرد که هر موقع در شبکه های اجتماعی، بازارهای دیگر تعداد ارجاعات قابل توجهی را به نمایش می گذارند، بازار محتمل ریزش شدید است. این الگو می تواند تنها یک احتمال باشد، اما برای تحقیقات بیشتر، آن را مد نظر قرار دهید.

بیت کوین و آلت کوین ها

اگر شما در شبکه های اجتماعی نظیر توییتر یا Reddit حضور داشته باشید حتما کلماتی در رابطه با “حاکمیت بیت کوین” در مقایسه با سایر رمز ارزها شنیده اید. برای این که یک دید همه جانبه یه این قضیه داشته باشید لازم است بدانید که چند بار کلماتی نظیر آلت کوین، آلت کوین ها، یا alt در شبکه های اجتماعی در مقایسه با بیت کوین ارجاع داده شده اند.

چیزی که در رابطه با نمودار بالا بسیار مهم است، ممکن است در ابتدا قابل مشاهده نباشد. بیت کوین در مقایسه با بقیه کلمات در شبکه های اجتماعی از ارجاعات بیشتری برخوردار است حتی در زمانی که رمز ارزهای محبوبی مانند سولانا توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده اند. بنابراین نمی توان انتظار داشت که آلت کوین ها در مقایسه با بیت کوین از محبوبیت بیشتری برخوردار باشند.

اما با بزرگتر کردن عکس و توجه به این نمودار می توان در برخی نقاط مشاهده کرد که آلت کوین ها ( میله های قرمز) از میله مشکی افقی بالاتر رفته است. به این نکته در نمودار توجه کنید که در قسمت هایی که این صعود به بالاتر از میله مشکی اتفاق افتاده است قیمت بیت کوین به اصلاح تمایل داشته است. این اتفاق به جالبی قابل توضیح است. زمانی که در بازار رمزارزها حس بسیار خوشایندی به آلت کوین ها در میان ارجاعات پدیدار می شود، بیت کوین با اصلاح قیمتی این حس خوب را از بین می برد و به نوعی آلت کوین های اصلی را تنبیه می کند.

این نمودار را همیشه می توانید برای نقطه سیو سود در آلت کوین ها مد نظر قرار داد.

 

امیکرون در مقایسه با کرونا و کویید

در دو سال اخیر کرونا یا همان کویید داغ ترین موضوعی بوده است که همگان در مورد آن صحبت کرده اند. و در ادامه مشاهده خواهید کرد که ارجاعات به این کلمه چگونه بازار رمزارزها را تحت تاثیر قرار داده است. همه ما از اتفاقی که در پنجشنبه سیاه در مارس ۲۰۲۰ افتاد ناراحت هستیم و در آن زمان مشاهده کردیم که اکثر بازارها از جمله بازار رمزارزها با سقوط شدید همراه بودند. و همچنین ما شاهد رشد بازار رمزارزها به مدت یک سال و ۸ ماه پس از ترس بسیار شدید معامله گران بعد از اعلام همه گیری کرونا بوده ایم.

اما ما هم چنان با کرونا درگیر هستیم و تقریبا در حدود شش هفته پیش سویه جدید بیماری کرونا به نام امیکرون معرفی شد. به نظر شما معرفی این ویروس چه تاثیری بر قیمت رمزارزها داشت؟ بله دقیقا. ما دوباره ترس شدید معامله گران را در این بازه زمانی مشاهده کردیم بنابراین میله هایی که در نمودار مشاهده می کنید در اواخر ماه نوامبر بر روی پندمی تمرکز داشته اند که به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به این سویه در سراسر جهان بوده است.

لازم به ذکر است که هر زمانی که از یک پندمی صحبت به میان آمده است، قیمت رمز ارزها با سقوط مواجه شده است. و به راحتی دلیل آن نیز قابل توضیح است و منطقی به نظر می رسد زیرا معامله گران به دنبال توضیحاتی در رابطه با این که چرا قیمت ها با هر موج منفی قیمتی در حال سقوط هستند، می گردند. با نگاه به کاهش علاقه شبکه های اجتماعی به کلمات کویید و امیکرون مشاهده می کنید که نشانه های ترس نیز در بازار کم رنگ تر می شوند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx