ژائو: بیت کوین در مقایسه با سهام شرکت ها نوسانات کمتری دارد!

ژائو: بیت کوین در مقایسه با سهام شرکت ها نوسانات کمتری دارد!
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1561 نفر

ژائو: بیت کوین در مقایسه با سهام شرکت ها نوسانات کمتری دارد!

ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، اخیرا اعلام کرده بود که بیت کوین در مقایسه با سهام برخی شرکت ها احتمالاً نوسانات کمتری دارد. اما داده ها نشان می دهند که بیت کوین برنده بلامنازعه در بازدهی است.

چانگ پنگ ژائو،‌ مدیرعامل صرافی بایننس،‌ در گفتگویی با شبکه بلومبرگ در سوم ماه مه در مورد بیت کوین گفت که احتمالا این ارز دیجیتال در مقایسه با سهام شرکت هایی همچون اپل (AAPL) و تسلا (TSLA) نوسانات کمتری دارد.

ژائو در ادامه با بیان اینکه نوسانات ارزهای دیجیتال بی شباهت به بورس نیست، افزود:

نوسانات در همه جا وجود دارد و منحصر به ارزهای دیجیتال نیست.

با این حال، افرادی که با بازار ارزهای دیجیتال آشنا هستند، احتمالاً به این موضوع واقف هستند که نوسانات رمزارزها بسیار بیشتر از نوسانات سهام این شرکت های تریلیون دلاری است. پس این سوال مطرح می شود که آیا ژائو روندی را در بازار مشاهده کرده که بقیه نسبت به آن غافل بوده اند؟

نوسان بیت کوین در مقایسه با بازار سهام در بازه 60 روزه

نوسان بیت کوین در مقایسه با بازار سهام در بازه ۶۰ روزه

در نگاه اول آنچه در نمودار فوق مشخص است این موضوع است که بیت کوین و تسلا در مقایسه با سهام تریلیون دلاری شرکت هایی مانند اپل و آمازون سطح نوسانات متفاوتی دارند.

به علاوه، به نظر می رسد که بازار سهام اوج نوسانات خود را در این بازه ۶۰ روزه در نوامبر سال ۲۰۲۰ تجربه کرده، در حالی که بیت کوین دوران نسبتاً آرامی را سپری کرده است.

تسلا بیشتر یک استثنا است تا یک نورم

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این موضوع است که ارزش بازار تسلا ۶۳۳ میلیارد دلار است و هنوز باید درآمد خالص سه ماهه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار را ثبت کند.

در همین حال، هر یک از ۲۰ شرکت برتر در سطح جهان، شرکت های فوق العاده سودآوری هستند. این شرکت ها شامل شرکت هایی مانند مایکروسافت (MSFT)، گوگل (GOOG)، فیسبوک (FB)، آرامکو (ARAMCO.AB)، علی بابا (BABA) و شرکت نیمه هادی تی اس ام (TSM) می شوند.

12 سهام بی ثبات با ارزش بازار 200 میلیارد دلاری

۱۲ سهام بی ثبات با ارزش بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری

تصویر بالا لیستی از بی ثبات ترین سهام در ۱۲ رده بالا و پایین را نشان می دهد. از این تصویر می توان متوجه شد که چگونه نوسانات تسلا (TSLA) از متوسط نوسانات سایر شرکت های ۲۰۰ میلیارد دلاری فاصله دارد.

اما نوسانات مشاهده شده در ارزهای دیجیتال با توجه به کمبود درآمد، قرار گرفتن پذیرش در مرحله ابتدایی خود و همچنین فقدان یک مدل ارزیابی تثبیت شده، موضوعی بسیار عادی است.

قطعا برای درک این موضوع که شاخص S&P 500 طی سال گذشته تقریباً با ثبات بوده، البته به جز دو هفته در سپتامبر و اکتبر سال ۲۰۲۰، نیازی به داشتن تخصص در آمار و ارقام نیست.

عملکرد 12 ماهه S&P 500

عملکرد ۱۲ ماهه S&P 500

درست است که ژائو بنیانگذار بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا است، اما خود او شخصا ترید نمی کند. برعکس، او هولد کردن را به ترید کردن ترجیح می دهد.

نوسانات سنجشی برای بازدهی نیست

تجزیه و تحلیل انحصاری نوسانات مشکل بزرگ دیگری را ایجاد می کند. این شاخص مهمترین معیار سرمایه گذاران یعنی بازدهی را در نظر نمی گیرد. زمانی که یک دارایی نسبت به سایر دارایی ها به طور متوسط بازدهی بیشتری داشته باشد، موضوع نوسانات کم اهمیت جلوه می کند.

بازدهی بیت کوین در مقایسه با سایر دارایی ها

بازدهی بیت کوین در مقایسه با سایر دارایی ها

همانطور که داده ها به وضوح بیان می کنند، در ۱۲ ماه گذشته، بیت کوین برنده معیار بازدهی در برابر هر دارایی و شاخص عمده است. اگر این داده ها را در بازه زمانی ۵ ساله نیز قرار بدهیم، باز هم نتایج مشابه خواهند بود.

بنابراین، ژائو ممکن است به راحتی در بیان اینکه نوسانات بیت کوین مانند سهام شرکت های تریلیون دلاری است، اشتباه کرده باشد. با این حال، این ارز دیجیتال براساس معیار بازدهی، برنده بلامنازعه است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx