کاربران کیف پول لجر (Ledger) قصد شکایت از این شرکت را دارند!

کاربران کیف پول لجر (Ledger) قصد شکایت از این شرکت را دارند!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2638 نفر

کاربران کیف پول لجر (Ledger) قصد شکایت از این شرکت را دارند!

هکری که در اوایل سال جاری میلادی پایگاه داده بازاریابی کیف پول لجر (Ledger) را هک کرده بود، اطاعات شخصی هزاران کاربر را منتشر کرده است. همین موضوع باعث شده بسیاری از قربانیان این هک، شرکت لجر را با شکایت تهدید کنند.

انتشار اطلاعات شخصی کاربران

براساس توئیت یکی از اعضای شرکت امنیتی شبکه Hudson Rock به نام آلون گل (Alon Gal)، هکری که ادعا می شود اطلاعات شخصی کاربران کیف پول سخت افزاری Ledger را در ماه ژوئن هک کرده، تمام اطلاعاتی را که در این هک به دست آورده را در اینترنت منتشر کرده است.

گفته می شود که این اطلاعات شامل ۱،۰۷۵،۳۸۲ آدرس ایمیل کاربرانی بوده که در خبرنامه Ledger عضو بوده اند. همچنین اطلاعات ۲۷۲،۸۵۳ کاربر کیف پول لجر نیز مانند آدرس های ایمیل، آدرس های فیزیکی و شماره تلفن منتشر شده است.

توییت Alon Gal

توییت Alon Gal

آلون گل در این خصوص گفت:

این هک خطر جدی برای کاربران آسیب دیده ایجاد می کند. این کاربران حالا ممکن است در معرض آزار و اذیت سایبری و همچنین فیزیکی قرار بگیرند.

شرکت لجر در پاسخ به این حواشی در توییتر گفت که به نظر می رسد “شواهد اولیه” تایید می کند که اطلاعات منتشر شده مربوط به هک ماه ژوئن است که باعث به خطر افتادن اطلاعات شخصی بسیاری از کاربران شده است.

افزایش حملات فیشینگ

در پی انتشار اخبار مربوط به این هک، بسیاری از کاربران این کیف پول گزارش کرده اند که هدف حملات فیشینگ قرار گرفته اند. برخی نیز اعلام کردند که ایمیل هایی دریافت کرده اند که از آنها درخواست کرده که نسخه جدید نرم افزار لجر را نصب کنند.

شرکت لجر در ادامه در خصوص تلاش های خود گفت:

ما با همکاری نیروهای امنیتی به طور مداوم برای پیگرد قضایی هکرها و متوقف کردن این کلاهبرداران تلاش می کنیم. ما از زمان هک تاکنون بیش از ۱۷۰ وب سایت فیشینگ را متوقف کرده ایم.

پس از تحمل حملات فیشینگ در طی ماه های گذشته، به نظر می رسد بسیاری از کاربران از پاسخی که لجر داده رضایت ندارند. رایان اولا (Ryan Olah)، یکی از این کاربران ناراضی، در این خصوص گفت:

اگر هر وکیلی بخواهد دادخواستی را شروع کند، من مطمئن هستم که بسیاری از ما به او خواهیم پیوست. شرایط فعلی ۱۰ هزار بار بدتر شده است.

توییت Ryan Olah

توییت Ryan Olah

اگرچه به احتمال زیاد دارایی های کاربران در معرض خطر به سرقت رفتن از کیف پول های لجر نیستند، اما کاربران در این حملات فیشینگ که ایمیل یا شماره تلفن های آنها هدف قرار گرفته، می توانند وجوه خود را به خطر بیندازند. کاربران بسیاری گزارش کرده اند که در این حملات سعی شده آنها را فریب بدهند و گذر واژه هایشان را بدست بیاورند. همین موضوع باعث واکنش شرکت لجر شد و این شرکت تاکید کرد:

هرگز عبارت امنیتی خود را با کسی به اشتراک نگذارید، حتی اگر تظاهر کنند که نماینده لجر هستند. لجر هرگز از شما درخواست رمز عبور نمی کند. لجر هرگز از طریق پیامک یا تماس تلفنی با شما تماس نخواهد گرفت.

خطر جانی کاربران لجر

با این حال، برخی از کاربران لجر به این موضوع اشاره کردند که حملات فیشینگ فقط یک نوع تهدید احتمالی است که ممکن است کاربران با آنها روبرو شود. اکنون با لو رفتن آدرس فیزیکی افرادی که دارایی های دیجیتال بسیاری دارند، این افراد ممکن است ربوده شوند و تا زمانی که دارایی های خود را به سارقان ندهند آزاد نشوند. اتفاق مشابهی در ماه ژانویه برای مارک چنگ (Mark Cheng)، کارآفرین سنگاپوری، رخ داد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx