کاهش قیمت بیت کوین (BTC) به ۱۸ هزار دلار! آیا روند نزولی ادامه خواهد داشت؟

کاهش قیمت بیت کوین (BTC) به 18 هزار دلار! آیا روند نزولی ادامه خواهد داشت؟
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2401 نفر

کاهش قیمت بیت کوین (BTC) به ۱۸ هزار دلار! آیا روند نزولی ادامه خواهد داشت؟

روز گذشته ۸ دسامبر، بیت کوین (BTC) در یک روند نزولی از ۱۸۷۷۰ دلار شروع به ریزش کرد و تا ۱۸ هزار دلار نزول کرد. هم اکنون، در زمان نگارش این مطلب، این ارز دیجیتال در بازه ۱۸۱۰۰ دلاری معامله می شود. آخرین باری که بیت کوین شاهد چنین کاهشی در ارزش خود بود به یک دسامبر بر می گردد که در آن زمان بیت کوین موفق شده بود تا ۱۹۹۲۰ دلار صعود کند.

انتقال بیت کوین به صرافی ها توسط نهنگ ها

به گفته کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل CryptoQuant، یکی از دلایلی که موجب کاهش قیمت بیت کوین شده است، نهنگ ها هستند که بیت کوین های خود را به صرافی ها انتقال داده اند. وی در این خصوص گفت:

به نظر من هر وقت که صحبت از پیش بینی ارزش بیت کوین در کوتاه مدت می شود، مهمترین فاکتور می تواند میزان عرضه و تقاضا باشد. به نظر من سقوط بیت کوین از زمانی شروع شد که نهنگ ها به قصد آماده بودن برای فروش، بیت کوین های خود را به صرافی ها انتقال دادند.

وسوسه فروش و کسب سود

برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که کسب سود می تواند دلیل دیگری برای سقوط بیت کوین باشد.

لوکاس هوانگ (Lucas Huang)، مدیر رشد صرافی غیرمتمرکز توکن لون (Tokenlon)، در این خصوص گفت که از دیدگاه تجارت خرده فروشی، “افزایش ۸۰ درصدی قیمت بیت کوین در طی فقط دو ماه باعث شده فروش به قصد کسب سود بیش از حد وسوسه انگیز به نظر برسد.”

با این وجود همه دیدگاه نزولی نسبت به بیت کوین ندارند. جهان چو (Jehan Chu)، هم موسس شرکت کنتیک کاپیتال (Kenetic Capital) اعتقاد دارد که “روند نزولی اخیر بیت کوین استراحتی برای این ارز دیجیتال در مسیر خود به سمت ۳۰ هزار دلار تا اواسط سال ۲۰۲۱ است”. وی در ادامه گفت:

سرمایه گذاران باتجربه بیت کوین به خوبی به این افت ها عادت کرده و کاهش قیمت ها را به عنوان فرصتی برای خرید در نظر می گیرند. در بلند مدت می توانیم انتظار داشته باشیم که این نوسانات با تداوم ورود سرمایه موسسات به بازار کمتر شود.

اما تحلیلگران فنی با توجه به افزایش حجم فروش روزانه و عملکرد قیمتی این ارز دیجیتال در روزهای اخیر، باور دارند که در کوتاه مدت بیت کوین به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. درصورتی که حجم فروش افزایش یابد و خریداران موفق به افزایش قیمت بیت کوین به بالای بازه ۱۸۶۰۰ دلاری نشوند، ممکن است روند نزولی بیت کوین همچنان ادامه داشته باشد و بازار تحت این ارز تحت سلطه خرس ها قرار بگیرد.

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx