یورو دیجیتال ممکن است ارز قانونی اتحادیه اروپا شود

یورو دیجیتال ممکن است ارز قانونی اتحادیه اروپا شود
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1090 نفر

یورو دیجیتال ممکن است ارز قانونی اتحادیه اروپا شود

فابیو پانتا (Fabio Panetta)، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB)، اعلام کرد که یورو دیجیتال ممکن است به ارز قانونی در اتحادیه اروپا تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این اقتصاددان ایتالیایی و عضو بانک مرکزی اروپا در طی یک میزگرد در شهر هلسینکی در فنلاند به این اقدام اشاره کرد.

وی تاکید کرد که اگر بانک مرکزی اروپا به تلاش‌ های خود برای راه‌ اندازی ارز دیجیتال ادامه بدهد، این ارز بیشترین شانس‌ برای تبدیل شدن به ارز قانونی در داخل مرزهای اتحادیه اروپا را خواهد داشت.

پانتا همچنین افزود که مقامات این بانک این طرح را به طور کامل در دو سال آینده بررسی خواهند کرد. با این وجود، این اقتصاددان معتقد است که دستیابی به چنین مهمی نباید آسان تلقی شود و ECB باید بسیار محتاطانه رفتار کند.

برخی با در نظر گرفتن ارزهای دیجیتال رایج کنونی بر این عقیده هستند که یورو دیجیتال در مقایسه بی مصرف و ناکارآمد خواهد بود.

اما پانتا معتقد است که بانک مرکزی اروپا می تواند با مقرون به صرفه کردن و افزایش قابلیت ها، موفقیت این ارز را تضمین کند. به اعتقاد او، این ارز دیجیتال بانک مرکزی به اندازه کافی برای جلب توجه همگان جذاب خواهد بود.

لازم به ذکر است که در اوایل سال جاری، بانک مرکزی اروپا از برنامه‌ های خود برای راه‌ اندازی فاز تحقیقاتی پروژه یورو دیجیتال خبر داد.

در این دوره آزمایشی که به مدت ۲۴ ماه طول خواهد کشید، بخش تحقیقات بانک مرکزی اروپا بر موضوعات کلیدی طراحی و توزیع متمرکز خواهد بود. این بانک همچنین وعده داده است که مصرف انرژی یورو دیجیتال در مقایسه با بیت کوین ناچیز خواهد بود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx