استفاده از جاوا اسکریپت برای نوشتن قراردادهای هوشمند روی پروتکل NEAR

پروتکل NEAR
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 533 نفر

۲۰ میلیون برنامه‌نویس جاوا اسکریپت می‌توانند اپلیکیشن های خود را روی پروتکل NEAR بسازند

ایلیا پولوسوکین، بنیانگذار پروتکل NEAR، گفت: “یک دانش آموز می تواند بدون نیاز به یادگیری زبان های جدید و بدون نیاز به یادگیری مهارت های جدید یک برنامه بسازد.”

۲۰ میلیون توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت پس از عرضه کیت‌های توسعه نرم‌افزار جاوا اسکریپت (JSSDKs) در روز دوشنبه، اکنون توانایی نوشتن قراردادهای هوشمند  بر روی بلاک‌چین و ساخت برنامه‌های کاربردی بر روی پروتکل NEAR را خواهند داشت.

ایلیا پولوسوکین، بنیانگذار پروتکل NEAR، در صحبت با کوین تلگراف در هفته بلاک چین (KBW) در ۹ آگوست (به وقت محلی)، تاکید کرد که این حرکت زمینه توسعه بلاک چین را به روی طیف گسترده تری از مخاطبان باز می کند:

حدود ۲۰ میلیون توسعه دهنده جاوا اسکریپت در جهان وجود دارد. کاری که ما به شما اجازه می دهیم این است که قراردادهای هوشمند را در جاوا اسکریپت بنویسید.

قبل از اینکه برای قراردادهای هوشمند اتریوم و لایه های ۲ آن از زبان برامه نویسی  Solidity استفاده کنیم; زبان برنامه نویسی Rust  را داشتیم، که عمدتاً برای Solana  و Near هستند. و بنابراین  توسعه دهندگان Solidity حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند که کسانی که در حال حاضر فعال هستند بسیار کمتر است. در مورد زبان برنامه نویسی Rust  تعداد توسعه دهنگان به مراتب کمتر است.

در اطلاعیه ۸ اوت که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شد، تیم پروتکل NEAR  اشاره کرد که کیت JS-SDK شامل «فریم ورک های قرارداد هوشمند، نمونه‌ها و تست های قراردادهای هوشمند جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت» است.

راحتی استفاده

پولوسوکین در ادامه خاطرنشان کرد که JS SDK ها می توانند توسط هر کسی استفاده شود; از دانش آموزانی که به دنبال ورود به بلاک چین هستند; تا افرادی در بخش تجاری که به دنبال سرعت بخشیدن به پروژه های بلاکچینی خود هستند.

“یک دانش آموز می تواند بدون نیاز به یادگیری زبان های جدید بدون نیاز به یادگیری مهارت های جدید یک برنامه بسازد. همچنین استخدام توسعه دهندگان برای کارآفرینان آسان‌تر خواهد بود. بنابراین می‌توانند تیم‌هایی قوی‌تر بسازند و سریع تر به نتیجه برسند.» او گفت:

بنابراین ایده پروتکل Near این است که یک سیستم بسیار توسعه‌یافته و قدرتمند بسازیم; که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد واقعاً هر چیزی را از برنامه‌های ساده تا برنامه‌های بسیار پیچیده بسازند.

پولوسوکین در پاسخ به این سوال که آیا JS SDK با ماشین مجازی اتریوم سازگار خواهد بود یا خیر گفت; با توجه به اینکه پروتکل NEAR یک رقیب اتریوم است، اظهار داشت که این پیشنهاد به طور خاص در Near اجرا خواهد شد. اما امکان ایجاد قراردادهای هوشمند سازگار با EVM از SDK وجود دارد.

پروتکل NEAR یک پلتفرم برنامه های غیرمتمرکز (dApp) است که در آوریل ۲۰۲۰ راه اندازی شد; و برای راحتی توسعه دهندگان و کاربران طراحی شده است. توکن بومی آن NEAR در حال حاضر بیست و چهارمین دارایی بزرگ رمزارزی از نظر ارزش بازار با ۴.۱ میلیارد دلار است.

این ارزدیجیتال در زمان نگارش این مقاله ۵.۴۴ دلار قیمت دارد; و طبق گفته CoinGecko قیمت آن در ۳۰ روز گذشته به میزان ۴۲.۸ درصد افزایش یافته است.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx