لایتنینگ بیت کوین یا شبکه ریپل; کدام یک کاربردی تر است؟

لایتنینگ بیت کوین
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 452 نفر

لایتنینگ بیت کوین در مقابل شبکه ریپل

مت هامیلتون، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی سابق شرکت بزرگ فین‌تک ریپل، می‌گوید که شبکه ریپل  که توکن اصلی آن ریپل (XRP) است، کاملا درست کار می کند و نزدیک به یک دهه است که مشکلی نداشته است. سخنان همیلتون در جریان تبادل نظر با کاربر دیگری در پلتفرم میکروبلاگینگ توییتر بیان شد; که از بیت کوین و راه حل مقیاس پذیری لایه ۲ آن، شبکه لایتنینگ، در مقایسه با شبکه ریپل دفاع می کرد. کاربر مورد نظر اشاره کرد که پذیرش بیت کوین به عنوان شبکه پرداخت عملا شبکه ریپل را بی مصرف جلوه می دهد. او همچنین کاربرد ریپل را زیر سوال می برد. از طرف دیگر همیلتون اشاره کرد که کاربرد ریپل برای پرداخت های همتا به همتا است و آن را یک نمونه بهتر بیت کوین معرفی کرد.

این کاربر در پاسخ همیلتون گفت که با بیت کوین مسئله انتقال و نگهداری پول حل می شود; و با استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین پرداخت ها به صورت غیرمتمرکز، آنی و بدون هیچ هزینه ای انجام می شود. بنابراین هر کاری که ریپل در نهایت قرار است انجام دهد، بهتر است آن را سریع تر انجام دهد. در پاسخ، همیلتون به یک تراکنش ناموفق در شبکه لایتنینگ اشاره کرد; و آن را ناشی از فقدان نقدینگی کافی دانست.

به گفته او، یک نقص اساسی در شبکه لایتنینگ وجود دارد. زیرا کاربران باید امیدوار باشند تا نقدینگی کافی در شبکه لایتنینگ وجود داشته باشد; تا پرداخت های خود را انجام دهند. کاربر دیگری به همیلتون گفت که پرداخت به این دلیل ناموفق بوده است چون این تراکنش قبلا انجام شده بوده است.

سخن پایانی

به عنوان تیر خلاص همیلتون عنوان داشت که شبکه لایتنینگ بیت کوین فقط ۹۵ درصد مواقع کار می کند. در حالی که شبکه ریپل نزدیک به یک دهه هست که همیشه فعال بوده است.

توسعه‌دهنده سابق ریپل به این کاربر پیشنهاد کرد که بیت کوین های خود را با ریپل عوص کند. زیرا شبکه آن ۱۰۰ درصد کار می کند. ریپل این کار را یک دهه است که انجام می دهد.

شایان ذکر است که همیلتون یک سرمایه گذار مشهور ریپل است. او همچنین گفته است که  شبکه ریپل اولین صرافی غیرمتمرکز بازار و همچنین اولین بلاکچینی است که توکنیزه کردن دارایی ها را امکام پذیر کرده است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx