۶ دلیل اصلی برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو

سرمایه گذاری در بازار کریپتو
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 428 نفر

امروزه ارزهای دیجیتال یک بازار مالی گسترده را تشکیل دادند که توجه جهان را به خود معطوف کرده است. درواقع دارایی های دیجیتالی به لطف کاربردهای خاصی که دارند، انقلابی در حیطه سرمایه گذاری ایجاد کردند و توجه معامله گران بسیاری را به سمت خود جلب کردند. گفتنی است که ارزهای رمزنگاری شده ای همچون بیت کوین، اتریوم و سایر دارایی های دیجیتال نشان دادند که پتانسیل بالایی برای رشد هر چه بیشتر داشته و گزینه عالی برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. دلایل بسیاری وجود دارد که چرا سرمایه گذاران باید به این بازار ورود کنند. در ادامه این مقاله، ۶ دلیل اصلی برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو را برای شما عزیزان شرح دادیم.

اهمیت سرمایه گذاری در بازار رمزارزها

بدیهی است که این روزها، بازار کریپتو، به عنوان یکی از راه‌های جدید، خلاقانه و محبوب برای کسب سود توجه سرمایه‌گذاران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب نموده است؛ چراکه رمزارزها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و نوع جدیدی از معاملات را در اختیار همگان قرار می دهند. دلایل متعددی برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما در ادامه به ۶ مورد از مهم ترین این دلایل اشاره کردیم.

بازار کریپتو

بازار کریپتو یکی از بزرگ ترین بازارهای مالی امروزه محسوب می شود که مزایای سرمایه گذاری ویژه ای را ارائه می دهد.

پتانسیل رشد بالای ارزهای دیجیتال

طی دهه گذشته، ارزهای رمزنگاری شده پتانسیل رشد بسیار بالایی را به تصویر کشیدند و به طور اعجاب انگیزی بازدهی غیر قابل پیشبینی داشتند. بیت کوین (BTC) که به عنوان اولین دارایی دیجیتالی جهان شناخته می شود، از زمان شروع فعالیت خود رشد قیمتی بالایی را تجربه کرده و به سرعت سرمایه گذاران جهانی را به سمت خود کشانده است. این ارز دیجیتال محبوب در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد که در آن زمان قیمت هر واحد BTC، حدود ۰.۰۰۰۹ دلار احتساب می شد. جالب است بدانید امروزه بیت کوین با قیمت $ ۵۹,۳۲۲.۸۹ خرید و فروش می شود و این رشد قیمتی یک بازدهی فوق العاده است.

البته که عملکرد ارزهای دیجیتال در گذشته، آینده این بازار را تضمین نمی کند. با این حال باید در نظر داشت که علاقه‌ روزافزون مؤسسات بزرگ مانند تسلا (Tesla)، شرکت پی پال (PayPal) و بسیاری از کمپانی های بزرگ دیگر به دنیای رمزارزها، می تواند موفقیت چشمگیری را برای این بازار به همراه داشته باشد. از سوی دیگر بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده، به سرعت در حال پذیرش عمومی هستند و این دو عامل مهم، می تواند نشان دهنده پیشرفت و توسعه بازار کریپتو در آینده باشد.

تنوع سرمایه گذاری در بازار کریپتو

افزودن ارزهای دیجیتال به سبد سرمایه گذاری، می تواند مزایای ویژه و مختلفی را شامل حال معامله گران کند. چراکه رمزارزها به غیر از سوددهی خوبی که ارائه می دهند، از همبستگی کمی با دارایی های سنتی مانند اوراق قرضه و یا سهام برخوردارند. بنابر این، سرمایه گذاری در کریپتو، می تواند به کاهش ریسک کلی سبد پرتفوی (portfolio) کمک کرده و سرمایه گذاران را در برابر نوسانات بازار حفظ کند. البته حفظ رویکرد متعادل برای معامله گران این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که بازار کریپتو یک بازار بی ثبات محسوب می شود. از همین روی معامله گران نباید بیش از حد خود را در معرض نوسانات طبیعی بازار کریپتو قرار دهند.

تحلیل بازار کریپتو

سرمایه گذاری در کریپتو، می تواند به کاهش ریسک کلی سبد پرتفوی (portfolio) کمک کند.

ارائه خدمات مالی در سطح جهانی

یکی از جذاب ترین ویژگی های ارزهای دیجیتال، بهره وری از این نوع دارایی بدون حد و مرز و در سطح جهانی است. رمزارزها تا حد زیادی محدودیت های جغرافیایی را از میان برداشته و امکان استفاده از تراکنش های برون مرزی در اقصی نقاط جهان را ایجاد کردند. این مزیت بزرگی برای کسب و کارهای بین المللی به شمار می رود و شرکت هایی که تمایل به تجارت در سطح جهانی دارند، می توانند از این ویژگی نهایت استفاده را ببرند. از سوی دیگر استفاده از ارزهای دیجیتال می تواند به رشد اقتصادی مناطق محروم که دسترسی مناسبی به خدمات بانکی ندارند، کمک شایانی داشته باشد. چراکه دسترسی به ارزهای رمزنگاری شده بسیار آسان است و هر شخص می تواند تنها با استفاده از اینترنت و یک تلفن هوشمند، وارد بازار کریپتو شده و انجام تراکنش های نامحدود را تجربه کند.

نوآوری و توسعه فناوری با رمزارزها

فعالیت در بازار کریپتو، به معنی شرکت در انقلاب بزرگ فناوری است. درواقع ارزهای دیجیتال به لطف ساختار نوآورانه خود یعنی بلاک چین، عرصه فناوری را به لرزه درآوردند و اوج نوآوری در این حوزه را به رخ کشیدند. بلاکچین هسته اصلی دارایی های دیجیتال است که کاربردهای متنوعی را ارائه می دهد. این فناوری جدید، تحولی عظیم در صنایع مختلف ایجاد کرده است. از قرارداد های هوشمند گرفته تا برنامه های غیر متمرکز دیفای (DeFi)، همگی به لطف بلاکچین ایجاد شدند. این ایده های نو و خلاقانه، خدمات مالی و مالیاتی را تسهیل می کنند و به صنایع گوناگون اجازه می دهند از تمرکز زدایی هر چه بیشتر بهره مند شوند. تمامی کسب و کارها می توانند از مزایای ویژه بلاک چین استفاده کرده و از قابلیت مهم غیر متمرکز بودن آن، نهایت لذت را ببرند.

سرمایه گذاری کریپتو

ارزهای دیجیتال به لطف ساختار نوآورانه خود یعنی بلاک چین، عرصه تکنولوژی و فناوری را به لرزه درآوردند.

تورم زدایی توسط ارزهای دیجیتال

واضح و مبرهن است که ارزهای دیجیتال از تفاوت های بزرگی نسبت به دارایی های سنتی برخوردار هستند. درواقع دارایی های دیجیتالی نوع جدیدی از بازار مالی را ایجاد کردند که قابلیت های بسیار متفاوتی نسبت به سیستم مالی سنتی را ارائه می دهند. یکی از مهم ترین این تفاوت ها که باعث می شود سرمایه گذاران سود بیشتری از این عرصه کسب کنند، خاصیت تورم زدایی رمزارزها است. درواقع دارایی های سنتی توسط دولت ها کنترل می شوند و طراحی آن ها به شکلی است که همواره در معرض فشارهای تورمی قرار دارند. نقطه مقابل دارایی های سنتی، ارزهای دیجیتال هستند. چراکه ارزهای رمزنگاری شده به عنوان سپری در برابر تورم عمل می کنند و ارزش سرمایه گذاری در طولانی مدت را حفظ می کنند. این یک ویژگی جذاب به شمار می رود که در رشد اقتصادی تأثیر بسزایی دارد.

دسترسی آسان به رمزارزها

می توان گفت فعالیت در بازار کریپتو، برای بسیاری از افراد یک گزینه عالی محسوب می شود؛ چراکه دسترسی به این بازار کار سختی نیست و سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال بسیار آسان است. با ظهور صرافی ارز دیجیتال و پلتفرم های معاملاتی مختلف، خرید و فروش و مدیریت مالی رمزارزها به طور چشمگیری تسهیل شده است. از سوی دیگر برای ورود به بازار کریپتو نیاز به سرمایه اولیه زیادی نیست و هر شخصی می تواند با خرده فروشی، به کسب درآمد از این بازار بپردازد.

یکی از ویژگی های اصلی عرصه کریپتوکارنسی، این است که معامله گران می توانند برای فعالیت در این بازار واحدهای کوچک تری از یک ارز دیجیتال را خریداری کنند. این بدان معناست که سرمایه گذاری بر روی یک رمزارز، نیازمند خرید کل واحدهای آن نیست. این خاصیت باعث می شود حتی معامله گرانی که از سرمایه کم برخوردار هستند و توان خرید یک واحد کامل از ارزهای دیجیتال را ندارند، بتوانند از مزیت های سرمایه گذاری رمزارزها بهره مند شوند.

مزایای بازار کریپتو

یکی از مهم ترین مزایای بازار کریپتو، دسترسی آسان به این نوع دارایی برای تمامی معامله گران است.

آیا سرمایه گذاری در بازار رمزارز ها خطرناک است؟

همان طور که می دانید بازار ارزهای دیجیتال دائما در حال نوسان است. دارایی های رمزنگاری شده نیز تحت تأثیر این نوسانات قرار می گیرند. از همین روی بسیاری از سرمایه گذاران از ورود به بازار کریپتو اجتناب می کنند و انجام معاملات دیجیتالی را پر خطر می دانند. با این حال اگر روند کلی بازار ارزهای دیجیتال از زمان آغاز فعالیتش را مورد بررسی قرار دهیم، در میابیم که بازدهی ارزهای دیجیتال شگفت انگیز بوده است. 

در حال حاضر رمزارزها خدمات بانکداری سنتی را ارتقا دادند و رونق بیشتری به این عرصه بخشیدند. این موضوع تا جایی ادامه داشته است که بسیاری از سرمایه گذاران و کمپانی های بزرگ عقیده دارند ارزهای دیجیتال آینده خدمات مالی هستند. از سوی دیگر با فراگیری آموزش های تخصصی، ورود به بازار رمزارزها می تواند ریسک معاملات را کاهش داده و در عوض سودآوری بیشتری را به همراه داشته باشد. در نتیجه می توان گفت تمامی معامله گران می توانند از مزایای ویژه بازار کریپتو بهره مند شوند. تنها کافی است پیش از ورود به این عرصه آموزش های لازم را دریافت کرده و با متخصصین فعال در این حوزه مشورت کنند.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در بازار کریپتو می تواند فعالیت جذاب و مفیدی باشد. با این حال ضروری است که معامله گران درک درستی از خطرات و نوسانات ذاتی این بازار داشته باشند. درواقع سرمایه گذاری در بازارهای مالی نیازمند تخصص، دانش و تجربه است. ارزهای دیجیتال نیز یک بازار مالی جدید را در اختیار عموم مردم قرار دادند که سرمایه گذاری بر روی این دارایی های منحصر به فرد، یادگیری آموزش های تخصصی را می طلبد.

همچنین برای موفقیت در بازار کریپتو ضروری است که همیشه پیش از سرمایه گذاری بر روی یک رمزارز یا پروژه کریپتویی، تحقیقات گسترده ای را به عمل بیاورید. ریسک های موجود را بررسی کنید و توانایی ریسک پذیری خود را نیز محک بزنید. توجه داشته باشید ارزهای دیجیتال پتانسیل رشد بالایی دارند و سرمایه گذاری در این نوع بازار مالی، می تواند مزیت های ویژه ای را به همراه داشته باشد. با این حال تصمیم گیری آگاهانه و محتاطانه برای فعالیت در بازار کریپتو، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx