پای یک شرکت دیگر هم به پرونده دوکوان و ترافرم لبز باز شد

جامپ تریدینگ
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 501 نفر

جامپ تریدینگ (Jump Trading) به دلیل توطئه برای دستکاری قیمت TerraUSD (UST) پس از سقوط بی سابقه این استیبل کوین، مورد شکایت قرار گرفته است.

تایو کیم، دانشمند کامپیوتر ساکن نیوجرسی، به نمایندگی از سرمایه گذاران تحت تاثیر این شکایت را مطرح کرده است و ادعا می‌کند که جامپ تریدینگ مقادیر قابل توجهی UST را به دست آورده تا ارزش ۱ دلاری آن را کنترل کند و سرمایه گذاران را در مورد قیمت واقعی آن و خطرات مرتبط با این توکن گمراه کند.

در دادخواست مذکور ادعا شده بود که این غول تجاری مستقر در شیکاگو با دو کوان، مدیرعامل وقت ترافرم لبز، برای بالا بردن قیمت UST دست به دست هم داده‌اند. این دادخواست همچنین اشاره کرد که Jump Trading شریک اولیه و حامی مالی ترافرم لبز بود.

ترافرم لبز و دو کوان به‌جای اینکه علناً ناتوانی الگوریتم UST در حفظ قیمت ۱ دلاری را اعلام کنند، مخفیانه با جامپ تریدینگ برای دستکاری قیمت‌های UST و aUST تلاش کرده‌اند تا UST را به قیمت ۱ دلاری خود برسانند.

به طور خاص، در این دادخواست آمده است که جامپ تریدینگ بیش از ۶۲ میلیون توکن UST را از ۲۳ می تا ۲۷ می ۲۰۲۱ خریداری کرده است. بر اساس این پرونده، این خریدها در چندین صرافی ارز دیجیتال انجام شده است تا اقدامات دستکاری آن را بهتر پنهان کند.

شاکی پرونده، جامپ تریدینگ و مدیر عامل آن کاناو کاریا (Kanav Kariya) را به نقض دو قانون بورس کالا و مقررات کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و همچنین غنی سازی ناعادلانه قانون عرفی متهم می‌کند. طبق گزارش‌ها، در نتیجه این طرح، جامپ تریدینگ با فروش توکن‌های LUNA با تخفیف شدیدی که از طریق قرارداد اصلاح شده به دست آورده بود، سود خیره کننده‌ای بالغ بر ۱.۲۸ میلیارد دلار به دست آورد.

شایان ذکر است که در پرونده حقوقی SEC علیه ترافرم لبز و مدیرعامل آن، دو کوان، ادعا شده است که آنها ظاهراً به دنبال کمک از یک شرکت تجاری آمریکایی ناشناس برای دستکاری قیمت بازار UST بوده‌اند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx