حمله رسانه های “بیت کوین نمیتواند فلسطین را آزاد کند”

ایا بیت کوین میتواند فلسطین را ازاد کند
  • زمان مطالعه: 20دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 492 نفر

رسانه های جایگزین به بیت کوین حمله می کنند

واضح است که بیت کوین نمی تواند فلسطین را آزاد کند، بیایید از آنجا شروع کنیم. شبکه بیت کوین فقط پول بهتری ارائه می دهد، نه یک درمان معجزه آسا. این ارز غیرمتمرکز را ارائه می دهد که نمی تواند توسط هیچ دولتی، نه بیشتر، نه کمتر، تحقیر شود. نویسنده کتاب «بیت‌کوین نمی‌تواند فلسطین را آزاد کند» می‌گوید: «در قلب درخواست بیت‌کوین، پیگیری فوری و ضروری استقلال مالی فلسطین است». خوب، بیت کوین می تواند به حل این مشکل خاص کمک کند. او با بیان بدیهیات مدعی است: «در نهایت هیچ جایگزینی برای یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به استعمار فلسطینیان وجود ندارد».

روزی دیگر، روزنامه نگار دیگری که تکالیف خود را انجام نداده و با ضعیف ترین استدلال ممکن به بیت کوین حمله می کند. «یک اقتصاد مستقل فلسطینی به طور جادویی از یک واحد پول مستقل به وجود نخواهد آمد.» البته نمی شود. چه کسی خلاف این را ادعا کرد؟ به نظر می رسد مقاله Hadas Thier پاسخی به الکس گلادشتاین است که “آیا بیت کوین می تواند ارز آزادی فلسطین باشد؟” همانطور که می بینید، تفاوت زیادی بین فرض گلادشتاین و ادعاهای وحشیانه Thier وجود دارد.

گویی این به اندازه کافی بد نبود، نویسنده هیچ مشکلی با دروغ گفتن ندارد تا منظور خود را برساند. ممکن است هیچ سوء نیتی در این واقعیت وجود نداشته باشد که او از «بیت کوین» و «ارزهای رمزنگاری» به جای یکدیگر استفاده می کند، حتی اگر این واقعیت کل استدلال او را باطل کند. شاید این رشته او نباشد و به اندازه یک شهروند عادی گیج باشد. با این حال، نادرستی فکری قطعی در این ادعا وجود دارد که می‌توان کلیدهای خصوصی را ضبط کرد و برای مثال، السالوادور در شرط بیت‌کوین خود ضرر کرده است.

بیایید بخوانیم نویسنده در واقع چه گفته است و به هر یک از ادعاهای وحشی پاسخ دهیم

از آنجایی که تمرکز این نشریه بیت کوین و ارزهای دیجیتال است، ما به ادعاهای مربوط به این دو موضوع پایبند خواهیم بود. بقیه چیزها خارج از صلاحیت ماست.

آنها استدلال می کنند که بیت کوین، قدیمی ترین و گسترده ترین در میان هزاران ارز دیجیتال، می تواند برای براندازی تحریم های اسرائیل و کنترل مالی عرضه پول مورد استفاده قرار گیرد، به افراد اشغال شده و منزوی وسیله ای برای انجام معاملات مالی با دنیای خارج و اجازه دادن به افراد به افراد مورد استفاده قرار گیرد. فلسطینی ها وسیله ای برای نجات در فضای مجازی.

عجب فضای مجازی؟ واقعا؟ آیا این مقاله مربوط به سال ۲۰۰۰ است؟ به هر حال، بیت کوین قطعا می تواند همه اینها را انجام دهد. و این کار را هر روز برای افرادی انجام می دهد که مایلند کار را انجام دهند و نحوه استفاده از آن را بیابند. نویسنده از آن گروه بسیار دور است. او حتی شروع به یادگیری معجزه بیت کوین نکرده است و در حال حاضر سعی در تمسخر آن دارد.

از آنجایی که تراکنش‌های رمزنگاری محلی در غزه و کرانه باختری به طور مستقیم به بانک‌ها یا صرافی‌های بزرگ رمزنگاری متصل نمی‌شوند، مشخص نیست که چه تعداد فلسطینی اصلاً با رمزارز درگیر شده‌اند. در واقع، اکثر حامیان رمزارز اذعان می‌کنند که استفاده از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال محدود به تعداد کمی از فریلنسرهای فناوری است.

نکته اول، این چیز خوبی است. «بانک‌ها یا صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال» نهادهای متمرکز هستند. اگر با آن ها سر و کار دارید، تمرکززدایی شبکه بیت کوین به شما کمکی نمی کند. بخش دوم این بیانیه در سراسر جهان صادق است، بیت کوین هنوز یک پدیده نسبتا کوچک است. آیا این بدان معناست که این کشور توانایی کمک به فلسطین را ندارد؟ نه، اینطور نیست.

الکس گلادشتاین و سارا روی وارد می شوند

آیا Hadas Thier با الکس گلادشتاین مشکل دارد؟ قطعا اینطور به نظر می رسد. او سعی می کند او را با گفتن اینکه او «ارز رمزنگاری شده را به عنوان راه حلی برای انواع بی عدالتی های جهانی» ارائه می دهد، به تمسخر می گیرد، بدون اینکه از پتانسیل این فناوری زمین کوبنده اطلاع داشته باشد. بازگشت به فلسطین:

علاوه بر این، تحلیل اقتصادی که برای توجیه راه حل های مبتنی بر رمزنگاری استفاده می شود، ریشه های مشکل را به درستی درک نمی کند. گلادشتاین مدعی است که “پول در ریشه مبارزات [فلسطینیان] نهفته است.” اما در واقع، رابطه پولی بین اسرائیل و فلسطینی ها نشان دهنده عدم تقارن سیاسی اساسی تر قدرت است. سیاست اسرائیل مدتهاست که به دنبال جلوگیری از ظهور یک دولت یا جنبش فلسطینی است. خرابکاری در اقتصاد فلسطین زاییده این واقعیت سیاسی است که نمی توان از طریق فضای مجازی از آن عبور کرد.

پول در ریشه هر مبارزه نهفته است

زیرا پول سنگ بنای هر جامعه است. هر آنچه او درباره فلسطین می گوید می تواند درست باشد، اما پول هنوز ریشه این مشکل است. به علاوه، او ادعا می‌کند که واقعیت سیاسی «نمی‌توان از طریق فضای مجازی دور زد»، مثل اینکه یک واقعیت است. این فقط نظر کسی است که حتی تصور نمی کند مشکل ابدی که بیت کوین حل می کند. یعنی: جدایی پول و دولت.

بعدها، نویسنده ادعا می کند که “گلادشتاین به شدت بر کار سارا روی، اقتصاددان سیاسی و محقق است.” و آشکار می کند، “تحلیل اقتصادی روی محدود به مسائل ارزی نیست”، مانند این که نوعی محدودیت است.

من با روی درباره مقاله گلادشتاین صحبت کردم. او شدیداً با این ایده مخالف بود که «ارز رمزنگاری به نحوی در برابر واقعیت سیاسی که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در آن زندگی می‌کنند نفوذناپذیر است» یا اینکه «می‌تواند به فلسطینی‌های محروم با اسرائیلی‌های قدرتمند برابری کند، عدم تقارن فاحش قدرت بین آنها را از بین ببرد و به فلسطینی‌ها حاکمیت اقتصادی بدهد.» ”

اول از همه، بیت کوین و ارزهای دیجیتال دو چیز متفاوت هستند. ثانیا، شاید گلادشتاین در آنجا اغراق کرده است. آیا این بدان معناست که بیت کوین نمی تواند به فلسطینی هایی که مایل به انجام کار و یادگیری نحوه کار در این دنیای جدید هستند کمک کند؟ نه، اینطور نیست. بیت کوین می تواند و قطعا به فلسطین کمک می کند. این نیست و هرگز یک درمان معجزه آسا نخواهد بود.

دروغ می گویند تا نقطه او را در سراسر

اینجاست که بی صداقتی فکری تشدید می شود. برای مثال نویسنده می گوید:

به عنوان مثال، هزاران میلیونر کریپتو به پورتوریکو هجوم آورده‌اند و از مشوق‌های مالیاتی و استراحتگاه‌های ساحلی استفاده کرده‌اند، املاک خریداری کرده‌اند و پروژه‌های کریپتو پر انرژی را در جزیره‌ای که دچار کمبود برق است، تجربه کرده‌اند.»

ما مقاله‌هایی را که او به آن‌ها اشاره می‌کند، تجزیه و تحلیل کردیم و، ۱.- در مورد افراد ارز دیجیتال است، نه افراد بیت‌کوین. ۲.- حتی یک بار هم گفته نمی شود که کسی در پورتوریکو ماینینگ می کند، بنابراین “پروژه های ارزهای دیجیتال پر انرژی” عاملی نیستند. ۳.- این مشوق های مالیاتی دقیقاً برای جذب آن میلیونرهای رمزنگاری وجود دارد. در هر صورت، بدون صداقت فکری، نویسنده هنوز دروغ نگفته است

یک سال بعد، تعداد بسیار کمی از مردم سالوادور از بیت کوین استفاده می کنند، اما سرمایه گذاری های دولت در بیت کوین تاکنون ده ها میلیون دلار از سرمایه عمومی را از دست داده است. برای کشوری که بدهی عمومی نسبتاً بالایی دارد، سرمایه‌گذاری در چنین دارایی‌های بی‌ثباتی می‌تواند بودجه دولت را بیشتر تحت فشار قرار دهد و کشور را در برابر تعهدات بدهی خود آسیب‌پذیر کند.»

السالوادور یک دلار از دست نداده است زیرا یک بیت کوین نفروخته است. آیا این زن فکر می کند که دولت سالوادور از نوسانات بیت کوین آگاه نبوده است؟ این توهین آمیز است به علاوه، اقتصاد السالوادور عملا تنها اقتصاد در جهان است که در حال حاضر نشانه هایی از رشد را نشان می دهد. در حالی که سایر کشورهای دلاری مانند اکوادور و پاناما در حال مبارزه هستند، السالوادور پیشرفت می کند.

بازگشت به فلسطین با همان استدلال های کهنه

باور نکردنی است، اما هاداس تیر این دختر را داشت که بگوید: «با توجه به سطح مشکلات اقتصادی، بعید است که بسیاری از فلسطینی ها از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. اکثر آنها منابع لازم برای انجام این کار را ندارند.» او با آن بیانیه توهین آمیز پیش رفت و حتی با یک بیت کوینر در فلسطین برای مقاله اش مصاحبه نکرد. خوشبختانه برای ما، گلادشتاین برای او انجام داد.

برخی از دوستان یا خانواده خود در خارج از کشور بیت کوین را مستقیماً از طریق برنامه های تلفن همراه دریافت می کنند. برخی دیگر از گروه‌های تلگرام برای هماهنگی ملاقات‌های حضوری برای مبادله پول نقد با بیت‌کوین استفاده می‌کنند، یا پول نقد را به فروشگاه‌های آجر و ملات می‌برند و تبادلات را در آنجا انجام می‌دهند. عقاب گفت که در این فروشگاه ها، مقامات برش داده و فهرستی از خرید و فروش های خود را نگه می دارند. او گفت که هنوز کسی به دلیل استفاده از بیت کوین دستگیر نشده است. برای ذخیره بیت کوین در تلفن های خود، مردم غزه ممکن است از Binance یا Payeer به عنوان راه حل های نگهداری یا کیف پول آبی که از زبان عربی بومی پشتیبانی می کند، به عنوان یک راه حل غیر حضانت استفاده کنند.

میتوان پاراگراف زیر را به عنوان پاسخ ضعیف Thier تفسیر کنیم

در نهایت، وعده محدودتر انتقال آسان تر حواله ها از فلسطینیان در دیاسپورا نیز ناقص است. اول موانع ارسال حواله است که دربیشتر موارد نیاز به یک حساب بانکی و مدارک شناسایی و همچنین اغلب هزینه های بالایی دارند. سپس ارزش نوسان شدید بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال به این معنی است که چیزی که ممکن است با ۱۰۰ دلار بیت کوین شروع شود می تواند تا زمان برداشت ۵۰ دلار به همراه داشته باشد، مشروط بر اینکه گیرنده راهی برای تبدیل بیت کوین به پول نقد پیدا کند.

این زن در مورد چیست؟ “حساب بانکی”؟ “شناسایی”؟ “هزینه های بالا”؟ نه با بیت کوین و “ارزش بسیار متغیر بیت کوین” همچنین به این معنی است که آن ۱۰۰ دلار بیت کوین می تواند در زمان برداشت به ۲۰۰ دلار منجر شود.

دروغ های بیشتر، این بار در مورد حماس

اینجاست که نویسنده تمام آثار نجابت را از دست می دهد. او مدعی است:

در واقع تابستان گذشته، زمانی که حماس تلاش کرد از طریق بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال منابع مالی خود را افزایش دهد، دولت اسرائیل با توقیف کیف پول ارزهای دیجیتال آنها پاسخ داد. حماس بیش از ۷ میلیون دلار دارایی رمزنگاری شده را جمع آوری کرده بود. دفتر ملی مبارزه با تأمین مالی تروریسم اسرائیل ۸۴ کیف پول دیجیتال و کلیدهای خصوصی آنها را که گمان می رود تحت کنترل حماس است، ردیابی کرد و محتویات آنها را به خارج از کیف پول منتقل کرد. اگر آنها بتوانند دارایی های رمزنگاری شده را از حماس مصادره کنند، مطمئناً می توانند همین کار را با سرمایه گذاران فلسطینی نیز انجام دهند.

این یک دروغ است. مقاله ای که او به آن پیوند می دهد به وضوح می گوید:

«مقامات مشخص نکردند که چه مقدار ارز دیجیتال توقیف شده است. اما گزارش Elliptic نشان داد که حماس مجموعا بیش از ۷.۷ میلیون دلار دارایی رمزنگاری شده دریافت کرده است.

اگر حماس ارز دیجیتال خود را در یک سرویس متمرکز داشته باشد، خوب، برخی از آژانس های اطلاعاتی می توانند سکه های آنها را ضبط کنند. به همین دلیل یکی از اصول اصلی بیت کوین «نه کلیدهای شما، نه سکه های شما» است. اگر حماس سکه های خود را در اختیار داشت، مطلقاً هیچ راهی برای توقیف آنها وجود نداشت. و هداس تیر می‌دانست که اگر تکالیفش را انجام می‌داد. در عوض، کاری که او انجام داد، اغراق در مورد یک گزارش جعلی بود که چیزی در مورد “کلیدهای خصوصی” نمی گفت.

نه گلادشتاین و نه دیگران در جامعه رمزنگاری حاضر نیستند بگویند که از حماس در انجام این کار حمایت می‌کنند، زیرا فناوری بلاک چین را به عنوان مجرای برای دور زدن غیرقانونی نشان می‌دهد.»

یکی دیگر از اصول اصلی بیت کوین این است که «بیت کوین پول برای دشمنان است». منطق اینجاست که اگر دشمنان شما تضمینی برای استفاده از بیت کوین داشته باشند، دوستان شما نیز همین ضمانت را دارند. به عبارت دیگر، بیت کوین برای همه است، حتی افرادی که قانون را زیر پا می گذارند. همه افراد در بیت کوین مایلند این را بگویند و اغلب انجام می دهند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سلیمانی
سلیمانی
6 ماه ها قبل

بسیار جالب و پر معنی بود
سلیمانی مدرس بازار مالی

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
6 ماه ها قبل
پاسخ دهید  سلیمانی

ممنونیم از همراهی شما

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx