خرید و فروش NFTها در اپل استور با کمیسیون ۳۰درصدی!

اپل
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 386 نفر

اپل در حال اضافه کردن پذیرش استاندارد برنامه های مبتنی بر NFT در فروشگاه اپلیکیشن خود می‌باشد. با این حال، این شرکت کارمزد استاندارد ۳۰ درصدی تراکنش‌های خود را برای همه تراکنش‌ها لحاظ می‌کند، مکانیزمی که بسیاری از شرکت‌های NFT استدلال می‌کنند که غیرمنطقی است و به سادگی برای وجود آنها در فروشگاه امکان‌پذیر نیست. بیایید نگاهی بیندازیم به این که چرا این اتفاق می افتد.

تسویه حساب اپل استور

در گزارشی که اولین بار توسط آیدان رایان در The Information رونمایی شد، اپل به استارتاپ‌ها گفته است که NFT‌ها مجاز به فروش در برنامه‌های فهرست شده در فروشگاه App اپل هستند، اما تمام فروش NFT باید از طریق خریدهای درون برنامه‌ای انجام شود. همانطور که رایان به درستی اشاره می‌کند، هزینه های گزاف اپل پروژه‌ها و پلتفرم‌های جوان را مجبور به محدود کردن عملکرد درون برنامه‌ای در تلاش برای طفره رفتن از این هزینه‌ ۳۰ درصدی کرده است – علیرغم این واقعیت که اپل هیچ نقشی در تسهیل این تراکنش‌ها به غیر از پذیرش حضور برنامه مربوطه در برنامه استور ندارد.

وبلاگ نویس ثبت اختراع فناوری FOSS Patents اشاره کرده است که هزینه های واقعی برای توسعه دهندگان در واقع اغلب می تواند از کمیسیون ۳۰ درصدی فروشگاه App فراتر رود. FOSS استدلال کرده است که مناطق جغرافیایی خاصی مشمول هزینه هایی هستند که می تواند تا حدود ۳۵٪ باشد و مجبور به پرداخت برای تبلیغات جستجو می شوند. جسیکا لسین، بنیانگذار اطلاعات، مطلبی را به اشتراک گذاشت که توسط FOSS منعکس شد و زمانی که هزینه کمیسیون اپل با انتقادات زیادی مواجه شد، نوشت: «آیا بخش‌های جدیدی در اقتصاد وجود دارند که از فروشگاه App عبور نمی‌کنند؟»

بحث سوخت کارمزدها

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، روز جمعه در توییتی نظرات خود را در مورد این موضوع به اشتراک گذاشت و مکانیزم اپ استور را به‌عنوان «سرویس پرداخت درون‌برنامه‌ای بسیار گران‌قیمت» توصیف کرد. سوئینی در مورد کمیسیون های اپ استور اختلافات زیادی با این کمپانی داشته است، زیرا سازنده بازی فورت نایت پس از تلاش برای دور زدن ساختار هزینه ذکر شده از اپ استور حذف شد. سوئینی مدتهاست که استدلال کرده نرخ کمیسیون اپل برای توسعه دهندگان مناسب نیست و سود کمی برای رشد صنعت دارد.

سوئینی قبلاً در مورد NFT ها موضعی خنثی داشت، اما Epic از آن زمان نگرش خود را نشان داده است که همچنان در درجه اول یک توسعه دهنده است (خواه شامل NFT باشد یا خیر). منتقدان دیگر استدلال کرده‌اند که این موضع اپل فقط برای رقبای رمزارز آتی، مانند پروژه «موبایل سولانا» که در دست ساخت است، خوب است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx