قطعی اینترنت و معاملات ارزهای دیجیتال

قطعی اینترنت
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 647 نفر

متاسفانه طی هفته گذشته، در کشور، با قطعی گسترده اینترنت روبرو بودیم و همچنان دسترسی به برخی از سرویس‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی با اختلال شدید مواجه است. معامله‌گران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال نیز که برای انجام فعالیت‌های خود همواره به اینترنت و برقراری ارتباط با برخی سرویس‌های خارجی نیاز دارند، در این چند روز با محدودیت‌ها و موانعی مواجه بودند.

وضعیت اینترنت همچنان ناپایدار و غیرقابل‌ پیش‌بینی است، از این رو اگر معامله گر هستید یا در فضای کریپتو فعالیت می‌کنید لازم است نکاتی را تا زمان پایدار شدن اینترنت کشور مد نظر قرار دهید.

وضعیت کیف پول‌ها و انجام تراکنش‌

اگر دارایی شما در والت (کیف پول) شخصی ذخیره شده است و کلید خصوصی خود را در جایی امن نگه داشته اید فعلا جای نگرانی وجود ندارد. هنوز کیف پولی کاربران را تحریم نکرده و از فیلترینگ این نرم افزار ها هم فعلا خبری نیست. بنابراین؛ درصورت وجود دسترسی به اینترنت بین المللی می‌توانید از والت خود استفاده کنید. سعی کنید دارایی خود را در یک والت امن سرجمع و از تراکنش های غیر ضروری پرهیز کنید. اما اگر تراکنش ضروری داشتید می‌توانید از وی پی اس (VPS) استفاده کنید.

VPS مخفف ( Virtual Private Server ) یا سرور مجازی یک ماشین مجازی است که توسط خدمات میزبانی اینترنت ارائه می گردد. شما می‌توانید بر روی فضای وی پی اس خود به یکی از کیف پول ها مانند اکسودوس (Exodus)، مای‌اتروالت (Myetherwallet)، متامسک (Metamask) یا هر کیف پول دیگری متصل می‌شوید، بک آپ یا همان کلید خصوصی خود را وارد کنید و تراکنش خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که پس از انجام تراکنش خود حتما اطلاعات را از روی VPS پاک کنید.

معاملات در صرافی های ارز دیجیتال

کاربران بسته به اینکه از صرافی های داخلی استفاده می‌کنند یا از صرافی های خارجی، در هفته گذشته و با قطعی اینترنت تجربه متفاوتی داشته اند. بطور کلی سعی کنید در این روزها از انجام معاملات دوری کنید. پوزیشن‌های باز خود را با حد سود و ضرر محدود کنید یا آن‌ها را ببندید.

صرافی‌های داخلی

با اینکه صرافی‌های داخلی جز سرویس های داخلی هستند اما در شرایط بحرانی اینترنت ممکن است دسترسی به وبسایت آن‌ها نیز محدود باشد. از این رو اگر قصد فروش دارایی خود را ندارید آن را به ولت شخصی خود منتقل کنید و اگر پوزیشن باز دارید آن را ببندید. بعضی از صرافی های داخلی اجازه قرار دادن حد سود و ضرر را به مشتریان خود می‌دهند که می‌توان از آن بهره برد اما در نظر داشته باشید که درصورت قطعی اینترنت ممکن است تعداد کاربران و پوزیشن ها کاهش یابد و دستور خرید یا فروش شما پر نشود. از این رو صرافی های داخلی از کاربران خود می‌خواهند در این شرایط از معاملات و نقل و انتقالات غیر ضروری بپرهیزید.

صرافی‌های خارجی

اگر از صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنید احتمالا با وی پی ان ها و وی پی اس ها آشنایی دارید. چون اکثر این صرافی ها یا متاسفانه کاربران ایرانی را تحریم کرده اند و یا وب سایت آنها فیلتر شده است. در شرایط قطعی اینترنت بصورت گسترده معمولا این دو ابزار هم کمک خاصی نمی‌کنند اما بهرحال استفاده از وی پی اس ها روشی امن تر و کاربردی تر است. برای استفاده از VPS ابتدا باید اشتراک تهیه کنید و این امر در بسیاری از سایت های داخلی ارائه کننده خدمات وی پی ان و وی پی اس ممکن است. VPS ها کمی هزینه دارند اما پایداری نسبی بیشتری هم دارند و خب در بحث استفاده از صرافی های خارجی ثابت بودن آی پی بحث بسیار مهمی است.

درهرحال پایدار نبودن اینترنت و یا قطعی کامل آن می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، از این رو سعی کنید معاملات بخصوص معاملات اهرمی خود را با حد سود و ضرر محدود کنید یا آن‌ها را ببندید تا در صورت قطعی اینترنت خیالتان راحت باشد.

سخن پایانی

قطعی اینترنت می‌تواند برای حوزه رمزارز ها چالش برانگیز باشد اما تا به حال همیشه راهی برای استفاده از سرویس های این حوزه در شرایط مختلف وجود داشته است. برای انجام معاملات ضروری خود می‌توانید از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز نیز استفاده کنید. این نرم افزارها هم سرویس خارجی محسوب می‌شوند و در صورت عدم دسترسی به اینترنت آزاد و وجود فیلترینگ باید از روش های ذکر شده استفاده کنید. قبل از استفاده از Dapp ها حتما از پایدار بودن ایینترنت خود اطمینان حاصل کنید تا در هنگام انجام تراکنش دچار مشکل نشوید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx