هک پروتکل انکر و سقوط استیبل کوین هلیو

پروتکل انکر
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 598 نفر

هک پروتکل انکر و سقوط استیبل کوین هلیو

بر اساس تجزیه و تحلیل زنجیره ای توسط شرکت امنیتی بلاکسک، مجموعه ای از حملات متصل به ارائه دهنده پروتکل انکر و صادرکننده استیبل کوین هلیو پروتکل مجموعاً ۲۰ میلیون دلار هزینه برای این دو پروتکل در بر داشت. اولین حمله یک محصول توکن استیکینگ که توسط انکر اداره می شد را هدف قرار داد که منجر به زیان بیش از ۵ میلیون دلاری این پلتفرم شد. همانطور که بلاکسک و دیگر تحلیلگران اشاره کردند، یک هکر ناشناس از آسیب‌پذیری در قرارداد هوشمند انکر استفاده کرد تا مقدار زیادی aBNBc را مینت کند (توکن پاداشی که با قیمت توکن بایننس کوین مرتبط است.)

هنگامی که مهاجم آن توکن‌ها را ضرب کرد، تمام نقدینگی آن را در صرافی‌های غیرمتمرکز در زنجیره BNB فروخته شد تا بیش از ۵ میلیون دلار از دسترس پروتکل خارج شود. انکر این حمله هکری را تایید کرد و افزود که در حال کار با صرافی ها برای جلوگیری از سپرده گذاری از آدرس های مرتبط با مهاجم است. از آنجایی که هکر تعداد زیادی aBNBc را در صرافی های غیرمتمرکز فروخت، قیمت توکن aBNBc بیش از ۹۹ درصد سقوط کرد. این اتفاق در را برای هک دوم باز کرد.

در هک دوم فردی حدود ۱۸۳۰۰۰ توکن aBNBc را به سرقت برد. سپس مهاجم توکن‌ها را به پروتکل هلیو صادرکننده استیبل‌کوین مبتنی بر زنجیره BNB سپرده تا وجوه را تخلیه کند. مهاجم توانست ۱۶ میلیون دلار در استیبل کوین HAY با مقدار کمی وثیقه aBNBc قرض کند زیرا سیستم اوراکل مورد استفاده توسط هلیو پروتکل نتوانست قیمت های aBNBc را پس از سقوط سریع به روز کند. مهاجم استیبل کوین HAY خود را با ۱۵ میلیون دلار  BUSD مبادله کرد که منجر به ضرر هنگفتی برای پروتکل شد. بلاکسک اشاره کرد که ۱۵ میلیون دلار از وجوه دزدیده شده در حمله دوم به صرافی ارز دیجیتال بایننس منتقل شد. به گفته چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، تاکنون ۳ میلیون دلار از این وجوه توقیف شده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx