معرفی بهترین بازار های خرید و فروش NFT

 معرفی بهترین بازار های خرید و فروش NFT
  • زمان مطالعه: 14دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3639 نفر

در دنیای امروزی که دارایی‌های غیرقابل‌تعویض NFT، بازار کریپتوکارنسی را دگرگون ساخته‌اند، انتخاب یک پلتفرم مناسب برای خرید و فروش NFT یکی از واجبات فعالیت در این حوزه محسوب می‌شود. درواقع توکن‌های NFT، دارایی‌های دیجیتالی جذابی هستند که مفهوم تمرکززدایی و مالکیت واقعی افراد را به بهترین نحو به‌جای آورده‌اند. محبوبیت این نوع ارز دیجیتال از سال ۲۰۲۰ آغاز شد و در سال ۲۰۲۱، به اوج خود رسید. در حال حاضر NFTها هنوز هم جزو پرطرف‌دارترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری هستند که روزانه بر تعداد معامله‌گران این بازار افزوده می‌شود. بیش از هزاران بازار NFT، در عرصه کریپتوکارنسی وجود دارد که خریدوفروش این توکن‌ها را برای معامله‌گران از سراسر جهان امکان‌پذیر می‌کنند. اما ازآنجاکه ان اف تی‌ها آثار بسیار ارزشمند و گران‌بهایی هستند، انتخاب یک بستر مناسب برای خریدوفروش این نوع دارایی دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. در ادامه از این مقاله به معرفی بهترین بازارهای خرید و فروش NFT می‌پردازیم.

 اوپن‌سی (OpenSea)

خرید و فروش NFT

اوپن‌سی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین بازار های NFT، شناخته می‌شود که در سال ۲۰۱۷ توسط دو کارآفرین به نام‌های الکس اتلا (Alex Atallah) و دوین فینزر (Devin Finzer)، راه‌اندازی شد. شهرت این پلتفرم با اوج‌گرفتن محبوبیت NFTها در سال ۲۰۲۱، افزایش یافت و در حال حاضر نیز یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات توکن‌های غیرقابل‌تعویض به شمار می‌رود. با استفاده از اوپن‌سی، علاقه‌مندان از سراسر جهان می‌توانند به‌راحتی NFTهای موردنظر خود را خریدوفروش کنند و یا حتی به ساخت توکن جدید بپردازند. اوپن‌سی باتوجه‌به حجم معاملاتی که دارد، به‌عنوان بزرگ‎ترین پلتفرم بازار NFT شناخته شده و بیش از ۲.۴ میلیون کاربر فعال دارد. این پلتفرم برای تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه NFTها ایجاد شده است و امکان مبادله کلکسیون‌ها و آثار ارزشمند دیجیتالی را برای تمامی علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

 لاروا لابز (Larva Labs)

خرید و فروش NFT

لاورا لابز یک شرکت توسعه نرم‌افزار است که در وهله اول به‌خاطر پروژه CryptoPunks، شناخته شد. کریپتوپانک مجموعه‌ای از شخصیت‌های دیجیتالی است که به محبوبیت NFT، کمک ویژه‌ای کرده‌اند. بااین‌حال لاورا لابز را می‌توان یکی از بهترین بازارهای خریدوفروش کلکسیون‌های NFT در نظر گرفت. این پلتفرم در سال ۲۰۰۵ توسط دکتر «جان واتکینسون» و دکتر «مت هال» تأسیس شد. هدف این پروژه ساخت و توسعه نرم‌افزارهای مختلف بود که در سال ۲۰۱۷ بازار NFT را به خود اضافه کرد. در این وب‌سایت شما می‌توانید کاراکترهای دیجیتالی را به سلیقه خود خریداری کرده و کلکسیونی از شخصیت‌های دیجیتالی موردنظر ایجاد کنید. همچنین می‌توانید یکی از شخصیت‌های دیجیتالی موجود در بازار این پلتفرم را خریداری کرده و پس از افزایش قیمت مجدداً برای فروش آن در بازار اقدام نمایید. لاورا لابز یک پلتفرم بسیار خلاق است که حدود ۳۰ هزار کاراکتر تصویری منحصربه‌فرد که تک‌تک آنها از ویژگی‌های ظاهری متفاوت برخوردار هستند را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 فاندیشن (Foundation)

فاندیشن یکی دیگر از بهترین مارکت پلیس‌های ان اف تی محسوب می‌شود که در بلاک چین اتریوم توسعه‌یافته است. این پلتفرم فعالیت خود را از سال ۲۰۲۱، آغاز کرد و از همان ابتدا رویکرد متفاوتی را ارائه داد. چراکه ورود به این بازار تنها با آپشن دعوت‌نامه امکان‌پذیر بود و به همین خاطر فقط هنرمندان واقعی در این وب‌سایت شروع به فعالیت کردند. فاندیشن پس از مدت کوتاهی با لقب بازار ۱/۱ میان هنرمندان شناخته شد. این بدان معناست که بازار فاندیشن بستری برای آثار هنری که به‌صورت تک‌نسخه‌ای بودند مورداستفاده قرار می‌گرفت. البته این پلتفرم از سال ۲۰۲۲، قانون اجباری بودن دعوت‌نامه برای ساخت NFT را حذف کرد و در حال حاضر تمامی علاقه‌مندان به حوزه ان اف تی می‌توانند به ساخت این دارایی‌های جذاب در فاندیشن مشغول شوند. پلتفرم فاندیشن بسیار کاربرپسند و ساده است. به این شکل که تمامی کاربران می‌توانند قرارداد هوشمند خود را در این بازار ایجاد کرده و NFTهای موردنظر را در این قراردادهای هوشمند بسازند.

راریبل (RARIBLE)

خرید و فروش NFT

راریبل یک بازار خرید و فروش NFT، است که امکان ساخت ساده توکن‌های غیرقابل‌تعویض را بدون نیاز به داشتن مهارت کدنویسی یا ساخت قرارداد هوشمند به فراهم می‌کند. این بدان معناست که هر شخص می‌تواند به‌سادگی و بدون نیاز به داشتن علم کدنویسی، ان اف تی موردنظر خود را ایجاد کند و یا به خریدوفروش آن بپردازد. البته این تنها بخش کوچکی از خدمات راریبل است و این پلتفرم ویژگی جذاب ایجاد بازار برای خرید و فروش NFT، را نیز ارائه می‌دهد. درواقع چه به دنبال جمع‌آوری کلکسیون‌های دیجیتالی باشید و چه قصد فروش یک NFT را داشته باشید، می‌توانید از بازار راریبل نهایت استفاده را ببرید.

 نیفتی گیت وی (Nifty Gateway)

اگر شما نیز قصد تجارت در بازار NFT را دارید، باید بگوییم که نیفتی گیت یکی از حرفه‌ای‌ترین‌ها در زمینه خود محسوب می‌شود. این پلتفرم انحصاراً برای خرید و فروش NFT مورداستفاده قرار می‌گیرد و طیف گسترده‌ای از توکن های غیرقابل‌تعویض را در دل خود جای‌داده است. بخشی از محبوبیت نیفتی گیت به دلیل توجه افراد برجسته از جمله هنرمندان و موسیقی‌دانان مشهور است. این پلتفرم با رابط کاربری ساده و ارائه گزینه‌های پرداخت متنوعی از جمله کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و ارز دیجیتال باعث شده رضایتمندی کاربران بسیاری جلب شود. یکی دیگر از مزایای نیفتی گیت استفاده از یک سیستم منحصربه‌فرد به نام dynamic pricing، برای قیمت‌گذاری ان اف تی‌ها است که بهترین نرخ را تعیین می‌کند. درواقع هدف این سیستم اطمینان از تعیین نرخ منصفانه برای خریدار و همچنین فروشنده است تا تمامی معامله‌گران بیشترین منفعت را از خریدوفروش ان اف تی‌ها کسب کنند.

بیکری سواپ (BakerySwap)

خرید و فروش NFT

بیکری سواپ اولین بازارساز خودکار منبع‌باز است که مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس (Binance) فعالیت می‌کند و خرید و فروش NFT را نیز فراهم کرده است. درواقع بیکری سواپ یک صرافی خارجی است که قابلیت خریدوفروش و ایجاد ان اف تی‌ها را نیز در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. این پلتفرم علاوه بر ارائه خدمات مربوط به NFTها قابلیت‌های دیگری نیز دارد که در زمینه خریدوفروش ارز دیجیتال، استخرهای نقدینگی و کسب سود نیز فعالیت می‌کند. این صرافی در سپتامبر ۲۰۲۰، شروع به فعالیت کرد که فروشگاه کاملی از ان اف تی‌ها را شامل می‌شود. NFTها در بیکری سواپ از طریق دو استاندارد BEP-721 و BEP-1155 عرضه می‌شوند. از استاندارد BEP-721، برای ساخت ان اف تی‌های تکی و BEP-1155 برای ایجاد کلکسیون‌های دیجیتالی هنری استفاده می‌شود.

سوپر ریر (SuperRare)

سوپر ریر را می‌توان یکی از پلتفرم‌های خاص و منحصربه‌فرد NFT، معرفی کرد. چراکه این وب‌سایت از تمامی ان اف تی‌ها پشتیبانی نمی‌کند و تنها کلکسیون توکن‌های غیرقابل‌تعویض خود را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. مجموعه ان اف تی‌های این پلتفرم همگی کمیاب و خاص هستند. درواقع هدف اصلی سوپر ریر ارائه بهترین NFTها است و تنها دارایی‌های ارزشمند را برای خریدوفروش وارد بازار خود می‌کند. درست است که قیمت NFTهای موجود در این پلتفرم نسبت به سایر ارائه‌دهندگان خدمات ان اف تی بیشتر است، اما توکن‌های این مجموعه همگی انحصاری هستند و برای افرادی که به دنبال قطعه‌های هنری ویژه می‌گردند، انتخاب‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند.

ان اف تی شوروم (NFT Showroom)

خرید و فروش NFT

ان اف تی شوروم خود را به‌عنوان یک گالری هنر دیجیتال معرفی می‌کند که بر روی بلاک چین Hive، توسعه‌یافته است. این بلاک چین بسیار انعطاف‌پذیر بوده و به همین دلیل تراکنش‌ها را با سرعت بالایی تکمیل می‌کند. این پلتفرم برای ساخت و جمع‌آوری هنرهای دیجیتالی کمیاب بهترین بستر است و در عین سادگی خدمات ان اف تی را ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های بارز سوپر ریر این است که افراد علاقه‌مند به ساخت آثار هنری می‌توانند به‌صورت رایگان NFTهای خود را در این پلتفرم خریدوفروش کنند.

مینتیبل (Mintable NFT)

مینتیبل یکی دیگر از بازار های NFT رایگان است که به خالقان ان اف تی این امکان را می‌دهد تا با کمترین سرمایه به ایجاد، خریدوفروش ان اف تی مشغول شوند. مینتیبل یک فضای ساده و شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهد که تمامی کاربران می‌توانند در این فضا ساخت ان اف تی و خریدوفروش آن به ساده‌ترین شکل ممکن شروع کنند. یکی از مزایای اصلی این پلتفرم عدم نیاز به داشتن آگاهی کدنویسی و ساخت قرارداد هوشمند است که معمولاً برای ساخت NFTها در سایر پلتفرم‌ها ضروری است. کاربران می‌توانند در مینتیبل آثار هنری، ویدئوها، تصاویر، گیف‌ها و غیره را در قالب توکن‌های NFT ایجاد کرده و با استاندارد ERC-71، در بلاک چین اتریوم توسعه دهند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین بازارهای تجارت توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFTها پرداختیم. بازارهایی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته‌اند شامل OpenSea، Rarible و SuperRare و… می‌شوند. این بازارها به عنوان یک بازار جهانی برای هنرمندان، افراد متخصص و کاربران عادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله، با استفاده از معیارهایی مانند حجم تجارت، کف قیمت، کیفیت و امکانات جانبی، بهترین بازارهای NFT را معرفی کردیم. با توجه به رشد چشمگیر این بازارها، شناختن بهترین بازارهای NFT می‌تواند به کاربران در تصمیم‌گیری در مورد خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین حمایت از هنرمندان کمک کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx