آیا قیمت بیت کوین اصلاح می‌شود؟

قیمت بیت کوین
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 563 نفر

 چرا باید منتظر اصلاح ۴۰ درصدی باشیم؟

قیمت بیت کوین پس از گذر از ۵۰ هزار دلار، تا ۵۳ هزار دلار بالا رفت و بعد از آن با یک عقب‌نشینی غافلگیرکننده مواجه شد. با وجود پیش‌بینی‌های مثبت برای این ارز دیجیتال، احتمال اصلاح قیمت BTC مطرح شده است. مایکل ون دی پاپ (michael van de poppe)، تحلیلگر شناخته‌شده ارزهای دیجیتال، معتقد است که این اصلاح ممکن است تا ۴۰ درصد رخ دهد.

احساسات بازار همیشه اشتباه می‌کنند

پاپ در پستی که در X (توییتر سابق) منتشر کرده، به عوامل مختلفی اشاره می‌کند که می‌توانند بر قیمت بیت کوین، چه مثبت و چه منفی، تأثیر بگذارند. یکی از این عوامل، سنتیمنت بازار است. او توضیح می‌دهد که سنتیمنت بازار «همیشه یک شاخص اشتباه» است و سرمایه‌گذاران نباید آن را در استراتژی خود به کار بگیرند. برای اثبات این موضوع، پاپ چند مثال می‌زند که در آن‌ها احساسات بازار اشتباه بوده‌اند. مورد اول، تأیید ETF بیت کوین بود که منجر به پیش‌بینی‌هایی برای رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی بیت کوین شد. با این حال، قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود نرسید. این تحلیلگر توضیح می‌دهد: «قدرت بازار قبلاً در عملکرد واقعی قیمت منعکس شده بود، اما سنتیمنت همیشه با احساسات پیش می‌روند و احساسات تأثیر منفی بر ترید/سرمایه‌گذاری دارند.»

پاپ همچنین به مورد دیگری اشاره می‌کند که در آن احساسات بازار اشتباه بود و آن زمانی بود که قیمت از ۴۹ هزار دلار به ۳۹ هزار دلار سقوط کرد. این به دلیل خروج سرمایه از صندوق GBTC گری اسکیل بود که بازار انتظار ادامه آن را داشت. با این حال، خروج سرمایه در نهایت کند شد و به قیمت بیت کوین اجازه داد دوباره افزایش پیدا کند.

قیمت بیت کوین

michael van de poppe تحلیلگر مطرح بازار کریپتو

مورد آخر، روند فعلی بازار است که به گفته تحلیلگر با استقبال زیادی روبرو شده است. همانطور که انتظار می‌رفت، احساسات سرمایه‌گذاران این است که این استقبال ادامه خواهد داشت، اما این متخصص ارزهای دیجیتال توضیح می‌دهد که در چنین شرایطی، «احساسات همیشه از واقعیت فراتر می‌رود و قیمت را خیلی بیشتر از آنچه هست نشان می‌دهد، به همین دلیل است که مردم شروع به از دست دادن پول می‌کنند.»

آیا قیمت بیت کوین ۴۰ درصد اصلاح خواهد شد؟

این تحلیلگر پس از افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که برای ورود به بازار، چه برای ترید و چه برای سرمایه‌گذاری، یک گیم پلن (نقشه بازی) داشته باشند. او خاطرنشان می‌کند که با تغییر شرایط اقتصادی کلان، احتمال اصلاح بازار وجود دارد. یکی از این عوامل، تورم است که هفته گذشته بالاتر از حد انتظار بود، و همچنین کاهش ورودی سرمایه با شروع خروج سرمایه‌گذاران از بازار.

پاپ توضیح می‌دهد که ورودی سرمایه فقط به ETF های بیت کوین محدود نمی‌شود، بلکه مسیرهای دیگری نیز برای ورود سرمایه وجود دارد که سرمایه‌گذاران ممکن است از آن‌ها برای فروش کوین‌های خود استفاده کنند. پاپ هشدار می‌دهد: «این اصلاحات با سنتیمنت فعلی بازار، سریع خواهند بود. نمی‌دانم دقیقاً از کجا شروع می‌شوند، اما با توجه به داده‌ها، منطقی است که تصور کنیم بازار در محدوده ۵۳ تا ۵۸ هزار دلار به اوج خود رسیده و از آنجا ۲۰ تا ۴۰ درصد اصلاح را تجربه کند.»

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx