افزایش عرضه استیبل‌کوین‌ها، نشانه ورود سرمایه به بازار ارز دیجیتال است

بازار ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 253 نفر

رشد ارزش کل بازار استیبل‌کوین‌ها نشان‌دهنده افزایش جریان سرمایه به بازار ارز دیجیتال و آمادگی سرمایه‌گذاران برای نوسانات پیش روی بازار است.

هفته گذشته، بیت کوین با سوار شدن بر موج صعودی که از پاییز گذشته آغاز شده بود، از سطح حساس ۵۲ هزار دلاری عبور کرد. بازگشت بیت کوین به تقریباً همان ارزش پس از فروپاشی FTX یک نقطه عطف مهم برای صنعتی است که در بیشتر سال گذشته با وضعیت خرسی بازار دست و پنجه نرم می‌کرد. حرکت صعودی بیت کوین با افزایش ارزش کل بازار استیبل‌کوین‌های بزرگ، به ویژه USDT ، USDC  و DAI همراه بود. این سه غول استیبل‌کوین‌ها شاهد رشد ارزش کل بازار خود از ۱۳۱.۲۳۲ میلیارد دلار به ۱۳۲.۴۷۲ میلیارد دلار بین ۱۳ تا ۱۸ فوریه بودند که نشان‌دهنده تقاضای رو به افزایش برای آن‌ها است.

استیبل‌کوین‌ها پلی بین ارزهای فیات و بازار ارزهای دیجیتال هستند و بخش عمده‌ای از جفت‌های معاملاتی و در نتیجه، عمده نقدینگی بازار را تشکیل می‌دهند. افزایش ارزش کل بازار آن‌ها نشان‌دهنده نرخ پذیرش بالای استیبل‌کوین‌ها و تأیید مجدد آن‌ها به‌عنوان یک ابزار ترجیحی برای تعامل با ارزهای دیجیتال است.

با نگاهی به داده‌ها، در عرضه سه استیبل‌کوین برتر طی ۳۰ روز گذشته افزایش ۳.۴۷۵ درصدی مشاهده می‌شود. این افزایش عرضه می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد، اما به احتمال زیاد یک فشار سراسری در کل بازار برای انتقال دارایی‌ها (اعم از فیات یا کریپتو) به استیبل‌کوین‌ها جهت آماده شدن برای انجام معاملات در آینده است. این نشان می‌دهد که بازار انتظار فعالیت در هفته‌های آینده را دارد و برای ورود یا خروج سریع‌تر نقدینگی از بیت کوین آماده می‌شود.

بازار ارز دیجیتال

این موضوع با افزایش قابل توجه شاخص SSR نیز تایید می‌شود. SSR یک معیار مهم است که عرضه استیبل کوین‌ها را نسبت به ارزش بازار بیت کوین اندازه‌گیری می‌کند و نشان می‌دهد که عمق نقدینگی بازار و قدرت خرید بالقوه بازار چقدر است. SSR بالاتر نشان می‌دهد که استیبل‌کوین‌های بیشتری نسبت به بیت کوین وجود دارد، بنابراین اگر عرضه استیبل کوین به بیت کوین تبدیل شود، قدرت خرید بالقوه می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد. قرار گرفتن SSR در بالای باند بولینگر بالایی از ۱۴ تا ۱۶ فوریه نشان‌دهنده افزایش غیرمعمول در قدرت خرید بالقوه است. این موضوع می‌تواند نشان دهد که سرمایه‌گذاران برای حرکت به سمت بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال آماده می‌شدند، که با افزایش قیمت مشاهده‌شده بیت کوین در این دوره مطابقت دارد.

قیمت بیت کوینافزایش قیمت بیت کوین، همراه با رشد ارزش کل بازار و عرضه استیبل‌کوین‌های بزرگ، نشان‌دهنده هجوم سرمایه به بازار ارز دیجیتال است. روندهای مشاهده‌شده استیبل‌کوین‌ها نقش حیاتی آن‌ها را در اکوسیستم کریپتو برجسته می‌کند که نه تنها به عنوان پناهگاه‌های امن در زمان نوسانات عمل می‌کنند، بلکه به عنوان ابزارهای ضروری برای استقرار سرمایه در بیت کوین نیز عمل می‌کنند.

روندهای هفته گذشته به خوبی نشان می‌دهد که بازار استیبل‌کوین‌ها تا چه حد با بیت کوین در ارتباط است و چگونه تغییرات در عرضه و ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها می‌تواند به عنوان شاخصی از فعالیت‌های آتی بازار عمل کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx