چرا پذیرش بیت‌کوین توقف‌ناپذیر است؟

افزایش پذیرش بیت کوین
  • زمان مطالعه: ۵دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1206 نفر

بیت کوین به دلیل ویژگی ضد تورمی خود، یک سرمایه گذاری بلند مدت جذاب محسوب می‌شود. اما ویژگی دیگری که اغلب نادیده گرفته می‌شود، تغییر ناپذیری بیت کوین است؛ ویژگی‌ای که می‌تواند به افزایش پذیرش بیت کوین سرعت ببخشد.

بیت کوین در روزهای اخیر شاهد افزایش تسلط اجتماعی (social dominance) بوده است؛ چراکه چشم‌انداز تایید ETF های بیت کوین بهبود یافته است. با گذشت هر روز، احتمال وقوع یک رویداد مثبت بزرگ برای بیت کوین بیشتر می‌شود. بیت کوین، در حین دست و پنجه نرم کردن با بازار خرسی، شاهد احیای خوش‌بینی ها در مورد آینده خود بوده است. این امر در شاخص تسلط اجتماعی بیت‌کوین مشهود است.

شاخص تسلط اجتماعی بیت کوین، روز گذشته به بالاترین سطح ماهانه خود رسید. این اتفاقی نیست، زیرا پس از اتمام مهلت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای اعتراض به حکم دادگاه ETF گری اسکیل، امیدها برای تایید اولین ETF بیت کوین افزایش یافته است. با این حال، این همه ماجرا نیست. فراری، شرکت معروف خودروسازی ایتالیایی، به تازگی اعلام کرده است که بیت کوین را جهت پرداخت برای فروش خودروهایش قبول خواهد کرد.

پذیرش بیت کوین

تصمیم فراری برای پذیرش بیت کوین، سرعت روبه‌رشد افزایش پذیرش بیت کوین توسط مشاغل اصلی را در مقیاس جهانی برجسته می‌کند.

چرخ های پذیرش بیت کوین می تواند سریعتر بچرخد

تصمیم فراری برای پذیرش بیت کوین، سرعت روبه‌رشد افزایش پذیرش بیت کوین توسط مشاغل اصلی را برجسته می‌کند. با این حال، دلایل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند منجر به افزایش پذیرش بیت کوین شود.

یکی از ویژگی های اصلی بیت کوین، ویژگی ضد تورمی آن است که این رمزارز را به یک سرمایه گذاری بلند مدت جذاب تبدیل می‌کند. اما ویژگی دیگری نیز وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شود. تغییرناپذیری (immutability) بیت کوین، آزادی و رهایی از بند سیستم های مالی سنتی و رژیم های استبدادی را ارائه می‌دهد.

تغییرناپذیری (immutability) بیت کوین

ویژگی تغییرناپذیری بیت کوین، آن را پایدار و باثبات و همچنین و غیر قابل دست‌کاری می‌کند. بیایید ببینیم که چگونه این موضوع می‌تواند به افزایش پذیرش بیت کوین منجر شود.

واقعیت این است که دولت ها در حال اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تر هستند، چراکه به دنبال کنترل بیشتر بر مردم هستند. این واقعیت به‌ویژه در کانادا مشهودتر است؛ جایی که به تازگی بانک ها اختیار پیدا کرده‌اند که بدون نیاز به حکم دادگاه، حساب های بانکی را مسدود کنند. چین نیز از مدت‌ها قبل دارای یک سیستم اعتبار اجتماعی بوده است که می‌تواند برخی از آزادی های اجتماعی را سلب و در صورت عدم رعایت برخی قوانین، دسترسی به امور مالی را غیرممکن کند.

بیت کوین

با دارا بودن ویژگی تغییر ناپذیری، بیت کوین می‌تواند به عنوان یک محافظ در برابر استبداد مالی و نظارتی عمل کند.

چنین اقداماتی، داشتن کنترل و تسلط بر امور مالی مردم را برای دولت‌ها آسان‌تر می‌کند. به همین خاطر، نتیجه بلند مدت می‌تواند به تقاضای بیشتر برای بیت کوین منتهی شود؛ چراکه طبیعی است تا مردم سعی کنند آزادی و به طور ویژه آزادی مالی داشته و آن را حفظ کنند. با دارا بودن ویژگی تغییر ناپذیری، بیت کوین می‌تواند به عنوان یک محافظ در برابر استبداد مالی و نظارتی عمل کند. اگر دولت ها تلاش کنند تا تراکنش های بیت کوین را ردیابی یا مسدود کنند، این کار برای آن‌ها بسیار دشوار و حتی غیرممکن خواهد بود.

نتیجه گیری

بیت کوین به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، مانند ضد تورمی بودن و تغییرناپذیری، یک دارایی جذاب برای سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. در سال‌های اخیر، شاهد افزایش پذیرش بیت کوین توسط مشاغل و افراد گوناگون بوده‌ایم. این روند به احتمال زیاد در آینده نیز ادامه خواهد داشت، چراکه دولت ها در حال اعمال کنترل بیشتر بر امور مالی مردم هستند و مردم هم به دنبال آزادی مالی بیشتر.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx