رابرت کیوساکی و نظرات و دیدگاه های جنجالی او درباره اقتصاد

رابرت کیوساکی
  • زمان مطالعه: ۱۰دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 639 نفر

رابرت تورو کیوساکی (Robert Toru Kiyosaki) سرمایه گذار، منتقد اقتصاد، نویسنده و سخنران انگیزشی اهل ایالات متحده آمریکا است که بیشتر به خاطر کتاب پرفروش پدر پولدار پدر بی پول (Rich Dad Poor Dad) شناخته می‌شود. این کتاب به آموزش اصول مالی و سرمایه گذاری به خوانندگان می‌پردازد. این کتاب که در سال ۱۹۹۷ منتشر شده است، به سرعت به یکی از پر فروش ترین کتاب های مالی در جهان تبدیل شد و به بیش از ۵۱ زبان ترجمه و تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است.

زندگینامه رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی در ۸ آوریل  ۱۹۴۷ (۱۷ فروردین ۱۳۲۶) در شهر هیلو، در ایالت هاوایی به دنیا آمد. پدرش یک مدرس اقتصاد و پدرخوانده‌اش یک سرمایه گذار موفق بود. او در سال ۱۹۶۹ از آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده فارغ‌التحصیل شد و سپس به عنوان افسر در جنگ ویتنام خدمت کرد.

پس از پایان جنگ، کیوساکی به تجارت روی آورد و در سال ۱۹۷۷ شرکتی را تأسیس کرد که اولین کیف پول های مردانه را که ترکیبی از نایلون و ولکرو بود به بازار عرضه کرد. این محصول، بعدها به یک دستاورد مولتی میلیون دلاری جهانی تبدیل شد و کیوساکی را به یک میلیونر تبدیل کرد.

کیوساکی در سال ۱۹۸۵ به آموزش سرمایه گذاری و کسب و کار روی آورد. او در سال ۱۹۹۷ کتاب «پدر پولدار پدر بی پول» را منتشر کرد که به سرعت به یکی از پر فروش ترین کتاب های مالی در سطح جهان تبدیل شد. این کتاب که بر اساس تجربیات کیوساکی از پدرش و پدر دوستش نوشته شده است، تفاوت بین ذهنیت یک «کارگر» و ذهنیت یک «سرمایه گذار» را توضیح می‌دهد.

کیوساکی تاکنون بیش از ۴۰ کتاب نوشته است که بسیاری از آن‌ها به لیست پر فروش ترین کتاب های مالی در جهان وارد شده‌اند. او همچنین یک سخنران انگیزشی موفق است و در سراسر جهان سخنرانی هایی در حوزه سرمایه گذاری، کسب و کار و موفقیت ارائه می‌دهد.

کیوساکی در حال حاضر با همسرش کیم کیوساکی زندگی می‌کند. آن‌ها مؤسس بنیاد آموزشی کیوساکی هستند که هدف آن آموزش اصول مالی و سرمایه‌گذاری به جوانان است.

کتاب های پر فروش رابرت کیوساکی

  • پدر پولدار پدر بی پول (۱۹۹۷)
  • کسب ثروت به روش پدر پولدار (۲۰۰۰)
  • پدر پولدار پدر بی‌پول برای کودکان (۲۰۰۳)
  • مدرسه کسب و کار پدر پولدار (۲۰۰۶)
  • پدر پولدار پدر بی‌پول برای نوجوانان (۲۰۰۹)
  • پدر پولدار پدر بی‌پول برای زوج ها (۲۰۱۱)
  • پدر پولدار پدر بی‌پول برای کارمندان (۲۰۱۲)
  • پدر پولدار پدر بی‌پول برای والدین (۲۰۱۴)
  • پدر پولدار پدر بی‌پول برای سرمایه گذاران (۲۰۱۵)

کیوساکی به دلیل برخی از نظرات و توصیه‌های مالی خود مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی از منتقدان معتقدند که او اصول مالی پیچیده را به طور ساده‌سازی‌شده بیان می‌کند و توصیه های او ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. با این حال، کیوساکی همچنان یکی از محبوب‌ترین نویسندگان و سخنرانان مالی در جهان است. کتاب‌های او به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان کمک کرده است تا با اصول مالی و سرمایه‌گذاری آشنا شوند.

دیدگاه کیوساکی در مورد اقتصاد و آینده مالی جهان

رابرت کیوساکی، یکی از منتقدان سرسخت سیستم اقتصادی کنونی است. او معتقد است که سیستم مالی جهان ناعادلانه و غیر قابل اعتماد است. کیوساکی همچنین معتقد است که دلار آمریکا در حال سقوط است و ارزهای دیجیتال جایگزین آن خواهند شد.

کیوساکی در کتاب «پدر پولدار پدر بی پول» می‌نویسد:

«اقتصاد کنونی یک بازی است که توسط افرادی که پول دارند ساخته شده است. این بازی به نفع آنها است و به ضرر کسانی است که پول ندارند.»

کیوساکی معتقد است که این سیستم مالی ناعادلانه است زیرا به افراد (صاحب قدرت) اجازه می‌دهد تا با چاپ پول، ارزش پول را کاهش دهند. به عقیده وی، این امر به نفع کسانی است که دارایی های زیادی دراختیار دارند.

او همچنین بارها اظهار داشته که دلار آمریکا در حال سقوط است. او بر این باور است که این سقوط اجتناب‌ناپذیر است زیرا دولت آمریکا تاکنون بیش از حد پول چاپ کرده است.

کیوساکی در کتاب «جهان پولدار در حال سقوط است» می‌نویسد:

«دلار آمریکا در حال سقوط است. این سقوط اجتناب‌ناپذیر است.»

نظر رابرت کیوساکی در مورد ارزهای دیجیتال و بیت کوین

رابرت کیوساکی، یکی از حامیان سرسخت ارزهای دیجیتال و بیت کوین است. او معتقد است که ارزهای دیجیتال می‌توانند جایگزین ارزهای فیات شوند و همچنین می‌توانند به مردم قدرت بیشتری در کنترل دارایی های خود بدهند.

کیوساکی معتقد است که ارزهای دیجیتال جایگزین دلار آمریکا خواهند شد. او معتقد است که ارزهای دیجیتال یک سیستم مالی عادلانه و قابل اعتمادتر نسبت به سیستم مالی فعلی هستند.

کیوساکی در کتاب «پول هوشمند» می‌نویسد:

«ارزهای دیجیتال جایگزین دلار آمریکا خواهند شد.»

از جمله اظهار نظر های کیوساکی در مورد بیت کوین، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«بیت کوین یک انقلاب است.»

«ارزش بیت کوین به این دلیل است که مردم می‌خواهند آن را داشته باشند.»

«ارزش بیت کوین به این دلیل است که هیچ کس نمی‌تواند آن را چاپ کند.»

کیوساکی شدیدا باور دارد که بیت کوین به یکی از مهم‌ترین دارایی های جهان تبدیل خواهد شد. او پیش بینی کرده است که قیمت بیت کوین در آینده می‌تواند به ۱ میلیون دلار نیز برسد.

نتیجه گیری

رابرت کیوساکی یکی از مشهورترین چهره های مالی در جهان محسوب می‌شود. او با کتاب «پدر پولدار پدر بی پول» میلیون ها نفر را با اصول سرمایه گذاری و کسب و کار ها آشنا کرده است. کیوساکی از ارزهای دیجیتال و بیت کوین به عنوان فرصت های سرمایه گذاری بسیار مناسب برای آینده نیز حمایت می‌کند.

البته، نظرات کیوساکی در مورد ارزهای دیجیتال و بیت کوین همیشه مورد موافقت همه قرار نگرفته است. برخی از افراد معتقدند که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارای ریسک قابل توجهی است و ارزش آن‌ها ممکن است در آینده به اندازه ای که کیوساکی تصور می‌کند رشد نکنند. با این حال، کیوساکی از چهره های تأثیرگذار در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و نظرات و دیدگاه های او توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان دنبال می‌شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx