جاسوسان چینی سعی کردند مقام آمریکایی را با بیت کوین بخرند

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 422 نفر

رشوه با بیت کوین

گوچون هه و ژنگ وانگ توسط وزارت دادگستری متهم به تلاش برای وادار کردن یک مقام دولتی ایالات متحده به تحویل اسناد هستند. این مقالات مربوط به تحقیق در مورد غول فناوری و مخابرات چین بود. بعداً وال استریت ژورنال تأیید کرد که این پرونده مربوط به هواوی است.

گزارش شده است که هر دو جاسوس در سال ۲۰۱۹ با یک مامور FBI تماس گرفتند و برای اسناد درخواستی بیش از ۶۰۰۰۰ دلار جایزه دادند. برای جلوگیری از سوء ظن، پرداخت به بیت کوین انجام میشد.

اکنون جاسوسان چینی به دلیل تلاش برای ممانعت از روند جنایی و توطئه برای عمل، به عنوان یک عامل غیرقانونی برای یک کشور خارجی با اتهاماتی روبرو خواهند شد.

وزارت دادگستری ادعا می کند که در سپتامبر ۲۰۲۲، جاسوسان برای ارسال اطلاعات اضافی در مورد پرونده، پرداخت های جدیدی را به بیت کوین ارائه کردند. داده های درون زنجیره ای نشان می دهد که نمایندگان در ماه بعد مبلغ ۲۰۰۰۰ دلار را به صورت ارز دیجیتال پرداخت کرده اند.

این مورد می‌تواند سرکوب این سرویس‌های اختلاط را توسط دولت ایالات متحده بیشتر کند. در ماه اوت، وزارت خزانه داری این کشور تورنادو کش را تحریم کرد. ادعا این بود که این پلتفرم توسط گروه های مختلف جنایتکار و تروریستی برای پولشویی و پنهان کردن ردپای در دنیای رمزنگاری استفاده می شود.

چین مقابل آمریکا

محکومیت اخیر جاسوسان چینی می تواند تنش بین دو ابرقدرت را تشدید کند. مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، در توضیح این پرونده گفت، وزارت دادگستری، “تلاش های هیچ قدرت خارجی برای تضعیف حاکمیت قانون که دموکراسی ما بر آن استوار است را تحمل نخواهد کرد.”

دادستان بریون پیس گفت که مقامات اطلاعاتی دولت چین می‌خواهند جلوی یک پرونده جنایی در حال انجام علیه یکی از بزرگترین شرکت‌های چین را بگیرند. هواوی ادعا می کند اطلاعات را از طریق دکل های تلفن همراه نصب شده در ایالات متحده به چین منتقل کرده است. بزرگترین نگرانی دولت ایالات متحده این است که این شرکت اطلاعات محرمانه ای را در مورد پایگاه های نظامی خود ارسال کرده است.

دو کشور در سال های اخیر در چندین جنبه دیگر از جمله در اطراف تایوان اصطکاک و اختلاف نظرهایی را جمع آوری کرده اند.

بسیاری بیم آن دارند که بدتر شدن این مسائل می تواند درگیری را مخرب تر از روسیه و اوکراین آغاز کند. این مطمئناً بازار ارزهای دیجیتال و کل اقتصاد جهانی را متزلزل خواهد کرد.

در مورد پرونده هوآوی، گوچون هه و وانگ به ترتیب با ۶۰ سال و ۲۰ سال زندان مواجه خواهند شد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx