پیش‌بینی کف نهایی قیمت بیت‌کوین توسط PlanB

بیت‌کوین
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 559 نفر

تحلیلگر و خالق مدل «انباشت به جریان (S2F)» بیت‌کوین، پلن بی (PlanB)، سطحی را شناسایی کرده که به عقیده‌ی او، قیمت بیت‌کوین (BTC) هرگز از آن پایین‌تر نخواهد آمد. طبق توییت این تحلیلگر بحث‌برانگیز، احتمال بسیار کمی وجود دارد که بیت‌کوین به زیر ۳۳ هزار دلار، که میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای آن نیز هست، سقوط کند. این پیش‌بینی شامل افت‌های پس از نصف شدن پاداش استخراج (هاوینگ) و بازارهای نزولی بعدی می‌شود.

بیت‌کوین همچنان بالای ۳۳ هزار دلار باقی خواهد ماند

نتیجه‌ی آخرین تحلیل پلن بی با پیش‌بینی او در اوایل فوریه متفاوت است. او در آن زمان گفت که قیمت بیت‌کوین ممکن است از ۴۰ هزار دلار که قیمت تحقق‌یافته‌ی پنج ماهه‌ی آن بود، پایین‌تر نرود.

بیت‌کوین به تازگی از ضررهای ناشی از فروش سرمایه‌گذاران پس از چراغ سبز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین، بهبود یافته بود. قیمت این ارز دیجیتال به ۴۵ هزار دلار رسیده بود و PlanB گفت که سقوط به سطوح زیر ۴۰ هزار دلار ممکن است دیگر تکرار نشود.

این تحلیلگر برای اثبات ادعای خود، قیمت‌های تحقق‌یافته‌ی بیت‌کوین در مقیاس‌های مختلف را مشخص کرده است: قیمت‌های تحقق‌یافته‌ی ۲ ساله و ۵ ماهه به ترتیب ۳۲ هزار دلار و ۴۰ هزار دلار و یک قیمت کلی ۲۳ هزار دلار. از آنجایی که جهش بیت‌کوین باعث شده بود قیمت آن از تمام قیمت‌های تحقق‌یافته فراتر رود، به نظر نمی‌رسید که این دارایی دوباره به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کند.

با این حال، با تغییر در پویایی درون شبکه (آنچین) و ادامه‌ی روند صعودی بازار، پلن بی پیش‌بینی‌های خود را تغییر داده و اعلام کرده است که بیت‌کوین از ۳۳ هزار دلار پایین‌تر نخواهد رفت. قیمت کلی تحقق‌یافته به ۲۹ هزار دلار افزایش یافته است و قیمت‌های تحقق‌یافته‌ی ۲ ساله و ۵ ماهه نیز به ترتیب به ۴۴ هزار دلار و ۶۰ هزار دلار رسیده‌اند. او قیمت‌های تحقق‌یافته‌ی ۲ ساله و ۵ ماهه را به عنوان کف حمایتی محتاطانه و بلندپروازانه شناسایی کرد که بیت‌کوین هرگز در طول بازارهای صعودی از آن‌ها پایین‌تر نمی‌رود.

تحلیل بیت‌کوین

خط برگشت ناپذیر بیت‌کوین؟

از برخی جهات، پیش‌بینی PlanB با پیش‌بینی تحلیلگر الگوی معاملاتی، Trader Alan، همسو است. او در توییتی در ماه مارس گفت که بیتکوین در این ماه به یک «خط برگشت ناپذیر» برخورد خواهد کرد. Trader Alan با نشان دادن نموداری از خطوط برگشت ناپذیر ثبت شده در چرخه‌های قبلی، توضیح داد که بیت‌کوین هرگز به سطح ۶۰ هزار دلار، که قیمت تحقق‌یافته‌ی ۵ ماهه‌ی آن است و توسط PlanB شناسایی شده، باز نخواهد گشت.

اگرچه تحلیل S2F مدل پلن بی در چندین مورد دقیق بوده است، این مدل همچنین با برخی شکست‌ها مواجه شده است و ممکن است توسط اعضای جامعه‌ی ارزهای دیجیتال نادرست تلقی شود. با این حال، ماه‌های آینده نشان خواهند داد که آیا حق با اوست یا خیر.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx