خاطرات یک تحلیلگر از سقوط سال ۲۰۱۷ بیت کوین

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 13دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 419 نفر

همه چیز با سقوط بیت کوین در سال ۲۰۱۷ شروع شد. فکر اولیه من این بود که “خودم را در چه جهنمی قرار دادم؟”

تمام پولی که سال قبل برای بیت کوین گذاشتم ۸۰ درصد کاهش یافته بود. کم کم داشتم استراتژی خروج و ثروت تازه کشف شده ام را در مقابل چشمانم کاهش می دادم. چیزی که فکر می‌کردم یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی بود که انجام دادم در یک چشم به هم زدن به یکی از بدترین کابوس‌های من تبدیل شد. پس از روزها ناباوری، سفری را شروع کردم تا بفهمم این بیت کوین چیست و چگونه می‌توانم از آنچه سقوط برام به جا گذاشت بهترین استفاده را ببرم.

من اصالتا اهل راکت سیتی (معروف به هانتسویل، آلاباما) هستم – جایی که خطرات اصلی مربوط به این است که آیا شما طرفدار آلاباما یا آبرن هستید یا نه و بررسی می کنید که این اطلاعات را به چه کسی افشا کنید – اما در اینجا من با چالش برانگیزترین آنها روبرو شدم. سوالی که همه بیت کوین‌داران جدید با آن مواجه هستند: آیا الان وقت فروش است؟ من می دانم که افرادی که این را می خوانند احتمالاً فریاد می زنند: “قطعا نه!” اما در سال ۲۰۱۷، به نظر غیرقابل تصور بود. این تا حدودی به همین دلیل است که من به آموزش افراد تازه کار بیت کوین علاقه دارم زیرا قبلاً در ان مرحله بوده ام. من که خودم تازه کار بودم، تقریباً همه چیز را با بیت کوین تحقیق کردم و خریدم تا بتوانم یاد بگیرم.

تبدیل تهدید به فرصت

من «اینترنت پول» نوشته آندریاس ام. آنتونوپولوس را خواندم، ویدیوهای یوتیوب زیادی را تماشا کردم و به پادکست «قصه‌های سرداب» گوش دادم، از جمله چیزهایی که همسرم هنوز مرا نبخشیده است. با این حال، خواندن “استاندارد بیت کوین” توسط Saifedean Ammous زمانی بود که من کاملاً از موضوع بی اطلاع بودم. شیفتگی و کشف من تبدیل به بشارت کامل بیت کوین برای خانواده، دوستان، غریبه ها در فروشگاه مواد غذایی و هر کسی که به آن گوش می دهد تبدیل شد. با کمال تعجب، تقریباً همه کسانی که با آنها صحبت کردم به آنها گوش دادند و هنوز هم از من برای معرفی سخت‌ترین پول تاریخ به آنها تشکر می‌کنند.

در خانواده به من لقب “مرد بیت کوین” داده بودند. به سرعت به مسابقات گاو نر ۲۰۲۰ بروید. من با تماس‌های تلفنی، پیامک و دی‌ام‌های کسانی که به پیام‌های جعبه صابون من گوش نمی‌دادند، بمباران شدم. با گذشت زمان، شروع به فکر کردن به بهترین راه برای جمع کردن همه این افراد کردم تا مجبور نباشم چندین بار یک مکالمه داشته باشم. من به توییتر رفتم تا ببینم برخی از پادکسترها و نویسندگان مورد علاقه من در مورد چه چیزی بحث می کنند و BitcoinTwitter را کشف کردم. شبیه فیلم «بازیکن یک آماده» بود – پر از دمدمگی، فردیت، جوک‌های درونی، پست‌های مزخرف . متوجه شدم که ساعت‌ها در حال پیمایش هستم، نمی‌توانم ریتویت کنم یا پاسخ بدهم زیرا این اولین حمله من به توییتر بود.

من در مورد یک جلسه بیت کوین در نشویل با خبر شدم، اما چند ماه برای شرکت در آن منتظر ماندم زیرا مطمئن نبودم که چه انتظاری داشته باشم. اینجا من “مرد بیت کوین” بودم، اما هیچ کس دیگری خارج از حلقه من آن را نمی دانست. من باید آن را تغییر می دادم، اما نمی دانستم از کجا شروع کنم.

وقتی بالاخره تصمیم گرفتم در جلسه شرکت کنم، فقط می‌خواستم ببینم که آموزش دادن به دیگران در مورد بیت کوین و ارتباط احتمالی با سایر بیت کوین‌کنندگان چگونه است. نمی‌دانستم که این ملاقات سفر من را منجنیق می‌کند و نام مستعار جدید “کانکتور” را توسط دوستم که جلسه اشویل را اداره می‌کند، به من می‌دهد.

کنفرانس های بیت کوین

با ایمان و توکل به خدا من را به این ملاقات سوق داد. خدا و خانواده جدید بیت کوین من برای من بسیار خوب بوده اند. من روابطی را با سایر سازمان‌دهندگان ملاقات ایجاد کردم و ایده‌ها و دیدگاه‌هایم را با آنها به اشتراک گذاشتم و به یک کنفرانس دو روزه در آستین، تگزاس که در LABS Pleb میزبانی شد، دعوت شدم. زمان من در آنجا برایم جذاب بود و توجه آنها به جزئیات مرا تحت تأثیر قرار می داد. آنها فرمولی دارند که کار می کند و من افتخار کردم که از آنها یاد بگیرم. از قدم زدن در خیابان‌های آستین تا قدم زدن به بزرگترین کنفرانسی که تا به حال در آن شرکت کرده‌ام، که در آن زمان برای من شانس به نظر می‌رسید، اما معتقدم بزرگ‌تر از این بود، واقعاً لطف خدا بود.

کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۲ فراتر از هر چیزی بود که بتوانم تصور کنم. حضور در آن علاقه و هدف من از کار در فضای بیت کوین را تقویت کرد. این من را در معرض برخی از باهوش ترین افراد در سراسر جهان قرار داد که عطش مشابهی برای ایجاد مشاغل، پرتقال کردن و تغییر زندگی مردم عادی دارند. وقتی در کنفرانس نبودم، وقتم در یک Airbnb سپری می‌شد که من و سایر بیت‌کوین‌داران را در خود جای داده بود. ما به راحتی می‌توانستیم یک سریال تلویزیونی واقعی با تمام شخصیت‌ها، گفتگوها، طوفان فکری و انتخاب غذا داشته باشیم. روابط من با هر یک از آن افراد تکامل یافته است و من برای همیشه از آن زمان و تجربه پیوند سپاسگزارم.

همه چیز زمانی کامل شد که در طول کنفرانس فرصتی برای داوطلب شدن در غرفه meetup پیدا کردم. در سال ۲۰۱۴، این یک “مجله بیت کوین” بود که در یک کارخانه آبجوسازی محلی که برای من متمایز بود، نشست. من نمی دانستم چیست، بنابراین آن را برداشتم و شروع به خواندنش کردم. در این سفر، یادآوری ایمان و دلیل شروع مسیر بیت کوین بسیار مهم است. برای برخی، این برای سود یا محافظت در برابر تورم است، برای برخی دیگر، داشتن “F you money” است. برای من، این چیزها و فرصتی برای همه برای داشتن آزادی و حاکمیت است که در دنیای امروز بدون بیت کوین محقق نمی شود. من در نهایت با یک بیت کوین کننده محلی دیگر و ما آشنا شدم.

موافقت کردیم که باید ملاقات خود را در راکت سیتی شروع کنیم.

 

جلسه Rocket City Bitcoin اولین قدم بود، اما من مجبور شدم به Twittersphere بپیوندم. من نمی دانستم چگونه جالب باشم، بنابراین تصمیم گرفتم علاقه مند باشم. علاقه مند به کارهایی که دیگران انجام می دهند، می گویند، می فروشند یا شروع می کنند. من متوجه مردم شدم؛ اگر یک نفر به چیزی که شخص دیگری ارائه می داد نیاز داشت، من آنها را وصل می کردم. درگیر کردن دیگران و تجربه این سفر با هم چیزی است که من به آن متعهد هستم و به آن علاقه دارم.

من از هر مردمی می‌خواهم که خانواده‌ها، دوستان و محافل اجتماعی خود را نارنجی کنند. گفتگو را با آنها به گونه ای آغاز کنید که آنها بتوانند درک کنند و تسلیم نشوند. آنها می خواهند بدانند که چرا شما به بیت کوین علاقه دارید. تعهد خود را یک قدم فراتر بردارید و جلسه ای ترتیب دهید یا در شهرهای همسایه خود شرکت کنید. حمایت جامعه شما تا حد زیادی کمک خواهد کرد. به کسانی که به بیت کوین علاقه دارند اما نمی دانند از کجا شروع کنند، پیشنهاد می کنم کتاب هایی که قبلا ذکر شد را مطالعه کنند و در یک جلسه محلی بیت کوین شرکت کنند. سوال بپرسید، تفاهم به دست آورید و جامعه بسازید. تازه‌کارها فرصت‌ها را از دست می‌دهند، زیرا به نظر می‌رسد پیگیری آن دشوار است، اما اگر سؤال بپرسید و به دنبال تفاهم باشید، به جای اینکه دلسرد شوید، با قدرت کنار می‌روید.

علاقه به دیگران این است که چگونه این سفر را شروع کردم. من دوستی های فوق العاده ای برقرار کرده ام و در طول راه با مربیان باورنکردنی ملاقات کرده ام. با راهنمایی آنها، من ملاقات و شبکه محلی خود را توسعه داده ام. و تازه دارم شروع میکنم

من می‌خواهم شخصاً از خدا، اعضای Rocket City Bitcoin Meetup و هم‌سازمان‌دهنده‌ام، نزدیک‌ترین دوستان و مربیانم، خانواده آستین بیت‌کوین من – به‌ویژه Pleb Lab – سازمان‌دهندگان و اعضای Nashville Meetup، و خانواده بیت‌کوین اوهایو تشکر کنم. تشکر ویژه از Car Gonzales برای بیرون راندن من از منطقه راحتی و الهام بخشیدن به نوشتن این مقاله و تگزاس اسلیم برای اینکه به من گفت: «نیازی به درخواست اجازه ندارم».

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx