یک شاخص آنچین بیت کوین موقعیت خرید را نشان می‌دهد

انتشار 2 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

یک تحلیلگر کریپتو معتقد است که کاهش اندک شاخص ضریب پوئل (The Puell Multiple index) بیت کوین ممکن است یک فرصت خرید مطلوب را نشان دهد. این شاخص محبوب بیت کوین که توسط معامله‌گران برای سنجش فعالیت فروش ماینرها استفاده می‌شود، در حال نزدیک شدن به سطحی است که فرصت خرید امیدوارکننده‌ای را برای بیت […]

بیت کوین

یک تحلیلگر کریپتو معتقد است که کاهش اندک شاخص ضریب پوئل (The Puell Multiple index) بیت کوین ممکن است یک فرصت خرید مطلوب را نشان دهد. این شاخص محبوب بیت کوین که توسط معامله‌گران برای سنجش فعالیت فروش ماینرها استفاده می‌شود، در حال نزدیک شدن به سطحی است که فرصت خرید امیدوارکننده‌ای را برای بیت کوین نشان می‌دهد.

یکی از نویسندگان سایت تحیلیلی کریپتو کوانت (CryptoQuant)، با نام مستعار گریزلی، در یک یادداشت تحلیلی در تاریخ ۳۱ آگوست توضیح داد که:

شاخص ضریب پوئل بین این دو سطح بحرانی نوسان می‌کند. اگر الگوهای تاریخی حفظ شوند، سناریوی نزولی که در آن شاخص به زیر ۰.۶ کاهش می‌یابد، می‌تواند بار دیگر یک فرصت خرید مطلوب را برای سرمایه‌گذاران نشان دهد.

تحلیل بیت کوین

گریزلی توضیح داد که محدوده بین ۰.۶ تا ۰.۸ در شاخص ضریب پوئل به عنوان «منطقه تصمیم‌گیری» شناخته می‌شود. او خاطرنشان کرد که داده‌های تاریخی از سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که زمانی که این شاخص زیر سطح ۰.۶ کاهش می‌یابد، اغلب فرصتی ایده‌آل برای استراتژی‌های میانگین‌گیری هزینه دلاری (DCA) بیت‌کوین بوده است.

شاخص ضریب پوئل یک ابزار تحلیلی است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا فعالیت فروش ماینرها را ارزیابی کنند. به طور کلی، یک شاخص ضریب پوئل بالا نشان‌دهنده فشار فروش کمتر و یک شاخص ضریب پوئل پایین می‌تواند نشان‌دهنده فشار فروش بیشتر باشد.

طبق داده‌های Bitbo، در زمان نگارش این مطلب، شاخص ضریب پوئل در سطح ۰.۶۹ قرار دارد. برای درک بهتر، زمانی که بیت‌کوین در ۱۳ مارس به بالاترین قیمت خود به ارزش ۷۳،۶۷۹ دلار رسید، شاخص ضریب پوئل در سطح ۱.۸۸ بود.

طبق داده‌های کوین مارکت کپ، بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت 58،420 دلار معامله می‌شود که در هفت روز گذشته ۸.۹۸ درصد کاهش یافته است.

قیمت بیت کوین

یک تحلیلگر کریپتو با نام مستعار Moustache به بیش از ۱۳۳ هزار دنبال‌کننده خود در X اعلام کرد که شاخص ضریب پوئل، یکی از بهترین فرصت‌های خرید را در بیش از دو سال گذشته نشان می‌دهد. وی اظهار داشت:

من پیش‌بینی می‌کنم که این بهترین فرصت شما پس از سال ۲۰۲۲ برای خرید دوباره {بیت کوین} قبل از شروع موج بعدی است.

با این حال، مدت زمانی که بیت کوین در این محدوده نامشخص باقی می‌ماند، موضوع بحث بین معامله‌گران است. یک تریدر کریپتو با نام مستعار رکت کپیتال، احتمال می‌دهد که بیت کوین بتواند تا اواخر سپتامبر از محدوده جمع‌آوری مجدد خود خارج شود.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
بیت کوین
BTC
بیت کوین
بیت کوین ، که با نماد BTC نمایش داده می‌شود، یک ارز دیجیتال یا ارز مبتنی بر فناوری بلاکچین است. BTC در سال 2009 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار "ساتوشی ناکاموتو" ساخته و معرفی شد و تا به امروز معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال جهان است.
خرید بیت کوین
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx