استفاده از معاملات آتی بیت کوین برای پیش بینی قیمت

معاملات آتی بیت کوین
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 485 نفر

استفاده از معاملات آتی برای پیش بینی قیمت بیت کوین

یکی از نمودارهایی که قبلا به طور گسترده به آن پرداخته ایم، فاندینگ ریت معاملات آتی بیت کوین در مقایسه با قیمت است. در دوره صعودی قبلی ۲۰۲۱، بازار آتی (perps)  نقش کلیدی در حرکت قیمت‌های کوتاه‌مدت به سمت صعودی و نزولی با اهرم بیش از حد داشت.

وضعیت بازار مشتقات و اهرم دار فعلی ارزش بررسی را دارد، زیرا قیمت بیت کوین از آخرین رالی خود کاهش یافته و به دنبال بازار سهام ایالات متحده در حال دیدن قیمت های پایین است. از زمان اوج خود در نوامبر ۲۰۲۱، بازار آتی ارزهای دیجیتال به طور مداوم به سمت نزولی گرایش داشته است (در حال حاضر فاندینگ ریت خنثی است).

به بیان ساده، تعداد بیشتری از فعالان بازار در هشت ماه گذشته دید مغرضانه نزولی داشته و دارند. حتی در طول آخرین حرکت صعودی بازار نزولی، این موضوع تغییر نکرده است. ما ندیدیم که فاندینگ ریت بالاتر از قلمرو خنثی باشد که نشانه واضحی از عدم بازگشت خریداران و ریسک پذیری به بازار باشد.

با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ETF آتی بیت کوین در بازارهای ایالات متحده در پاییز گذشته، همراه با رکود عمومی در فعالیت‌های سفته‌بازی در سراسر بازار بیت‌کوین وارزهای دیجیتال، فاندینگ ریت از یک سوگیری خنثی به سمت نزولی با حرکت‌های بسیار کم نوسان تر تبدیل شده است. اگرچه پویایی بازار مشتقات تغییر کرده است، اما همچنان ارزش آن را دارد که به دنبال یک سیگنال عملی از بازار آتی بیت کوین باشیم، جایی که سوگیری معاملات فروش برجسته می شود، همانطور که به پایین ترین مقدار خود در چند وقت اخیر رسیده است. شایان ذکر است که در چرخه های قبلی بازار نزولی (جایی که تقاضای معاملات اسپات جدید توسط فروشندگان کاهش می یافت). به دلیل عدم تقاضا برای سفته بازی و معاملات اهرم دار برای ارزهای دیجیتال توسط خریداران، فاندینگ ریت می توانست برای مدت طولانی منفی بماند.

یک روش دیگر برای تحلیل

راه دیگر برای تجسم فاندینگ ریت این است که به یک مقدار سالانه نگاه کنید که مقادیر فاندینگ ریت منفی فعلی حدود ۳.۳۲% سود برای معاملات خرید در مقابل معاملات فروش دارد. از زمان ریزش بازار در نوامبر ۲۰۲۱، بازار هنوز از نرخ سالانه خنثی فاندینگ ریت بازنگشته است.

قیمت با روند کاهشی شاخص Open interest بازار آتی از زمان اوج بازار حرکت کرده است. در نمودارهای دوم و سوم زیر مشخص است که بازار آتی بیش از ۷۵ درصد از Open Interest را به خود اختصاص داده است و از حدود ۶۵ درصد در ابتدای سال ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی داشته است. Open Interest را میتوان به عنوان حجم کلی از تعداد قراردادهای باز برای یک بازار یا ارز خاص توصیف کرد.

با توجه به مقدار اهرم موجود در بازار آتی، منطقی است که چرا فعالیت بازار آتی چنین تأثیر زیادی بر قیمت دارد. با استفاده از یک محاسبه تقریبی از کل حجم بازار آتی از پلتفرم گلسنود، ۲۶.۵ میلیارد دلار در روز (میانگین متحرک ۷ روزه) در مقابل حجم واقعی مساری (میانگین متحرک ۷ روزه با تنظیم حجم مبادلات) ۵.۷ میلیارد دلار در بازار آتی معامله می شود. یعنی پنج برابر حجم بازارهای اسپات. علاوه بر این، حجم روزانه نقدینگی تقریباً ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

با توجه به حجم قراردادهای مشتقات بیت کوین نسبت به بازارهای اسپات، می توان به این نتیجه رسید که می توان از بازار مشتقات برای تعیین جهت حرکت قیمت بیت کوین استفاده کرد. ما در واقع مخالفیم، با توجه به نرخ بهره پویا مرتبط با محصولات آتی بیت کوین، ما معتقدیم که در یک چارچوب زمانی به اندازه کافی طولانی، بازار مشتقات بر قیمت تاثیری ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

آ

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx